Gå til innhold

Hva mener dere om denne lønna?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har høyere utdanning og skal ut i min første jobb. Hva mener dere om 140 kr timen? Jeg er litt blank på dette feltet, så jeg lurer bare på hva som er vanlig blandt andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo forskjell på høyere utdanning og lønn også. Hva skal du jobbe som da? Innenfor hvem sektor, privat eller offentlig.

Da er det lettere å sammenligne og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og høyere utdanning og ligger på det samme... det er for dårlig etter min mening! og jeg jobber på sykehus! :frustrert:

Endret av LinKri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bare troppe opp og si "jeg har høyere utdanning"...det kan jo væøre hva som helst. Er du lærer eller kanskje sykepleier? Har du 2 års førskoleutdanning?

Det kan jo være så mangt - er du økonom?

Den lønnen du nevner er vanlig for nybegynnere og for de i vikarbyråer.

Man starter aldri høyt, det er noe som kommer eventuelt etterhvert, hvis du viser deg å være eksepsjonelt flink. Det kommer også an på om du jobber i kommune, stat eller privat sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet som lærer vikar (vet ikke om det er bedre eller dårligere betalt når du er fast ansatt) fikk jeg 180 kr timen. Hadde 3 år på lærerskolen bak meg, går nå det 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også kr. 180,- i timen som lærer - ufaglært sådan.

Lærere tjener i grunnen nokså fett!

180,-kr timen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Herregud, har hatt 109 på mitt meste jeg.. Pluss tillegg da. men 180,-?? Herregud. Hva er det folk klager på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenligne lærer-timelønn, du får betalt for en undervisningstime men har sannsynligvis brukt tid på både for- og etterarbeid.

Jeg var sekretær gjennom vikarbyrå for tre år siden, og da hadde jeg 118,- pr time. Da hadde jeg "høy lønn" fikk jeg vite, hadde lang arbeidserfaring fra før også.

Hvilke byråer/jobber er det som gir 140 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her inne må tjene utrolig mye!! :overrasket:

Tror aldri jeg har hatt så høy lønn noengang, selv om jeg nå endelig har fått den akademiske drømmejobben etter 7 års utdannelse.

De fleste jobbene jeg har hatt, innen vidt forskjellige yrkesgrupper, har betalt meg ca 95-105 kr timen. Om det nå var butikkarbeid, lærer på musikkskole og vanlig skole, organist i kirken, sekretær innen kommunen, oversetter i ymse sammenhenger for div. forlag, vaskehjelp.

Føler meg nesten lurt nå... er det derfor alle arbeidsgiverne mine har vært så fornøyde med meg og ble lei seg da jeg sluttet - pga at de tjente masse penger på å ha meg der istedet for å betale folk "ordentlige" lønner??? Jeg har aldri mast om høyere lønn, var bare glad for å ha jobb. (dumme meg?)

Velger heller å tro at folk her inne tjener unormalt mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er urimelig å sammenlikne med den lønna en person med relevant erfaring kan få for vikartimer i grunnskolen...I ungdomsskolen hadde jeg gjerne 250kr/timen i enkelte fag, og det er sikkert fem år siden. Høres kanskje ganske lukrativt ut, men dette er betalingen for strøtimer; har man et lengre vikariat, går man over i prosentdelen av en normal stilling, der timesprisen blir MYE lavere.

@Soleil~noir: du VET jo at utdanning ikke lønner seg ;) Utover 3-4 årig høgskole tjener man ingenting ekstra :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...