Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 2.05):

Jeg likte denne tråden godt. Jeg er også en mann som liker å kle meg i kvinneklær, og har ofte vært ute offentlig som kvinne. Sørger for at jeg er veldig ugjenkjennelige med parykk, sminke etc, men spesielt sminke synes jeg er vanskelig å få til. Klarer ikke å finne noe som skjuler skjeggveksten.

Er gift og har to barn, kona vet om den siden av meg, men hun hatet det, og derfor gjør jeg det i skjul for henne. Barna vet ingenting, og slik må det forbli. Jeg er det man kan kalle en "ildsjel" i alt som angår barna mine, fotballtrener, klassekontakt, FAU osv. Om noen skulle fått vite om denne siden av meg, hadde det også gått ut over familien min. Har virkelig ikke behov for at noen skal vite det.

Anonymkode: ec741...9ea

Det er ikke alltid  lett å skjule skjeggstubben.

Jeg bruker først ett lag  med oransje akkurat over skjegget, for å fargekorrigere mot blåtoner. Så legger jeg ett lag concealer i min hudtone oppå der igjen. Så legger jeg foundation.

Er mange bra tutorials på YouTube.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
LiseTV skrev (2 timer siden):

Bruker ikke kjole/skjørt hele tiden, men BH nesten alltid , men ikke alltid innlegg. Følelsen av BH er vidunderleg godt.

Er du mann?

Anonymkode: 2d27a...de5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er du mann?

Anonymkode: 2d27a...de5

Har utovertiss.

• Liker 3
Skrevet
AnitaTrans skrev (18 timer siden):

Lett å være dømmende,  og fordomsfull når man kan være anonym  på nett...

Å kunne ha en kritisk diskusjon omkring en tidsånd på villspor, er faktisk veldig viktig og samfunnstjenlig. Når det er blitt mainstream å være så selvopptatt og navlebeskuende, som noen av bidragsyterne i denne tråden later til å være, er det noe alvorlig galt med samtidskulturen - en slags kollektiv narsissistisk forstyrrelse, der ekstreme egotrippere blir en type kulturhelter.

Nei, det er ikke fordomsfullt å kritisere dette. Derimot er det feigt og intellektuelt sløvt å unnlate å gjøre det.

Anonymkode: 3fa7d...3a2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å kunne ha en kritisk diskusjon omkring en tidsånd på villspor, er faktisk veldig viktig og samfunnstjenlig. Når det er blitt mainstream å være så selvopptatt og navlebeskuende, som noen av bidragsyterne i denne tråden later til å være, er det noe alvorlig galt med samtidskulturen - en slags kollektiv narsissistisk forstyrrelse, der ekstreme egotrippere blir en type kulturhelter.

Nei, det er ikke fordomsfullt å kritisere dette. Derimot er det feigt og intellektuelt sløvt å unnlate å gjøre det.

Du er helt på villspor. Hvordan er det selvopptatt og narsissistisk å finne seg selv og uttrykke seg selv og værr noe utenfor normen…?

Anonymkode: 77c8b...eaf

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du er helt på villspor. Hvordan er det selvopptatt og narsissistisk å finne seg selv og uttrykke seg selv og værr noe utenfor normen…?

Anonymkode: 77c8b...eaf

Det kan nesten ikke sies bedre enn du nettopp gjorde; det monomane, narsissistiske  jaget å «finne seg selv» og - ikke minst - å vise andre sin egen navle, blir langt viktigere enn fokus på samfunnsånd og felleskap - kort sagt de verdier vår sivilisasjon er basert på. Jeg må innrømme at noen innlegg her gjør meg direkte kvalm - ikke fordi de representerer noe nytt eller ukonvensjonelt (for det gjør de ikke), men fordi de uttrykker en patologisk selvopptatthet, som dessverre blir stadig mer typisk for den tiden vi lever i.

• Liker 2
Skrevet
alike skrev (På 13.9.2021 den 16.40):

Hei og takk for mange svar!

For de av dere som tenker dette er seksuelt må jeg si det overhode ikke er noe i den banen i det hele tatt. Dette er mer som en hobby som en som har kommentert så fint kaller det. Jeg syntes det er gøy samtidig som det gir spenning. Det er heller ikke en fetish men mer en del av min identitet.

Jeg syntes det er tøft av deg å gjøre det så åpent. Jeg skulle ønske jeg også kunne gjøre det, men dessverre er jeg ikke tøff nok samtidig som jeg føler det forventes ting av meg fra flere hold som hindrer meg litt. Jeg har spesielt veldig respekt for det jeg har oppnådd i livet og er veldig redd for å miste det. Av at jeg offentliggjør denne siden av meg tror jeg vil ha negative følger i min hverdag, og det er det faktisk ikke verdt. Det sagt så vil jeg fortsatt gjøre det i offentligheten, men da gjøre det så bra at folk ikke kan kjenne meg igjen. Vanskelig vell og merke, men det er en del av spenningen men det hele.

Til tider skal jeg innrømme å ha lest veldig mye om kjønnsskifte. Jeg har også brukt veldig mye tankekraft på å se om det ville fungert i mitt liv. Men som jeg skriver over tror jeg ikke det sammen med det jeg har og har oppnådd. Men det er greit faktisk, da det å kunne kle seg i klær gir meg nok i massevis.

Heldigvis finnes det undertøy laga for å fungere når man har baller. Brukes dem riktig kan man ikke engang se at man har ballene hengende mellom beina.

Vet ikke helt hvordan jeg skal respondere på denne ?

Jeg kjenner en som jobber i en respektert lederstilling i et mannsdominert yrke. Han kom ut som trans. Bruker neglelakk, langt hår osv. Jeg tror mange nok ble overrasket (og blir overrasket), men det er ekstremt mye mer toleranse for dette nå, i forhold til det man leste og så tidligere. Jeg har ingen kolleger som har sagt noe negativt. Skal ikke legge skjul på at det har blitt snakket om, men aldri på en negativ eller nedsettende måte.

Jeg kjenner en i slekta som har sagt noe nedsettende om personer som er trans (ved Grand Prix der en trans vant), men ellers har jeg aldri hørt noe. Selvfølgelig vil det alltid være noen der ute som tenker og kanskje også sier noe, men brorparten av nordmenn er faktisk veldig tolerante på det som har med legning å gjøre.

Anonymkode: 9cf2e...2db

• Liker 2
Skrevet

Og vil legge til at han jeg kjenner var så respektert fra før, og utrolig dyktig i jobben sin, så det ble rett og slett mye viktigere enn neglelakken, håret og sminken.

Anonymkode: 9cf2e...2db

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 13.12):

Jeg er glad du ikke er fotballtrener for mine barn.

Hvorfor det ?

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har brukt kjole hele tiden siden fredags ettermiddag. kommer ikke i bukse før mandags morgen.

• Liker 3
Skrevet

Bruker konas truser og strømpebukser til daglig...

• Liker 1
Skrevet

Kjøp din egne. Har bare dametruser jeg.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Skal ut å trene nå. Etterpå blir der kjole hele dagen. Skal lage mat til en veninne og meg.

• Liker 3
Skrevet

Vi var på familietur i sommer og bodde på et gjestgiveri/gård utenfor Stavern. Der var det ei som hadde skrevet litt om seg selv i et hefte om gården. Vokst opp som bondesønn, men levde nå ut som dame. Altså, jeg syntes det var så utrolig tøft! Hun var kjempeålreit, tok i et tak og holdt alt i orden. Ble veldig imponert. Vi hadde med flere unger, og de løftet ikke et øyebryn fordi vi voksne ikke gjorde et nummer ut av det. Håper vi får et mer tolerant samfunn på sikt og at alle kan få leve slik man ønsker og som gir en god livskvalitet.

• Liker 6
Skrevet
On 9/13/2021 at 5:08 PM, Anoia said:

Jeg tror ikke egentlig den fortjener noe særlig respons.

Men, synes det er tøft at du er på vei til å finne ut av ting! Har du vært innom Fetlife? Jeg ser du sier at det ikke dreier seg om sex, men jeg tror det er mange der inne med "alternative" livsstiler som kunne gitt deg gode tips  og veiledning som ikke har med sex å gjøre. Jeg vet også at det er mange nordmenn som henger der inne.

Og kanskje denne subredditen kunne gitt litt inspirasjon? https://www.reddit.com/r/crossdressing/

Sålenge en er litt kresen til hvem en kontakter/blir kontaktet av, burde det gå fint. De fleste menn der inne samt gaysir tror de er Guds gave til menneskeheten og tilbyr deg det ene og det andre. Her refererrer jeg til fetlife/gaysir. 

/r/crossdressing så finner du mer likesinnede, så det var et godt tips!

Skrevet

Hadde du vært min kjæreste så hadde det gått helt fint Ts, kunne kledd deg opp jeg! style og sminke osv. 

Synes du skal være deg selv. 

Og hva vil du da? Er du trans? Vil du være kvinne? Hva slags partner vil du da?

Anonymkode: 56d96...a0b

• Liker 2
Skrevet

Har hatt en fin dag med bare kjoler på.

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei alle sammen, og takk for så mye respons - både den gode og den litt dårlige.

Selv om jeg ikke har gitt svar på så mange poster har jeg derimot fulgt med på hva folk har skrevet. Det er fint å se at det finnes aksept. Det gjør at jeg får enda mere lyst å mestre dette.

Jeg har nylig ryddet i garderoben min å kjøpt litt påfyll. Ny varm jakke, noen nye vintersko, litt for overkroppen, og så måtte jeg selvfølgelig ha flere skjørt 😄

Skal skaffe meg et korsett neste tenker jeg. Ikke noe voldsomme greier, men litt for å få en bedre positur. Blir nok en ny parykk også, men her må jeg se meg litt rundt før jeg finner noe.

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 17.09):

Hadde du vært min kjæreste så hadde det gått helt fint Ts, kunne kledd deg opp jeg! style og sminke osv. 

Synes du skal være deg selv. 

Og hva vil du da? Er du trans? Vil du være kvinne? Hva slags partner vil du da?

Anonymkode: 56d96...a0b

Jeg er ikke trans og har ikke noe stor drøm om å bytte kjønn nei. Være kvinne? ja, men ikke på heltid. Jeg trives som mann og pappa. Mine 2 små skal få ha meg som jeg er. Jeg ønsker å kunne kle meg opp å bli sett som kvinne når jeg ønsker det. Men mest av alt handler det om følelsen det gir meg. Mye av dameklærne er veldig behagelig å ha på.

Hva slags partner jeg ønsker meg er vanskelig å svare på. Mor til mine barn responderte ikke veldig bra når jeg hintet frem om denne siden av meg. Er vel til dels derfor det er slutt mellom oss to nå... Jeg ønsker meg ei normal dame på mange måter. Men hva hadde det gjort om hun og meg kunne hatt det gøy med dameklær og sminke :)

Endret av alike
  • Liker 4
Skrevet

Det syns jeg er veldig sexy😉 min mann BØR være TV. Jeg tenner på menn i kvinneklær. Syns forøvrig at folk bør lære seg forskjellen på tranvestitt og transseksuell, og at kjønnsidentitet ikke har noe som helst med seksuell legning å gjøre. Ps siste kommentaren er ikke ment til trådstarter. 

Anonymkode: 91058...66c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...