AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #141 Del Skrevet 12. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fint at du har funnet en livsstil som passer for deg, og jeg mener ikke å være ufin, men - hallo - det er da ikke vanlig å være så lite fleksibel at man ikke kan ta telefonen eller åpne døra av frykt for å bli utbrent! Du har tydeligvis en jobb det ansvaret tar slutt i det du går ut døra. (Mange av oss andre får jobbtelefoner nesten hel døgnet). Du bor tydeligvis alene. Du har tydeligvis ikke særlig kontakt med naboer eller et nært forhold til familie eller mange bekjente. Eller så er du ikke en sånn type folk oppsøker. Helt OK hvis det er sånn du trives. Men. Jeg tror de aller fleste mennesker har det bedre hvis man er litt mer imøtekommende og åpen for menneskene rundt seg, enten det er nabobarna som skal selge lodd eller gamle venner som bare fikk lyst til å stikke innom. Anonymkode: 9e943...09d shoo, ha deg vekk ekstrovert! 😂 Anonymkode: 381f2...59b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #142 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint at du har funnet en livsstil som passer for deg, og jeg mener ikke å være ufin, men - hallo - det er da ikke vanlig å være så lite fleksibel at man ikke kan ta telefonen eller åpne døra av frykt for å bli utbrent! Du har tydeligvis en jobb det ansvaret tar slutt i det du går ut døra. (Mange av oss andre får jobbtelefoner nesten hel døgnet). Du bor tydeligvis alene. Du har tydeligvis ikke særlig kontakt med naboer eller et nært forhold til familie eller mange bekjente. Eller så er du ikke en sånn type folk oppsøker. Helt OK hvis det er sånn du trives. Men. Jeg tror de aller fleste mennesker har det bedre hvis man er litt mer imøtekommende og åpen for menneskene rundt seg, enten det er nabobarna som skal selge lodd eller gamle venner som bare fikk lyst til å stikke innom. Anonymkode: 9e943...09d Som sagt, blant mine venner er det vanlig å avtale å treffes, og familien min bor ikke her jeg bor. I nabolaget er det p.t. ingen barn som er i alderen der de selger lodd, og naboer snakker jeg med når jeg treffer dem ute, men de er alle nærmere 20 år eldre enn meg, så det er ikke naturlig å ha dem på besøk. Jeg tviler også sterkt på at Anita som jeg ikke har sett siden vi var russ, plutselig på mystisk vis skulle funnet ut akkurat hvor jeg bodde og stå utenfor døren min. Jeg har heller ikke sagt jeg aldri åpner døren når det ringer på, jeg har sagt at jeg kjenner på at jeg kan velge å la være, nå når jeg har voksne barn. Hvorfor må du problematisere og latterliggjøre andres måte å leve på? Ikke alle mennesker har behov for å være med andre hvert våkne minutt. Jeg må «lade» alene innimellom, og får ikke energi av å være konstant med andre mennesker. Det betyr ikke at jeg er asosial. Du får også det til å virke som noe negativt at jeg er ferdig med arbeidet når jeg går fra jobb, mens andre må ta jobbtelefoner hele døgnet. Hva så? Andre har valgt sin jobb, jeg har valgt min. Det er umulig for meg å utøve yrket mitt uten å være fysisk til stede på arbeidsplassen min, og det passer meg fint. Jeg foretrekker å ha et arbeid der det er et klart skille mellom arbeid og fritid, hvorfor er det liksom noe negativt? Jeg kjenner flere som har byttet arbeidsplass fordi de aldri klarte å føle at de hadde fri, nettopp fordi de måtte forholde seg til jobbrelaterte ting også på fritiden sin og gikk hele tiden og ventet på at noen skulle ringe. Anonymkode: fcf67...b69 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #143 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som sagt, blant mine venner er det vanlig å avtale å treffes, og familien min bor ikke her jeg bor. I nabolaget er det p.t. ingen barn som er i alderen der de selger lodd, og naboer snakker jeg med når jeg treffer dem ute, men de er alle nærmere 20 år eldre enn meg, så det er ikke naturlig å ha dem på besøk. Jeg tviler også sterkt på at Anita som jeg ikke har sett siden vi var russ, plutselig på mystisk vis skulle funnet ut akkurat hvor jeg bodde og stå utenfor døren min. Jeg har heller ikke sagt jeg aldri åpner døren når det ringer på, jeg har sagt at jeg kjenner på at jeg kan velge å la være, nå når jeg har voksne barn. Hvorfor må du problematisere og latterliggjøre andres måte å leve på? Ikke alle mennesker har behov for å være med andre hvert våkne minutt. Jeg må «lade» alene innimellom, og får ikke energi av å være konstant med andre mennesker. Det betyr ikke at jeg er asosial. Du får også det til å virke som noe negativt at jeg er ferdig med arbeidet når jeg går fra jobb, mens andre må ta jobbtelefoner hele døgnet. Hva så? Andre har valgt sin jobb, jeg har valgt min. Det er umulig for meg å utøve yrket mitt uten å være fysisk til stede på arbeidsplassen min, og det passer meg fint. Jeg foretrekker å ha et arbeid der det er et klart skille mellom arbeid og fritid, hvorfor er det liksom noe negativt? Jeg kjenner flere som har byttet arbeidsplass fordi de aldri klarte å føle at de hadde fri, nettopp fordi de måtte forholde seg til jobbrelaterte ting også på fritiden sin og gikk hele tiden og ventet på at noen skulle ringe. Anonymkode: fcf67...b69 Snakk om å overdrive. «Behov for å være med andre hvert våkne minutt» « Lade batteriene» …. Altså, ringer det på hos deg 10 ganger hver ettermiddag? Jeg har også behov for å lade batteriene, jeg har ikke behov for å være med andre hvert våkne minutt - men gjett hva, det går kjempefint, selv om jeg alltid lukker opp de ca 2 gangene i uka det ringer på døra. Noen har få bekjente og er ikke så veldig imøtekommende mot folk rundt seg, noen har veldig liten mental kapasitet, helt OK det. Håper bare ikke det er de samme som klager på at det er vanskelig å få nye venner. Min erfaring er forresten stikk motsatt av din. Selgere kommer aldri på døra her (bortsett fra barn som skal selge julekalendere til fotballaget, veldig koselig), og Jehovas Vitner har jeg ikke sett på flere år. De siste gangene det har ringt på her har det vært - en venninne som kom innom med en potteplante for å takke for hjelpen for noe - naboen som spurte om jeg kunne passe det ene barnet mens hun dro på legevakten med det andre - en venn av mannen min som sykler forbi oss på vei hjem fra jobb, hadde med noe til han - leveranse fra DHL osv. Hvem som «problematiserer og latterliggjør» kan man stille spørsmål ved. I denne tråden får man inntrykk av at det nærmest er superfrekt å ringe på hos familie og kjente uten å ha spesifikt avtalt det først. Flere sier også at de ALDRI åpner eller tar telefonen uten at de vet hvem det er. For meg virker det som et stusslig liv preget av et sterkt kontrollbehov, men jeg forstår selvsagt at folk har ulik livsstil og at noen lever ganske isolert og er engstelige. Anonymkode: 9e943...09d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #144 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk om å overdrive. «Behov for å være med andre hvert våkne minutt» « Lade batteriene» …. Altså, ringer det på hos deg 10 ganger hver ettermiddag? Jeg har også behov for å lade batteriene, jeg har ikke behov for å være med andre hvert våkne minutt - men gjett hva, det går kjempefint, selv om jeg alltid lukker opp de ca 2 gangene i uka det ringer på døra. Noen har få bekjente og er ikke så veldig imøtekommende mot folk rundt seg, noen har veldig liten mental kapasitet, helt OK det. Håper bare ikke det er de samme som klager på at det er vanskelig å få nye venner. Min erfaring er forresten stikk motsatt av din. Selgere kommer aldri på døra her (bortsett fra barn som skal selge julekalendere til fotballaget, veldig koselig), og Jehovas Vitner har jeg ikke sett på flere år. De siste gangene det har ringt på her har det vært - en venninne som kom innom med en potteplante for å takke for hjelpen for noe - naboen som spurte om jeg kunne passe det ene barnet mens hun dro på legevakten med det andre - en venn av mannen min som sykler forbi oss på vei hjem fra jobb, hadde med noe til han - leveranse fra DHL osv. Hvem som «problematiserer og latterliggjør» kan man stille spørsmål ved. I denne tråden får man inntrykk av at det nærmest er superfrekt å ringe på hos familie og kjente uten å ha spesifikt avtalt det først. Flere sier også at de ALDRI åpner eller tar telefonen uten at de vet hvem det er. For meg virker det som et stusslig liv preget av et sterkt kontrollbehov, men jeg forstår selvsagt at folk har ulik livsstil og at noen lever ganske isolert og er engstelige. Anonymkode: 9e943...09d Jeg kan ikke snakke for andre i denne tråden, men jeg er imøtekommende og blid mot andre mennesker jeg treffer, jeg har akkurat passe med venner og bekjente, og det er absolutt ingen ting i veien med min mentale kapasitet 😊 Anonymkode: fcf67...b69 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #145 Del Skrevet 12. september 2021 Svarene i tråden tyder jo på at folk ikke godtar andre sine valg i livet, er jo dette som er problemet. Noen skal alltid kreve av deg. Husk å ta vare på deg selv, ingen andre gjør det for deg. - TS. Anonymkode: 46b31...351 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #146 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 21.00): Betyr det at man ikke greier å se andre enn seg selv dersom man sier det ikke passer når noen kommer uanmeldt? Eller dersom man er opptatt med noe annet når du ringer? Jeg synes snarere det er sært og navlebeskuende å forvente at man er så spesiell at andre må slippe alt de har i hendene når du oppsøker eller ringer dem. Anonymkode: fcf67...b69 Jeg har flere venner, og det er ikke noe problem å velge bort de som har et annet syn på slik enn meg. Det er plenty av dem som stiller opp og er høflige og snille fra hjertet. Folk må få være som de er , men jeg velger venner som er som meg. Det er min rett. Anonymkode: ae62d...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #147 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg blir helt svett av å lese denne tråden, alle dere som mener at man er uhøflig, sær, eremitt, osv om man ikke åpner døren om det ringer på?? Dere er jo rett og slett ufine endel av dere! Hvorfor i alle dager blir dere så provosert av at noen ikke åpner døren hver gang det ringer på? Dere tar det jo skikkelig personlig? For min del så er jeg syk, jeg trenger å være forberedt om det skal komme noen - jeg kan til nøds takle foreldrene mine, på en god dag. Om jeg ikke er forberedt, og føler at huset er "klart", så er jeg full i angst og har uro resten av den dagen. Og det forplanter seg videre i kroppen, slik at sykdommene blusser opp, hodepine som lammer, jeg får mer betennelser, jeg kan få feber og jeg blir fullstendig stiv i nakke, rygg og ben osv. Da er det svært lite kjekt å få besøk, når alt som skulle til, er en melding i forkant. Når jeg er alene hjemme, går jeg enkelte dager med angst hele dagen, pga en frykt for at noen skal ringe på, og jeg åpner ikke om det skjer. Noe det sjelden gjør på formiddagen, på ettermiddag er mannen stort sett hjemme og kan åpne. Heldigvis har jeg familie og venner som skjønner dette og ikke syns jeg er uhøflig og fortjener å være alene! Anonymkode: c37e4...964 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. september 2021 #148 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir helt svett av å lese denne tråden, alle dere som mener at man er uhøflig, sær, eremitt, osv om man ikke åpner døren om det ringer på?? Dere er jo rett og slett ufine endel av dere! Hvorfor i alle dager blir dere så provosert av at noen ikke åpner døren hver gang det ringer på? Dere tar det jo skikkelig personlig? For min del så er jeg syk, jeg trenger å være forberedt om det skal komme noen - jeg kan til nøds takle foreldrene mine, på en god dag. Om jeg ikke er forberedt, og føler at huset er "klart", så er jeg full i angst og har uro resten av den dagen. Og det forplanter seg videre i kroppen, slik at sykdommene blusser opp, hodepine som lammer, jeg får mer betennelser, jeg kan få feber og jeg blir fullstendig stiv i nakke, rygg og ben osv. Da er det svært lite kjekt å få besøk, når alt som skulle til, er en melding i forkant. Når jeg er alene hjemme, går jeg enkelte dager med angst hele dagen, pga en frykt for at noen skal ringe på, og jeg åpner ikke om det skjer. Noe det sjelden gjør på formiddagen, på ettermiddag er mannen stort sett hjemme og kan åpne. Heldigvis har jeg familie og venner som skjønner dette og ikke syns jeg er uhøflig og fortjener å være alene! Anonymkode: c37e4...964 er sykt mange her inne som har angst... Er jo blitt en folkesykdom 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #149 Del Skrevet 12. september 2021 Maleficenta skrev (4 minutter siden): er sykt mange her inne som har angst... Er jo blitt en folkesykdom Jeg har ikke angst, det er "bare" en følgesymptom til flere andre skader og (somatisk) sykdom, men det var altså det du fikk ut av mitt svar? Ikke alt det andre jeg risikerer skjer i og med kroppen? Hvor er relevansen til trådens tema? Man ser her at stigma mot psykisk uhelse lever i beste velgående. Og denne tråden er med på å gjøre livet til alle dem som sliter enda litt verre. For nå blir man stemplet i negativ forstand om man ikke åpner når det ringer på. Og det er da kanskje helt uhørt å forvente at besøket kan sende en mld i forkant? Anonymkode: c37e4...964 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. september 2021 #150 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke angst, det er "bare" en følgesymptom til flere andre skader og (somatisk) sykdom, men det var altså det du fikk ut av mitt svar? Ikke alt det andre jeg risikerer skjer i og med kroppen? Hvor er relevansen til trådens tema? Man ser her at stigma mot psykisk uhelse lever i beste velgående. Og denne tråden er med på å gjøre livet til alle dem som sliter enda litt verre. For nå blir man stemplet i negativ forstand om man ikke åpner når det ringer på. Og det er da kanskje helt uhørt å forvente at besøket kan sende en mld i forkant? Anonymkode: c37e4...964 det er bare det at jeg syns allecher inne bruker psykiske problemer som unnskyldning for å behandle andre folk dårlig 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #151 Del Skrevet 12. september 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): det er bare det at jeg syns allecher inne bruker psykiske problemer som unnskyldning for å behandle andre folk dårlig Så jeg behandler folk dårlig om jeg ikke ønsker å åpne for dem som kommer uanmeldt? Hva er problemet med å sende en mld i forkant? Er ikke min grunn god nok altså? Det er altså bare en unnskyldning at jeg faktisk blir syk(!!) av feks slike ting? Jeg derimot syns folk er ufine når de forventer mer av meg enn det jeg kan gi, men jeg bør vel legge det av meg og heller tåle forverret sykdom, angst osv? Anonymkode: c37e4...964 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. september 2021 #152 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så jeg behandler folk dårlig om jeg ikke ønsker å åpne for dem som kommer uanmeldt? Hva er problemet med å sende en mld i forkant? Er ikke min grunn god nok altså? Det er altså bare en unnskyldning at jeg faktisk blir syk(!!) av feks slike ting? Jeg derimot syns folk er ufine når de forventer mer av meg enn det jeg kan gi, men jeg bør vel legge det av meg og heller tåle forverret sykdom, angst osv? Anonymkode: c37e4...964 nei snakker ikke om deg men om mange i ulike tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 13. september 2021 #153 Del Skrevet 13. september 2021 Det er da vel relativt vanlig at folk avtaler før de ringer på døra? Om en venn bare hadde dukka opp utafor døra i tidd og utide hadde jeg syntes det ukomfortabelt i lengden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #154 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 12.56): Send meg en melding, så svarer jeg etter hvert. Det er min måte å leve på. Tvangssosialisering NÅ med en gang, har jeg lite sans for. Anonymkode: f2591...5f5 Helst sende pm i messenger, slik at jeg kan velge når jeg ‘vi se’ meldingen. Mindre tidspress her fordi det er så variert hvor ofte folk sjekker fb. Sms leser de fleste i løpet av noen timer.. Anonymkode: f2294...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #155 Del Skrevet 13. september 2021 Jeg syns det er veldig hyggelig med uanmeldt besøk nå som vi alltid har det ganske ryddig. Før med min eksmann var det stort sett rotete og det var flaut og pinlig med besøk. Anonymkode: 8156f...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 13. september 2021 #156 Del Skrevet 13. september 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og tilsvar til dette. Moonshine, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #157 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helst sende pm i messenger, slik at jeg kan velge når jeg ‘vi se’ meldingen. Mindre tidspress her fordi det er så variert hvor ofte folk sjekker fb. Sms leser de fleste i løpet av noen timer.. Anonymkode: f2294...25d Funker sikkert fint for deg som mottaker, men for meg som avsender betyr det at jeg kaster bort tid som da heller kunne vært brukt til å avtale med noen andre om det ikke passer for deg. Anonymkode: 3057b...186 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #158 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 9.50): For noen merkelige liv dere lever, dere som ikke åpner døra eller tar telefonen. Så utrolig kjedelig og begrenset livene deres må være i utgangspunktet, og så rart at dere ikke ser hvilke muligheter dere går glipp av. Sitte inne i stua, full av mistenksomhet og ikke åpne døra på gløtt for livet - både bokstavelig og i overført betydning. Anonymkode: 9e943...09d Jeg er lite hjemme og når jeg endelig er det vil jeg ha fred. Treffer folk på fritidsaktiviteter flere ganger i uken, reiser bort med samboer eller venner sender melding istedet for å ringe og så avtaler vi å møtes. Trenger ikke å ringe på eller ringe for å treffe folk. Anonymkode: e8be7...069 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #159 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 16.13): Svarene i tråden tyder jo på at folk ikke godtar andre sine valg i livet, er jo dette som er problemet. Noen skal alltid kreve av deg. Husk å ta vare på deg selv, ingen andre gjør det for deg. - TS. Anonymkode: 46b31...351 Jeg for min del har ikke noe problem med å godta andre sine valg i livet. Syns likevel det er meget spesielt dette med å påstå at andre «krever noe av deg» ved å ringe på døra, og at det skal ikke godtas. Kunne fint la være å åpne en gang iblant selv jeg, hvis jeg ligger å hviler for eksempel. Men det går jo på meg, at JEG ikke orker å forholde meg til noen der og da. Det handler da ikke om at noen krever noe av meg? Anonymkode: ac640...b9f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. september 2021 #160 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg for min del har ikke noe problem med å godta andre sine valg i livet. Syns likevel det er meget spesielt dette med å påstå at andre «krever noe av deg» ved å ringe på døra, og at det skal ikke godtas. Kunne fint la være å åpne en gang iblant selv jeg, hvis jeg ligger å hviler for eksempel. Men det går jo på meg, at JEG ikke orker å forholde meg til noen der og da. Det handler da ikke om at noen krever noe av meg? Anonymkode: ac640...b9f enig med denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå