Gå til innhold

Du må ikke åpne selv om noen ringer på, husk det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenk litt på dette, du er ikke forpliktet til å åpne døren om noen ringer på. Ingen kan kreve det.

Startet med dette pga en nabo som ikke helt forstod hvor ofte man trenger å ta kontakt, forstod ikke grenser. Så da fortalte jeg dette mennesket at jeg åpner når det passer meg, det er jo min tid. Tiden min bestemmer jo jeg over.

Om noen ringer deg, må du heller ikke svare.

Så har du jo disse menneskene som lurer på hvorfor man ikke svarer, sosialt tilbakestående mennesker som krever svar.

Nei, ingen kan kreve at du skal svare på hverken tlf, sms eller døren.

Punktum :) 

Anonymkode: 46b31...351

Love it. ☺️ Tenker det samme, jeg klarer ikke mye sosialisering heller.. Jeg er også mye opptatt med prosjekter.. jeg liker ikke folk som presser seg på og ikke har antenner og respekt for andres tid..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, dette må jeg lære meg. Har noen som insiterer på å møte uanmeldt. Sier de kun skal levere ting/gi ting. Litt upraktisk når man har en nyfødt baby. 🤦🏼‍♀️ Veldig takknemlig for gaver, men hadde satt pris på en headsup så man kan pakke inn puppen når man ammer liksom 😂

Anonymkode: f143a...c96

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillarguri skrev (6 timer siden):

Jeg åpner alltid når noen ringer på. Ikke viktig om jeg er pent kledd eller nysminket.

Har noen av dere eremitter tenkt på at det å slutte å åpne døren når noen ringer på, det betyr slutten på idrettslagene som selger lodd, samler inn flasker, selger julekaker osv. Musikkorpsene trenger inntektene fra loddsalg. Bryr dere overhodet ikke om neste generasjon som har fritidsinteresser? Er det bare meg, meg, meg, meg ?

Denne tiggingen kan det gjerne bli slutt på. De får heller stille seg opp utenfor matbutikkene da.

Anonymkode: e8be7...069

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min nabo spør fortsatt følgende: Jeg ringte på tidligere, du svarte ikke.

😂

Men hvorfor gir du ikke beskjed om at det ikke er greit? 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I dag ringte det uanmeldt på døra mi. Jeg hadde akkurat kommet ut av dusjen, sto der med håndkle i håret og håndkle rundt kroppen, og hadde faen ikke lyst til å åpne i det hele tatt.

Det var naboen som sto der med eplekake til sønnen min; den beste kaka den ungen vet i hele verden.

Glad jeg åpna, jeg.

(Selv om det var vanskelig har jeg forresten også lært meg å si fra med ORD til folk jeg ikke ønsker kontakt med. Det er mange som ikke skjønner hint, men det gjør dem ikke nødvendigvis til dårlige personer. Folk burde lære seg å kommunisere mer direkte, spør du meg.)

Anonymkode: 8179e...c24

Enig. Veldig mange er konfliktsky og tør ikke gi beskjed om oppførsel de ikke synes er greit. 

Anonymkode: ad5ea...624

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillarguri skrev (6 timer siden):

Jeg åpner alltid når noen ringer på. Ikke viktig om jeg er pent kledd eller nysminket.

Har noen av dere eremitter tenkt på at det å slutte å åpne døren når noen ringer på, det betyr slutten på idrettslagene som selger lodd, samler inn flasker, selger julekaker osv. Musikkorpsene trenger inntektene fra loddsalg. Bryr dere overhodet ikke om neste generasjon som har fritidsinteresser? Er det bare meg, meg, meg, meg ?

Nå overdriver du noe voldsomt. Ingen liker oppsøkende tiggere. Om dere har gjort dere avhengig av oppsøkende tiggeraktivitet for å overleve, bør dere dere revurdere hva dere kan tjene penger på. Mitt idrettslag plukket søppel og tok på oss tjenester (alt fra vasking og andre småjobber). Fin arbeidstrening for barn og unge i tillegg. Dere kan ikke forvente at alle er like begeistret over å få dere på døra. 

Anonymkode: ad5ea...624

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipe folk.. hos oss er døra alltid åpen, kaffen er minutter unna og alle sammen, fra sneip til gamlis vet de kan invitere venner til bords.

Anonymkode: ce187...29b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å skjønne hvorfor så mange på KG er ivrige tilhengere av korona-nedstenging i månedsvis. For dem er eneste forskjell at ingen ringer på døra.

Anonymkode: a2b32...804

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tenk litt på dette, du er ikke forpliktet til å åpne døren om noen ringer på. Ingen kan kreve det.

Startet med dette pga en nabo som ikke helt forstod hvor ofte man trenger å ta kontakt, forstod ikke grenser. Så da fortalte jeg dette mennesket at jeg åpner når det passer meg, det er jo min tid. Tiden min bestemmer jo jeg over.

Så har du jo disse menneskene som lurer på hvorfor man ikke svarer, sosialt tilbakestående mennesker som krever svar.

når noen ringer på syns jeg det er uhøflig å ikke åpne døra

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

når noen ringer på syns jeg det er uhøflig å ikke åpne døra

Det bestemmer jo ikke du, de som ikke åpner bryr seg jo ikke om hva den på andre siden av døra synes 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det bestemmer jo ikke du, de som ikke åpner bryr seg jo ikke om hva den på andre siden av døra synes 😊

Anonymkode: 

jeg åpner iallefall alltid døra..  Noen av oss har lært normal folkeskikk skjønner du

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

jeg åpner iallefall alltid døra..  Noen av oss har lært normal folkeskikk skjønner du

Det har ingenting med folkeskikk å gjøre.

Det handler om tiden sin :) Ikke er man alltid tilgjengelig for å åpne heller.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (22 timer siden):

Det er vel heller det motsatte, ingen er så uhøflige og egoistiske som nordmenn...

Nei, man MÅ ikke lukke opp når det ringer på eller ta telefonen når det ringer. Man MÅ veldig lite her i landet, utenom å følge lover og regler. Man MÅ jo ikke si takk, smile eller være hyggelig heller, men du så greit det er når noen er det... 

Selv hadde jeg aldri hørt om å aldri lukke opp når det ringer på uavtalt før jeg leste på kvinneguiden at dette visstnok var vanlig og nærmest en menneskerett.

Selv synes jeg folk som insisterer på å være uhøflige fordi de kan virker veldig usjarmerende. Jeg er ikke en spesielt sosial/utadvendt person, men har heldigvis lært et minimum av folkeskikk.

Hvis det ikke passer med besøk, så si det da vel? Har inntrykk av at mange av dere bare vil unngå ubehag ved å si det direkte til folk at det ikke passer.

Hvilke andre nasjonaliteter har du erfaring med? 

Anonymkode: 64ae0...530

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke andre nasjonaliteter har du erfaring med? 

Anonymkode: 64ae0...530

Du mener slike eremitter som dem i tråden her er vanlige i alle andre land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna er hjemme åpner vi som regel, og det er heldigvis som regel venner som vil ha dem med ut. Ingen jeg kjenner har noensinne kommet på uanmeldt besøk, da hadde jeg tenkt at det hadde klikket for dem. Men hvis jeg er alene hjemme, åpner jeg aldri.

Samme med telefonen, svarer kun hvis det er noen jeg kjenner og som jeg har lyst til å snakke med. Svarer aldri ukjent nummer, men sjekker telefonkatalogen og ringer eventuelt opp igjen.

Og jeg legger lett fra meg mobilen noen timer av gangen, på lydløs. Så svarer jeg når jeg er back online.

Anonymkode: 6f327...112

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 17.40):

Kan komme av mange unge på KG. Sære introverte selvbeskuende egoister uten evne til medmenneskelighet.

Anonymkode: 4a349...ca7

Jeg er ikke ung, men åpner heller ikke lenger om det ringer uanmeldt på døren dersom det ikke passer meg. Jeg har vært utbrent og deprimert tidligere, og stått på pinne for alle andre enn meg selv i årevis før jeg ble syk. Noe egoisme må jeg faktisk ha for ikke å bli syk igjen. Medmenneskelig er jeg, men jeg kan ikke tenke på andre absolutt hele tiden.

I løpet av de 15 årene jeg har bodd her, har det 98% av gangene det har ringt uanmeldt på døren, vært selgere eller Jehovas Vitner. 

Anonymkode: fcf67...b69

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 12.45):

Tror ingen krever det, men for min del koster det meg ingenting å være hyggelig og behjelpelig ovenfor andre selvom jeg ikke alltid føler for det eller har spesielt lyst. Skal man slutte å høre på hverandre og hjelpe hverandre utenom når det passer en selv så blir det ett veldig kaldt samfunn til slutt -tenker jeg. 

Anonymkode: 48533...b2e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har ingenting med folkeskikk å gjøre.

Det handler om tiden sin :) Ikke er man alltid tilgjengelig for å åpne heller.

Det går på det for min del i alle fall, at etter en lang arbeidsdag med mye mas og kav er det godt å kunne slappe av. Fritiden er dyrebar. Om man ikke er sliten etter jobb, eller ikke jobber i det hele tatt, er det sikkert mer velkomment med besøk og sosiale ting. 

Anonymkode: d139f...b41

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det går på det for min del i alle fall, at etter en lang arbeidsdag med mye mas og kav er det godt å kunne slappe av. Fritiden er dyrebar. Om man ikke er sliten etter jobb, eller ikke jobber i det hele tatt, er det sikkert mer velkomment med besøk og sosiale ting. 

Anonymkode: d139f...b41

neida for det er ikke mulig å gå bort til døra og åpne den og si på en hyggelig måte at det ikke passer liksim.. Den gåturen fra sofaen til døra er sykt lang...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...