Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er helt rådvill. Min (eks) kjæreste og samboer forlot meg og mitt barn (ikke hans biologiske) plutselig etter familieferie i år. Vi hadde det utfordrende på ferie og det ble vel litt for mye for alle, da hans familie misliker meg og var ufyselig i oppførsel, han var apatisk og likegyldig (veldig konfliktsky) til det hele. Da vi kom hjem var jeg såret og kanskje litt rasende, og han mente han trengte tid for seg selv noen dager fordi dette hadde tært så

på han. Hans løsning var da å reise, la meg sitte igjen som ett spmtegn, vil han komme tilbake eller ikke? Og hundre spørsmål fra sønnen min om hvorfor bonuspappa plutselig dro, var det hans feil osv osv. ukene gikk og han "var helt ferdig og ødelagt". Han kom og gikk litt da barnet mitt var hos sin far. Vi skulle løse ting, men han trengte bare å roe hodet litt. Jeg har en tendens (dessverre) til å reagerer sterkt på tanken på å miste noen kjær og følte enorm skuffelse og mislykket fordi barnet mitt som ser bonus mer enn pappa, plutselig satt igjen med mange spm og like uviten som meg. Det endte i at etter litt frem og tilbake, bestemte han seg for at dette orket han ikke mer. Jeg hadde visst ødelagt han med å være så lei meg. Det er mye mulig, men jeg var så frustrert over at han bare kunne forlate ett barn han hadde tatt som sin egen i snart to år. Vi har som sagt vært litt frem og tilbake, og nå har han kuttet helt. Jeg fant i dag ut at jeg var gravid. Det er 6-7 uker siden denne ballen begynte. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre og jeg tør ikke si det til han! Hjelp...!? 🥺

Anonymkode: e038a...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Blod said:

Abort?

Jeg syns det er ett vanskelig valg å ta. I februar ble jeg tvunget til å ta

en abort da vi nesten var tre mnd på veg men barnet hadde sluttet vokse. Det gikk veldig inn på oss begge og har vært vanskelig i ettertid. 

Skrevet

Så vondt for deg og barnet ditt ❤️❤️❤️ Sender masse styrkeklemmer ❤️❤️❤️

Har du familie eller noen nærme venner rundt deg som kan støtte deg oppi dette nå?

Når alt har fått roet seg vil jeg at du skal tenke igjennom hvordan denne mannen har vært igjennom hele forholdet. Har det vært ting som skurret fra starten av? Du sier at familien ikke liker deg? Hvorfor ikke? Og hvordan har han stilt seg i forhold til dette? Har han støttet DEG? Eller er det HAN som er grunnen til at de ikke liker deg?

Har det vært krangler tidligere? Uenigheter? Hvordan har dere løst dette? Har rette personen sagt unnskyld, eller har DU måtte sagt unnskyld hver gang selv om det ikke var din feil? Har han alltid rett?

Er det null sjans for at det blir dere igjen? Har han et godt forhold til familien sin? Har han opplevd omsorgssvikt? Vokst opp med rus i hjemmet?

Anonymkode: b17f3...398

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så vondt for deg og barnet ditt ❤️❤️❤️ Sender masse styrkeklemmer ❤️❤️❤️

Har du familie eller noen nærme venner rundt deg som kan støtte deg oppi dette nå?

Når alt har fått roet seg vil jeg at du skal tenke igjennom hvordan denne mannen har vært igjennom hele forholdet. Har det vært ting som skurret fra starten av? Du sier at familien ikke liker deg? Hvorfor ikke? Og hvordan har han stilt seg i forhold til dette? Har han støttet DEG? Eller er det HAN som er grunnen til at de ikke liker deg?

Har det vært krangler tidligere? Uenigheter? Hvordan har dere løst dette? Har rette personen sagt unnskyld, eller har DU måtte sagt unnskyld hver gang selv om det ikke var din feil? Har han alltid rett?

Er det null sjans for at det blir dere igjen? Har han et godt forhold til familien sin? Har han opplevd omsorgssvikt? Vokst opp med rus i hjemmet?

Anonymkode: b17f3...398

Jeg har en mamma som er dement, alkoholiker og pillemisbruker. Og en far som er alkoholiker. Dermed ingen kontakt med de de siste 7 årene. Så nei, ingen å lene meg på akkurat nå. 

familien hans har alltid vært negative til meg da jeg har satt grenser til at de har behandlet han urettferdig og egentlig stygt. Når de sier hopp, så må han hoppe himmelhøyt for å ikke få en enorm følelse av dårlig samvittighet. Alle kranglene vi har hatt i våres forhold har gått på familien hans. De har vel kanskje følt at jeg har tatt han fra de, selvom de aldri har vist han noen form for å bety noe. Da jeg ble tvunget til å ta abort i februar fordi barnet vi så sårt ønsket oss sluttet å vokse, var det klar tale fra hans søster til meg at ett barn kanskje ikke passet inn i hans verden med mye jobb og han var en udugelig onkel for hennes barn, så det var nok det som var meningen med at barnet måtte fjernes. 

morens hans er periodealkoholiker, men alltid gitt dem det dem har trengt og mye mye kjærlighet. Faren har vært veldig distansert og "aldri brydd seg". 

Skrevet (endret)

Slike overskrifter er ikke beskrivende, og du vil få tråden din sperret, dessverre, inntil du har sendt melding til moderator om å legge inn en ny og mer beskrivende trådtittel. Sier dette til deg så du vet om at tråden din vil bli sperret av noen snart. Den blir åpnet igjen da, når du har bedt om ny trådtittel.(rapporter ditt eget hovedinnlegg, skriv melding til moderator i boksen som popper opp og fortell hvilken ny tittel du vil ha)

Jeg forstår at du er i en veldig, veldig kjip situasjon nå, men det mest riktige er uansett og fortelle dette til eksen din. Han har rett til å vite. Send en melding om du må, så han får tid til å tenke før han må ta det ansikt til ansikt med deg. Skriv at du er gravid, og at du ikke vet hva du vil gjøre (?). Har du tenkt til å beholde, eller vurderer du abort?

Lykke til uansett. 

Endret av Million
Skrevet

Send en melding eller ring til han angående graviditeten og at dere må snakke om det skal beholdes eller om du skal være alene om ansvaret evt ta abort. Hvis dere skal ha en familie sammen må han bli voksen og ta egne valg- ikke familiens.

Anonymkode: 1e851...792

Skrevet

I ditt situasjon så hadde jeg ikke tatt abort. Du vet hva aborten går ut på og har tidligere gått gjennom det. Det er vondt. 

Jeg hadde beholdt, sendt en melding til barnefar og fortalt om situasjonen etter uke 12. Du ønsker ikke at han skal bli tvunget til å ha et forhold til deg, men at han har all rett til å velge om han vil bli involvert eller ikke. 

Du er sterk og blir å klare deg uten han. 

Grunnen til å vente etter uke 12 er så du får tatt ultralyd og vite om det skulle vær noe. 

Skulle det vær noe og du ikke er komfortabel med å informere din X så slipper du det. 

:smilyblomst:

Skrevet
49 minutter siden, Kenelz said:

I ditt situasjon så hadde jeg ikke tatt abort. Du vet hva aborten går ut på og har tidligere gått gjennom det. Det er vondt. 

Jeg hadde beholdt, sendt en melding til barnefar og fortalt om situasjonen etter uke 12. Du ønsker ikke at han skal bli tvunget til å ha et forhold til deg, men at han har all rett til å velge om han vil bli involvert eller ikke. 

Du er sterk og blir å klare deg uten han. 

Grunnen til å vente etter uke 12 er så du får tatt ultralyd og vite om det skulle vær noe. 

Skulle det vær noe og du ikke er komfortabel med å informere din X så slipper du det. 

:smilyblomst:

Okei, men jeg er så redd for å være store stygge ulven hvis jeg ikke sier det. Huset skal selges i nærmeste fremtid og alt. Jeg føler alt er håpløst akkurat nå. 

Skrevet

Vær ærlig med han.

Anonymkode: cc2b1...e23

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, men jeg er så redd for å være store stygge ulven hvis jeg ikke sier det. Huset skal selges i nærmeste fremtid og alt. Jeg føler alt er håpløst akkurat nå. 

Store stygge ulven? Du tvang han ikke til å ha sex eller? 

Sex kan komme med «konsekvenser». 

Tar du abort så vil det mest sannsynligvis gjør ting verre for deg. 

Skrevet
2 minutter siden, Kenelz said:

Store stygge ulven? Du tvang han ikke til å ha sex eller? 

Sex kan komme med «konsekvenser». 

Tar du abort så vil det mest sannsynligvis gjør ting verre for deg. 

Jeg gjorde jo selvfølgelig ikke det med tvang. Men redd han føler dette er med vilje. Jeg bruker til og med prevensjon. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Moonshine, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...