Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #81 Del Skrevet 11. september 2021 (endret) Emma_123 skrev (16 timer siden): Love it. ☺️ Tenker det samme, jeg klarer ikke mye sosialisering heller.. Jeg er også mye opptatt med prosjekter.. jeg liker ikke folk som presser seg på og ikke har antenner og respekt for andres tid.. herregud hvorfor har du ringeklokke? Fordi noen ringer på døra har de ikke sosiale antenner? Dette var ikke en issue før mobiltelefonene kom. Hva faen skjer med verden? Endret 11. september 2021 av Maleficenta 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #82 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det har ingenting med folkeskikk å gjøre. Det handler om tiden sin Ikke er man alltid tilgjengelig for å åpne heller. Anonymkode: 46b31...351 Selvfølgelig handler det om høflighet og folkeskikk. Noe halve KG ikke eier sneven av, og de som tror de er så spesielle med sine "introverte" vaner, og dyrebare tid. Og i neste åndedrag klager de over hvor ensomme de er, og at ikke en gang nærmeste familie bryr seg om de er levende eller døde. Nei, så merkelig... Jeg elsker ikke akkurat uanmeldt besøk, men jeg åpner alltid døra når det ringer på, og svarer i telefonen hvis jeg er tilgjengelig. Men så er jeg ikke en navlebeskuende egoist, som er så viktig at ingen kan forstyrre meg, eller bestemme over min tid! Anonymkode: 99549...8ec 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #83 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det har ingenting med folkeskikk å gjøre. Det handler om tiden sin Ikke er man alltid tilgjengelig for å åpne heller. Anonymkode: 46b31...351 Hva med tiden til den som ringer på? Tenk over dette ; jeg er en som kvier meg lenge for å gå på besøk eller ta en tlf til noen, nettopp fordi jeg er redd for å bli avvist. Og når jeg har samla mot til å ta steget og DA blir avvist så gjør du den enda verre for meg. Anonymkode: ae62d...ce0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #84 Del Skrevet 11. september 2021 Når noen tar seg bryet med å komme å ringe på hos meg, så bruker jeg gledelig 2 minutt av min tid, på å åpne. Av og til er det en selger, men som oftest er det noen som vil besøke meg. Å jeg synes det er flott at kjente å kjære ønsker å besøke meg. Føler meg heldig. Anonymkode: d3045...e27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #85 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva med tiden til den som ringer på? Tenk over dette ; jeg er en som kvier meg lenge for å gå på besøk eller ta en tlf til noen, nettopp fordi jeg er redd for å bli avvist. Og når jeg har samla mot til å ta steget og DA blir avvist så gjør du den enda verre for meg. Anonymkode: ae62d...ce0 Det høres jo ut som du ikke vil takle et «det passer dessverre ikke med besøk akkurat nå» heller, da? Anonymkode: fcf67...b69 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #86 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det høres jo ut som du ikke vil takle et «det passer dessverre ikke med besøk akkurat nå» heller, da? Anonymkode: fcf67...b69 Jo det vil jeg, og så får jeg vite hvor jeg har deg. Da planlegger jeg ikke svært mange tlf eller besøk til deg, da oppsøker jeg folk som greier å se andre enn seg selv. Anonymkode: ae62d...ce0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #87 Del Skrevet 11. september 2021 Jeg fikk høre her om dagen at naboene mener jeg er som ungdom (er 30år) er så uforskammet. Fordi jeg ikke åpner døren når de ringer på. To naboer som jeg ikke har pratet med i mitt liv, har nemlig fått høre av en annen nabo at jeg har innekatt. For den naboen, som jeg heller ikke pratet med, har sett at jeg har katt som har ligget i stuevinduet. Så de ville selge meg gammel katteutstyr de har i kjelleren. De hadde ringt på et par ganger i et par dager, før de konfronterte meg da jeg møtte dem på nærbutikken. Der satt de samlet sammen og pratet skit om alle. For de har ikke noe annet å gjøre. De hadde da diskutert meg og blitt enige om at jeg var uforskammet og frekk som aldri åpnet døren når de ringte på. Jeg har innekamera og har sett/hørt at noen har ringt på 3 ganger når jeg har vært ute, også har det skjedd to ganger mens jeg var hjemme i løpet av en to ukers tid. Men jeg åpner ikke døren om jeg ikke vet at jeg forventer besøk. Familie og vener skriver sms de "Ding dong", eller spør "er utenfor, komme på besøk?". Så jeg har spurt familie og venner og ingen av dem har ringt på. Men så er det da naboene som ville selge meg gamle katteutstyr. Eneste som ringer på døren uanmeldt er barn som selger ting og folk som ringer på feil. Fordi jeg bor i blokk og folk evner ikke å telle etasjer. Og tydeligvis naboer som skal selge meg gammelt skrot. Kall meg sær, men jeg mener det er mer frekt og uforskammet å ringe på til noen uanmeldt, enn å ikke åpne døren. Anonymkode: 3e6eb...6fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #88 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jo det vil jeg, og så får jeg vite hvor jeg har deg. Da planlegger jeg ikke svært mange tlf eller besøk til deg, da oppsøker jeg folk som greier å se andre enn seg selv. Anonymkode: ae62d...ce0 Betyr det at man ikke greier å se andre enn seg selv dersom man sier det ikke passer når noen kommer uanmeldt? Eller dersom man er opptatt med noe annet når du ringer? Jeg synes snarere det er sært og navlebeskuende å forvente at man er så spesiell at andre må slippe alt de har i hendene når du oppsøker eller ringer dem. Anonymkode: fcf67...b69 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #89 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr det at man ikke greier å se andre enn seg selv dersom man sier det ikke passer når noen kommer uanmeldt? Eller dersom man er opptatt med noe annet når du ringer? Jeg synes snarere det er sært og navlebeskuende å forvente at man er så spesiell at andre må slippe alt de har i hendene når du oppsøker eller ringer dem. Anonymkode: fcf67...b69 er jo greit å si at det ikke passer. Er noe ganske annet å bare ikke åpne døra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #90 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk høre her om dagen at naboene mener jeg er som ungdom (er 30år) er så uforskammet. Fordi jeg ikke åpner døren når de ringer på. To naboer som jeg ikke har pratet med i mitt liv, har nemlig fått høre av en annen nabo at jeg har innekatt. For den naboen, som jeg heller ikke pratet med, har sett at jeg har katt som har ligget i stuevinduet. Så de ville selge meg gammel katteutstyr de har i kjelleren. De hadde ringt på et par ganger i et par dager, før de konfronterte meg da jeg møtte dem på nærbutikken. Der satt de samlet sammen og pratet skit om alle. For de har ikke noe annet å gjøre. De hadde da diskutert meg og blitt enige om at jeg var uforskammet og frekk som aldri åpnet døren når de ringte på. Jeg har innekamera og har sett/hørt at noen har ringt på 3 ganger når jeg har vært ute, også har det skjedd to ganger mens jeg var hjemme i løpet av en to ukers tid. Men jeg åpner ikke døren om jeg ikke vet at jeg forventer besøk. Familie og vener skriver sms de "Ding dong", eller spør "er utenfor, komme på besøk?". Så jeg har spurt familie og venner og ingen av dem har ringt på. Men så er det da naboene som ville selge meg gamle katteutstyr. Eneste som ringer på døren uanmeldt er barn som selger ting og folk som ringer på feil. Fordi jeg bor i blokk og folk evner ikke å telle etasjer. Og tydeligvis naboer som skal selge meg gammelt skrot. Kall meg sær, men jeg mener det er mer frekt og uforskammet å ringe på til noen uanmeldt, enn å ikke åpne døren. Anonymkode: 3e6eb...6fd hvis det er frekt å ringe på kan du fjerne ringeklokka eller koble den ut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #91 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men hvorfor gir du ikke beskjed om at det ikke er greit? Enig. Veldig mange er konfliktsky og tør ikke gi beskjed om oppførsel de ikke synes er greit. Anonymkode: ad5ea...624 ja helt sant. Istedet oppfører de seg ugreit selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #92 Del Skrevet 11. september 2021 Jeg har ved to anledninger opplevd at naboer har ringt på fordi de trenger akutt hjelp. En gang en tenåring med alvorlig kuttskade (matlagingsulykke) og en gang en gammel mann som brakk hånda. Jeg åpner alltid om jeg er hjemme (med mindre jeg sitter på do eller er i dusjen e.l). Synes det er dritsært å ikke åpne om man er hjemme. Er jeg opptatt svarer jeg ikke på telefonen, ringer tilbake ved anledning. Anonymkode: ea094...aaf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #93 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ved to anledninger opplevd at naboer har ringt på fordi de trenger akutt hjelp. En gang en tenåring med alvorlig kuttskade (matlagingsulykke) og en gang en gammel mann som brakk hånda. Jeg åpner alltid om jeg er hjemme (med mindre jeg sitter på do eller er i dusjen e.l). Synes det er dritsært å ikke åpne om man er hjemme. Er jeg opptatt svarer jeg ikke på telefonen, ringer tilbake ved anledning. Anonymkode: ea094...aaf Men jeg er jo då rar at jeg også elsker uanmeldt besøk. Skulle gjerne hatt det mye oftere! Anonymkode: ea094...aaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #94 Del Skrevet 11. september 2021 På druen skrev (På 10.9.2021 den 14.57): Jeg tenker at hvis det er noe veldig viktig de vil, så sender de en hastemelding rett etterpå om de ikke får svar. Da ringer jeg opp igjen. Men det er sjelden noe viktig når folk ringer. De vil skravle i flere minutter om uinteressante ting fordi de kjeder seg. Jeg er ikke noens selvfølge. eller de føler seg ensomme...? De ringer jo ikke for å stjele din tid. Du virker ganske usympatisk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #95 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det høres jo ut som du ikke vil takle et «det passer dessverre ikke med besøk akkurat nå» heller, da? Anonymkode: fcf67...b69 man takler jo det bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #96 Del Skrevet 11. september 2021 (endret) FrøkenMånestråle skrev (På 10.9.2021 den 15.55): Så lenge det ikke er venner av barnet mitt så trenger man ikke å komme på døra mi uten avtale, da må det være krise, død og fordervelse. Hvis jeg skal treffe noen så har jeg avtale med de, har overhodet ikke behov for besøk uanmeldt av venner og bekjente, man har da telefon som man kan bruke og avtale slikt med. hva om det faktisk var krise en dag... kunne vørt politiet som skulle informere om at din mann var død eller noe. Tenk om du ikke åpna døra da... Endret 11. september 2021 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #97 Del Skrevet 11. september 2021 Maleficenta skrev (Akkurat nå): hva om det faktisk var krise en dag... Hun kunne jo vært ute... Anonymkode: 97966...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2021 #98 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun kunne jo vært ute... Anonymkode: 97966...09d ja men når hun ikke er ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #99 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg er jo då rar at jeg også elsker uanmeldt besøk. Skulle gjerne hatt det mye oftere! Anonymkode: ea094...aaf Jeg synes det er veldig hyggelig med uanmeldt besøk! Anonymkode: ff343...7d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #100 Del Skrevet 11. september 2021 Jizez, så iskaldt samfunnet har blitt. På den ene siden så klager folk på at ingen bryr seg, spør hvordan det går, man er så ensom osv. På den andre siden er det galt å ringe på døren uanmeldt. Så glad for at de jeg har rundt meg er såpass rause og takknemlig, og sier at døra står alltid åpen. Sånn er jeg også. Ingen skal føle at de bruker av min tid. De skal alltid føle seg velkommen, uansett tid på døgnet. Anonymkode: b9c58...85a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå