Gå til innhold

Flytte til Krokstadelva i Drammen, hvor i bydelen er det best å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som vet hvor i Krokstadelva det er best å bo? 

Familie på 4 som er på flyttefot, og som lurer litt på de ulike områdene i Krokstadelva.

Ser at det selges en god del på Stenseth, men blir litt skeptisk når det selges så mye. Langeløkka er også et alternativ, eller er det bedre nede på flata? 

Anonymkode: d38bd...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra Krokstadelva/Stenseth.  Er oppvokst på Stenseth, og som barn er det et helt ypperlig sted å vokse opp. Stenseth har egen barneskole, men ungdomsskolen ligger nede i Krokstadelva og man begynner sammen med barna fra Krokstadelva. 
Barna som bor på Langeløkka og Hovjordet går også på Krokstad barneskole, selv om det er opp samme bakker som Stenseth.

Langeløkka er det dyre stedet, men også flere eneboliger å velge i. På Hovjordet er det noen blokker og dette er «ghettoen».

Som barn er det helt supert at alle vennene er i gåavstand da Stenseth ikke er så stort. 
Men i voksen alder har jeg valgt å flytte ned til flata for å unngå alle bakkene, spesielt om vinteren. Selv om jeg savner den flotte utsikten!

Kan anbefale deg å kikke på Solbergmoen/Solbergelva også i tillegg til Krokstadelva/Stenseth. Vi bor nå i Solberg og trives veldig godt.

Ville ikke kjøpt i Mjøndalen/Åsen, da det er mye mindre sol på den siden av elva.

Anonymkode: b38e2...081

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvor nøyaktig du mente å være med "bydel" og "i drammen" men krokstadelva er ikke å regne som en bydel eller i det hele tatt en del av drammen, selvom det er en del av nye drammen kommune ja.  Men det er ikke sånn at man spaserer til drammen sentrum fra krokstadelva sentrum, med mindre man har god tid og helse.  Denne gåturen er estimert å ta  2t og 34 min. Bare sånn til info, ikke for å pirke. 

Endret av Chomsky89
  • Liker 2
Skrevet

Har man barn er Steinseth populært. Mye sol og strålende utsikt. Bakkene kan være tøffe på vinteren. Åsen i Mjøndalen har også mye sol, selv om noen skrev noe annet 😊 Der kan man velge mellom rekkehus og eneboliger. Blokker finnes også men vet ikke om de er «bra»

Anonymkode: 7ec31...555

Skrevet

Bodde på Stenseth da jeg var bitteliten, og husker fortsatt at området hadde mye sol og flott utsikt. Men mye bakker opp dit, ja. Hadde aldri giddet å bosette meg nede på flata, i alle fall. 

Anonymkode: 73734...691

Skrevet

Som en annen her skriver er ikke Krokstadelva en bydel i Drammen. Det er et tettsted i Drammen kommune (tidligere Nedre Eiker kommune). Om du tror det er en del av en by er jeg redd du blir skuffet. 

Anonymkode: 920d6...0c1

• Liker 1
Skrevet

Som flere har sagt, Krokstadelva er ikke en del av byen Drammen! 

I Krokstadelva hadde jeg faktisk bosatt meg enten på Stenseth, eller litt opp på flata. Ikke det flata på flata, men litt opp i noen bakker, om det ga mening. Har vært en del problemer med oversvømmelser helt på flata, og er et dumt sted å ha kjeller. Det har vært en god del flomsikring de siste åra. 

Hadde ikke bodd på hovjordet eller langeløkka. 

Anonymkode: 16dcc...10a

Skrevet

Vokst opp i Krokstadelva 🙂 Gikk på Krokstad barneskole. Trivdes utrolig godt på skolen, store områder med lekeplasser for barn rundt skolen, nært til skogen, og mange fritidstilbud for barn.

Men skolen er stor. Eneste minuset jeg ser med mine barn i dag. De trives ikke så godt som jeg gjorde fordi klassene er for store.

Jeg har flere venninner på Stenseth. De skryter av skolen. Små klasser og lærene gjør virkelig en god jobb 🙂 Langløkka er mer på flata selv på toppen. Lite trafikk og nært til skog og badeplass. Bra busstilbud og du har matbutikk nært.

Stenseth er et familiested og er perfekt for barn. Blir til at vi flytter ditt om noen år hvis ikke mine barn trives bedre etterhvert.

Anonymkode: ec291...9ca

• Liker 2
Skrevet

Hva er alderen på barna?

Bor på flata med 4 barn i Krokstadelva nå. Er vokst opp i Mjøndalen/ Åsen og personlig synes jeg barneskolen i Mjøndalen er best, de har også IFO og sfo(sfo er ikke noe å skryte av.)  

Barnskolen er stor (høyt antall elever) og dessverre liten plass og lærerene er presset , i tillegg til at de lider under ‘’dårlig økonomi’’😩 De gjør så godt de kan stakkars❤️ Krokstad skole har fått ny rektor(i fjor) så det kan ble bedre!🥰

Styr unna sfo på Krokstad om du kan!! Virker som de er lite motiverte og de skriver fra seg ansvar til tusen! Har flere ganger opplevd at barnet mitt plutselig er kommet hjem🤷‍♀️, selvom jeg har gitt skriftelig og muntelig beskjed om ett spesifikt klokkeslett de skal gå! 😥 Ikke greit, da de ikke vet grunnen til at klokkeslettet er gitt!  Mye volds episoder har det også vært😭
Greit at barnet mitt kom hjem altså for meg personlig, men de har fått en beskjed om når barnet kan gå, og den beskjeden har ikke blitt fulgt! 
Men igjen, ny rektor nå så dette kan bli bra🥰

Stenseth har jeg hørt masse bra om, men om du har større barn, må du belage deg på å kjøre en del, da bussforbindelsen ikke er så bra alltid.

Vi valgte flata (området rundt skolen, Bedehusgata, Skogliveien, og det området) pga det er lettere ift å gå frem og tilbake til skolen, også må de ikke ut på ‘’veien’’ for å gå til venner❤️

Masse barn i området her, og opplever at det er er ‘’godt’’ miljø for barn og voksne..

Tips: Det kommer ett hus for salg i Skogliveien på Finn om ikke så lenge🥰 Ser kjempe fint ut, kjellerstue med bad og stor hage! Godt vedlikeholdt! ❤️ (Ikke vi som selger altså, og jeg kjenner ikke de som bor der, men går ofte forbi og slår av en prat med de)😃

Har du barn med ‘’behov’’ av noe slag, anbefaler jeg Solberg Skole! De er RÅ GODE på de elevene har jeg hørt😍

Anonymkode: 8c9cc...35b

• Liker 1
Skrevet

Flytt heller litt nærmerer Drammen da (Krokstadelva er ikke Drammen). Jeg vil flyttet til Åssiden da. En bydel i Drammen som har fine priser og ligger 5 kjøretur unna «alt». 

Anonymkode: e5209...25d

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at Vestfossen skal være bra men der ligger vel litt utenfor.

Anonymkode: a1c4b...2a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har hørt at Vestfossen skal være bra men der ligger vel litt utenfor.

Anonymkode: a1c4b...2a7

Vestfossen tilhører øvre eiker og de har tog.

Anonymkode: 7ec31...555

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...