Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 Populært innlegg #1 Del Skrevet 10. september 2021 Tenk litt på dette, du er ikke forpliktet til å åpne døren om noen ringer på. Ingen kan kreve det. Startet med dette pga en nabo som ikke helt forstod hvor ofte man trenger å ta kontakt, forstod ikke grenser. Så da fortalte jeg dette mennesket at jeg åpner når det passer meg, det er jo min tid. Tiden min bestemmer jo jeg over. Om noen ringer deg, må du heller ikke svare. Så har du jo disse menneskene som lurer på hvorfor man ikke svarer, sosialt tilbakestående mennesker som krever svar. Nei, ingen kan kreve at du skal svare på hverken tlf, sms eller døren. Punktum Anonymkode: 46b31...351 128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 Populært innlegg #2 Del Skrevet 10. september 2021 Send meg en melding, så svarer jeg etter hvert. Det er min måte å leve på. Tvangssosialisering NÅ med en gang, har jeg lite sans for. Anonymkode: f2591...5f5 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Del Skrevet 10. september 2021 🙌 Tusen takk 😄 Dette trengte jeg å høre ❤️ Anonymkode: 97966...09d 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 10. september 2021 #4 Del Skrevet 10. september 2021 Sånn jeg alltid har levd😅 responder heller ikke når jeg møter overgira mennesker, de må ro seg ned å møte min energi ellers så gidder jeg ikke å svare eller ta inn det dem sier. sånn mann spare mental energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På druen Skrevet 10. september 2021 #5 Del Skrevet 10. september 2021 (endret) Helt enig. Skjønner ikke hvor selvopptatte folk er som ringer opp igjen flere ganger uten å få svar. "Du SKAL svare MEG!" Og det er ingen spesiell grunn til at de ringer heller. Bare for å skravle. Kjenner to som driver sånn. Vurderer å kutte dem helt ut. Åpner heller aldri døren når jeg ikke vet på forhånd hvem som ringer på. Endret 10. september 2021 av På druen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Send meg en melding, så svarer jeg etter hvert. Det er min måte å leve på. Tvangssosialisering NÅ med en gang, har jeg lite sans for. Anonymkode: f2591...5f5 Det er jo det fine med sms, kan svare når det passer. Nordmenn lever dessverre etter sosial kontroll, utrolig kuet. Gir bare etter, står aldri opp for seg selv. Anonymkode: 46b31...351 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Del Skrevet 10. september 2021 Jeg gidder ikke å svare hvis jeg er opptatt. Hvis jeg ligger og sover eller ser på tv. Venner og familie vet at jeg hater uanmeldt besøk, så de kommer ikke uanmeldt. Anonymkode: b9e22...c6c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Del Skrevet 10. september 2021 På druen skrev (3 minutter siden): Helt enig. Skjønner ikke hvor selvopptatte folk er som ringer opp igjen flere ganger uten å få svar. "Du SKAL svare MEG!" Og det er ingen spesiell grunn til at de ringer heller. Bare for å skravle. Kjenner to som driver sånn. Vurderer å kutte dem helt ut. Nå i voksen alder er jeg så lei av tomprat, sladder og tull. Jeg vil snakke om noe som er interessant, ikke bare tull som "Hva har du gjort i dag daaa". Anonymkode: 46b31...351 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Del Skrevet 10. september 2021 På druen skrev (4 minutter siden): Helt enig. Skjønner ikke hvor selvopptatte folk er som ringer opp igjen flere ganger uten å få svar. "Du SKAL svare MEG!" Og det er ingen spesiell grunn til at de ringer heller. Bare for å skravle. Kjenner to som driver sånn. Vurderer å kutte dem helt ut. Åpner heller aldri døren når jeg ikke vet på forhånd hvem som ringer på. Huff, så grusomt at noen har lyst til å prate med deg uten grunn. Sånne mennesker burde vært tvangsinnlagt. Anonymkode: a2b32...804 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Del Skrevet 10. september 2021 Selvsagt bestemmer man selv om man vil åpne døren eller svare telefonen. Anonymkode: d139f...b41 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På druen Skrevet 10. september 2021 #11 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå i voksen alder er jeg så lei av tomprat, sladder og tull. Jeg vil snakke om noe som er interessant, ikke bare tull som "Hva har du gjort i dag daaa". Anonymkode: 46b31...351 Samme her. Jeg orker det ikke. Det var greit da jeg var i 20 årene. Nå i 30 årene er dette bare plagsomt og bortkastet tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På druen Skrevet 10. september 2021 #12 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Huff, så grusomt at noen har lyst til å prate med deg uten grunn. Sånne mennesker burde vært tvangsinnlagt. Anonymkode: a2b32...804 Det er slitsomt. Det er ikke sånn at alle orker å skravle of høre på slarving hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #13 Del Skrevet 10. september 2021 Selvfølgelig trenger en ikke å åpne, men når en bor sammen med flere så er det ikke alltid jeg vet hva våre tenåringer har avtalt så vi åpner når det ringer på. Og skulle det være uventet besøk til meg eller mannen så synes vi det er hyggelig. Anonymkode: ff343...7d8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #14 Del Skrevet 10. september 2021 Ringer det på døren uten at det er avtalt at noen skal komme, åpner jeg ikke lengre. Er lei alle selgerene og jehovas vitner som dukker opp 😂 Om det skulle være et spontanbesøk får de sende meg en melding «hei står utenfor, er du ikke hjemme», eller noe. Anonymkode: 06694...1b8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #15 Del Skrevet 10. september 2021 Min nabo spør fortsatt følgende: Jeg ringte på tidligere, du svarte ikke. 😂 Anonymkode: 46b31...351 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #16 Del Skrevet 10. september 2021 Jeg har ytterdøra alltid låst hos meg. Folk har reagert mye på at de kommer til låste dører. Selv om jeg ber de ta kontakt på forhånd hvis de ønsker å komme besøk. De ringer meg heller når de står utenfor døra, herav prinsippet med å ta kontakt før de kommer på besøk faller bort. Jeg har døra låst fordi huset mitt er mitt fristed. Ingen skal få trø inn fritt villt her. Mitt fristed ønsker jeg å regulere selv. Hvem som får komme, når de får kommer og om de får komme. Dette reagerer som sagt folk på, men det driter jeg i. Ferdig snakka. Det har for øvrig resultert i at folk sjeldent kommer på besøk. Det passer meg egentlig bra, men jeg har aldri nektet noen å komme på besøk. De bare gidder ikke følge mitt eneste krav om å ta kontakt først. Anonymkode: e8f45...327 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #17 Del Skrevet 10. september 2021 Haha. En fyr fra finn.no dro hit og sto og ringte på som besatt. Så han på kameraet og ble litt redd, så jeg kikket fra vinduet. Så skrev han på finn at han så meg i stua så fint om jeg åpna. Vi hadde ikke avtale engang. Anonymkode: e139d...19b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #18 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Selvfølgelig trenger en ikke å åpne, men når en bor sammen med flere så er det ikke alltid jeg vet hva våre tenåringer har avtalt så vi åpner når det ringer på. Og skulle det være uventet besøk til meg eller mannen så synes vi det er hyggelig. Anonymkode: ff343...7d8 Det er akkurat dette. De som sier dette må enten være barnløse, eller ha veldig unge barn. Selv om jeg ikke vil ha besøk (avtalt eller ikke) der og da kan det hende at mannen eller barna vil ha det. Anonymkode: 920dc...682 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #19 Del Skrevet 10. september 2021 På druen skrev (20 minutter siden): Helt enig. Skjønner ikke hvor selvopptatte folk er som ringer opp igjen flere ganger uten å få svar. "Du SKAL svare MEG!" Og det er ingen spesiell grunn til at de ringer heller. Bare for å skravle. Kjenner to som driver sånn. Vurderer å kutte dem helt ut. Åpner heller aldri døren når jeg ikke vet på forhånd hvem som ringer på. Hahahaha, denne er så på kornet! Min mor er akkurat slik! Fortsetter å ringe som besatt til jeg tar telefonen selv om hun vet jeg er opptatt! En gang jeg var i bassenget, og var borte fra telefonen i kanskje 2 timer, så hadde jeg 47 ubesvarte anrop! Og da hadde hun ringt x'n min for å få han til å lete etter meg:P (vi har et godt forhold) Han er en veldig tålmodig mann men når han fikk høre at det dreide seg om TO timer og at det ikke var noe viktig(ulykke, dødsfall etc), så mista han besinnelsen Stopper det henne fra å ringe? Niks:D INGEN kan fortelle henne hvem og når hun kan ringe:P En til, en til En annen gang klarte hun å spore opp sjefen min og hennes private nummer og ringte på hennes FRITID for at jeg ikke kunne ta telefonen på jobb(noe min mor er fullstendig klar over). Var det noe viktig? Nei:P Hun skulle klage på at ingen vannet blomstene i borettslaget. Jeg anbefalte sjefen å bytte til hemmelig nummer, og hun tok meg ikke på alvor først, men når dette gjentok seg 2 ganger til så ble det hemmelig nummer gitt! Jeg bor alene og det er ingen av mine venner som kunne finne på å dukke opp uanmeldt. Ringer det på så er det 99% av tiden en nabo som vil låne vaskedagen min i fellesvaskeriet, kakefat, eller noe i den duren, og det er ikke noe problem så lenge de tåler å se meg i min unicorn onesie Anonymkode: 78c2a...281 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #20 Del Skrevet 10. september 2021 Hadde ikke falt meg inn å bare åpne om det ringte på her, mine venner sier jo fra på forhånd. Pluss jeg bor i en blokk midt i byen hvor det jo har vært innbrudd i boder og biler og postkasser og blitt stjålet sykler, sånn at man åpner jo ikke akkurat porten her uten at man venter noen heller. Det er vel i mindre nabolag/på bygda at det er vanligere at en nabo stikker innom, her kjenner jeg ingen naboer og venner bor spredt rundt i hele byen, sånn at man må jo sende melding først bare for å sjekke at de er hjemme før man tar en lang bomtur. Anonymkode: eed90...d1a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå