AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Så jeg har 3 nabo barn her som leker masse med barnet mitt, en dag så sier jeg at barnet mitt kan ta med seg is ut til alle. Hun tar med seg 4 is, sånn vanlig saft is med sjokolade trekk på toppen. Da kommer 2 av barna tilbake å leverer isen til meg, fordi de vell heller velge en annen is hos det ene barnet. De går å henter is, også sier mor til det barnet der de henter at barnet hennes blir nok påvirket av av den ene naboungen som var med opp. Jeg vet alle barna liker den typen is, så det ligger ikke der. Så over til mitt dilemma, er det ikke mor som er ansvarlig for å si "nei, nå har dere fått is, da blir det den eller ingenting."? Bare skap debatt, ingenting som plager meg. Lurer genuint på om det er sånn det har blitt, og jeg sitter hjemme på sofaen uten stort å gjøre. Så bare fint med litt å lese på, hehe. Anonymkode: b47c5...d75 1
GammelKaktus Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Nei det hadde ikke jeg lagt meg opp i.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Ingen ting å debattere. De to barna var litt utakknemlige, men de visste jo at de fikk bedre is/den de ønsket seg ved å gå til den moren. Moren var utakknemlig og utaktisk og i tillegg frekk som skylder på det ene barnet. Anonymkode: 718d7...c2e 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 På hvilken måte er det utakknemlig å si 'nei takk, jeg henter heller en hjemme som jeg har mer lyst på'? Anonymkode: 1b9e0...14c 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På hvilken måte er det utakknemlig å si 'nei takk, jeg henter heller en hjemme som jeg har mer lyst på'? Anonymkode: 1b9e0...14c Først og fremst ble ikke "Nei takk" nevnt. For det andre føler jeg jo det er viktig å tilby alle barna muligheten til det samme. Ble jo til at jeg sa til de 2 andre at de fikk komme seg opp å velge de også her da, siden de 2 andre fikk velge den andre plassen. Men sist men ikke minst så faller det ikke naturlig for meg selv når jeg var barn å gjøre det, jeg er vell bare oppdratt annerledes. Anonymkode: b47c5...d75
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Det er nok lurt å spørre barn om de vil ha all mulig type mat. Jeg opplever relativt ofte at barn takker nei til både vafler og is Anonymkode: 8512d...191
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Jeg synes det er veldig utakknemlig ja, men jeg har skjønt at folk ikke reagerer på sånt lenger. Anonymkode: 681c4...d76 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Du tilbød dem is, de takket nei, de fikk is et annet sted. Alle barna fikk is de hadde lyst på. Jeg synes reaksjonen din er ekstremt merkelig. Anonymkode: 41c2c...5d8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå