Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Vi skal ikke gifte oss enda, men snart... Problemet er: kjæresten min har en kamerat som han er veldig glad i og selvfølgelig vil invitere i bryllupet. denne kameraten har en kone som jeg misliker... og dette er fordi hun har vært slem mot meg. Hun har baksnakket meg, og i en periode hvor jeg hadde problemer og trengte støtte så har hun motarbeidet meg og baksnakket meg enda mer til alle i gjengen. jeg vil absolutt ikke ha henne med på mitt livs viktigste dag! vi skal bare ha de absolutt nærmeste vennen våre. og kameraten til kjæresten min står han veldig nær, kona hans har forsåvidt vært venninna vår også, men kjæresten min er ikke så fan av henne mens jeg misliker henne og føler meg uvel i hennes selskap pga alt hun har sagt og gjort. hva gjør vi nå? det ville jo vært latterlig å invitere kompisen og ikke kona hans, men det ville føltes sykt for meg å ha henne der
hecuba Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 (endret) Huff da.. Dette høres ikke så lett ut.. Jeg synes ikke det er riktig at du på denne dagen skal føle deg uvel pga en av gjestene.. Og det å få forloveden din sin venn til å snakke til kona si, forandrer vel ikke akkurat det hun har gjort mot deg. Men det er vel ikke så mange utfall som kan komme utav dette da.. Eten ber du henne(og må bare prøve å heve deg over det som har skjedd), eller så ber du henne ikke.. Hva sier forloveden din om situasjonen da? Endret 26. september 2005 av hecuba
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Huff da.. Dette høres ikke så lett ut.. Jeg synes ikke det er riktig at du på denne dagen skal føle deg uvel pga en av gjestene.. Og det å få forloveden din sin venn til å snakke til kona si, forandrer vel ikke akkurat det hun har gjort mot deg. Hva sier forloveden din om situasjonen da? ← han forstår meg jo godt, men mener vi må gjøre det beste ut av det. dette er jo hans beste kompis... jeg forstår han også, men... vanskelig
Gjest Violetta Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Jeg synes her at din tilkommende bør ta en prat med sin venn. Han igjen bør ta en alvorsprat med sin kone, som bør komme til deg og be om tilgivelse for det som er gjort. Ellers har hun ingenting i deres bryllupp å gjøre. Dette er deres dag, og sånn er det.
hecuba Skrevet 26. september 2005 #5 Skrevet 26. september 2005 Jeg synes her at din tilkommende bør ta en prat med sin venn. Han igjen bør ta en alvorsprat med sin kone, som bør komme til deg og be om tilgivelse for det som er gjort. Ellers har hun ingenting i deres bryllupp å gjøre. Dette er deres dag, og sånn er det. ← Enig i det du sier, men likevel, det fjerner jo ikke de ekle følelsene trådstarter sitter igjen med. Det er ikke alltid like godt "å bare bli venner igjen" Synd at en person som overhodet ikke er ønsket skal bli invitert "bare" fordi hun er gift med en som skal. Jeg vet rett og slett ikke hva som er skikk og bruk i en slik situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #6 Skrevet 26. september 2005 Takk for svar begge 2!! Jeg får nok prøve å snakke med forloveden min, men tviler på at vi kommer til å oppnå så mye med det. han er ekstremt konfliktsky...... Det verste er at hun her tar det for gitt at hun blir invitert i bryllupet. Hun tror nok at vi liker henne og at hun er en selskreven gjest i bryllupet. hun kommer nok til å få store problemer med å ikke være hovedpersonen da...
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #7 Skrevet 26. september 2005 Hvis dere velger å be henne, så vil jeg anbefale deg om å ikke fokusere negativt på henne i bryllupet, ellers ødelegger du dagen for deg selv.
Annie Skrevet 27. september 2005 #8 Skrevet 27. september 2005 Om hun anser seg som venninne og dere har vært det, hvorfor kan ikke du konfrontere henne med det som er sagt da?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #9 Skrevet 27. september 2005 Jeg konfronterte henne jeg, og etter det har vi så og si ikke gått sammen... Hun var venninne med kjæresten min lenge før jeg og han ble sammen. de har vært venner i årevis, men går ikke så mye sammen lenger nå. han går kun sammen med mannen hennes, men det hender jo at hun er med da.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #10 Skrevet 27. september 2005 Er det deres, eller hennes bryllup? Ikke føl dere tvunget til noe som helst, bare for å holde på fasaden. Dere bestemmer. Dere betaler. Men jeg skjønner det er vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #11 Skrevet 27. september 2005 Skjønner ikke hvorfor du føler du må tenke på skikk og bruk i dag. Det er deres fest og dere som bestemmer=) Hadde det vært meg tror jeg heller jeg ville ta konsekvensene av bråk enn å ikke føle meg ordentlig behagelig i mitt egent bryllup. Jeg skjønner godt at mannen din synes det er vanskelig, men det er jo tross alt deres bryllup - og det bør jo være i hans interesse at den han skal gifte seg med føler seg vel fremfor alt!
LilleSnille Skrevet 27. september 2005 #12 Skrevet 27. september 2005 (endret) Jeg hadde også en som var "pliktinnvitert" i brylluper mitt. Der er så mange andre gjester du kan hygge deg med, så du kan jo bare unngå henne. Tror nok det vil være mere beklemt for dere både i bryllupet og senere hvis dere bare innviterer ene parten av ett par. Du viser deg større enn henne om du inviterer henne. Endret 27. september 2005 av LilleSnille
tingeling Skrevet 27. september 2005 #13 Skrevet 27. september 2005 Det letteste og minst stressende i denne situasjonen vil kanskje være å invitere henne, plassere henne lengst bort på bordet og ignorere henne på festen. hvis dere er mange i bryllupet vil du neppe ha tid til å prate mye med alle uansett og du vil sikkert ikke engang merke at hun er der - hvis hun ikke er typen til å sørge for at du gjør det da. Tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå