Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 5+5 og er dermed i uke 6. Jeg leser på nett at kvalmen som regel kommer i uke 6. Selv kjente jeg begynnelse på dette i uke 5 når jeg var sulten, og dette har blitt litt verre, men fortsatt ikke noe særlig ille. Kan våkne om natta å være ekstremt sulten og litt småkvalm, kjenner liksom en klump i halsen. Likedan når jeg våkner. Blir bedre når jeg spiser og forsvinner nesten mot kvelden. 

Utover dette har jeg ømme og tunge bryster og blir veldig trøtt om ettermiddagen og mot leggetid.

Har så klart et håp om at jeg ikke blir kvalmere enn dette 😂😁🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Men når jeg leser at 80% er kvalme, så lurer jeg på HVOR kvalme og når denne kvalmen var?

Anonymkode: a8a1b...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke i uke 6, du er i uke 5. Uke 6 starter 6+0. Min kvalme startet så smått i uke 5 og nådde vel toppen i uke 7-8, før den begynte å bli bedre fra uke 10 og helt borte i uke 13. Du kan være heldig og slippe unna, men du er i hvert fall ikke trygg enda.

Anonymkode: c95a6...d46

• Liker 3
Skrevet

Jeg begynte å bli kvalm i uke 6 (altså fra 6+0 uken). Det økte gradvis frem til det nådde en topp i uke 10-11, før den ga seg helt i uke 14. 

Anonymkode: 5bfde...a27

Skrevet

Hmm 🤔 alle appene og det jeg har lest på nett beskriver at jeg er i uke 6, men har FULLFØRT uke 5 🤔

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hmm 🤔 alle appene og det jeg har lest på nett beskriver at jeg er i uke 6, men har FULLFØRT uke 5 🤔

Dette er et tema som har blitt tatt opp veeeeldig mange ganger i dette underforumet, men du har sikkert ikke hengt her inne før? De appene som er populære å bruke er ikke opprinnelig norske, selv om det kanskje er norsk språk. I en del andre land, som f.eks USA, regner man ukene på en annen måte. I Norge bruker helsevesenet kun fullgåtte uker. Uke 6 er da altså fra 6+0 til 6+6.

Anonymkode: c95a6...d46

• Liker 2
Skrevet

Min kvalme begynte 6+3/6+4 en gang

Anonymkode: 9363a...18f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Enig! Samme her.. og lest her inne på dette forumet akkurat det samme, så tror andre kanskje har misforstått. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Helsevesenet opererer uansett med fullgåtte uker. Så hvis de ber deg bestille time i uke 24 for glukosebelastning mener de i tidsrommet 24+0 til 24+6. Hvis du bestiller i uke 23 (som du mener er 24) blir det i så fall feil. Du kan telle ukene som du selv vil, men det blir da feil i forhold oppfølgingen fra lege og jordmor.

Anonymkode: fdb73...02f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helsevesenet opererer uansett med fullgåtte uker. Så hvis de ber deg bestille time i uke 24 for glukosebelastning mener de i tidsrommet 24+0 til 24+6. Hvis du bestiller i uke 23 (som du mener er 24) blir det i så fall feil. Du kan telle ukene som du selv vil, men det blir da feil i forhold oppfølgingen fra lege og jordmor.

Anonymkode: fdb73...02f

Les lenken jeg sendte. 

Skrevet

Jeg begynte å bli dårlig i uke 7, ikke sånn at jeg kastet opp heldigvis. Men fortsatt såpass dårlig hele dagen at jeg stort sett bare orket å ligge på sofaen og sove. Er i uke 10 nå, så håper det går over snart 🤞

Anonymkode: c3feb...23e

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet (endret)

5+7=6, så snart uke 6 da ^^ Husker ikke hvilken +dag jeg ble dritakvalm, men det var i uke 6 iallfall. Husker jeg spiste brødskive med leverpostei i bilen på vei til jobb og de hadde hevdet på jordene ute. Trodde jeg skulle spy i bilen mens jeg kjørte, holdt meg for munnen og brakk meg vilt. Spydde ikke før jeg kom på jobb da, på personaldoen, så oppdaget jeg at vaskedama ikke hadde rengjort oppunder doringen og det var helt svart av drit, så kastet jeg opp en gang til pga det.
Spøy flere ganger morgen og kveld under tannpuss, dette brekker jeg meg fortsatt av. Fortsatte med denne kvalmen til rett før uke 12. :)

Endret av 123 eller noe
Skrevet

Jeg spydde fra uke 5 og på det værste i uke 12, nå er jeg i uke 17 og spyr heldigvis bare 2-3 ganger i uka

Anonymkode: b901e...f31

Skrevet

Den kom egentlig aldri for meg, og jeg er i uke 14 nå. Jeg var litt uggen om morgenen en periode, og var ekstra sulten (og ble kvalm om jeg ikke fikk spist med en gang sulten kom). Dette gav seg vel egentlig i uke 7. Utenom dette har jeg ikke slitt noe med kvalme, så ikke sikkert du trenger å bli så veldig mye kvalmere du heller :) 

Anonymkode: b678b...69c

Skrevet

For meg begynte det smått i uke 4 (visste ikke jeg var gravid da). Var litt uvel hele tiden, men trodde det var mensen som var i anmarsj. Fra uke 5 lå jeg rett ut på sofaen, klarte ikke lukten/smaken på noen ting. Var ekstremt kvalm hele tiden. 

Skrevet

Var ikke kvalm i det hele tatt noen av gangene.

Anonymkode: 39cbb...8aa

Skrevet

Jeg tror jeg ble kvalm fra uke 5. Jeg misforsto forresten også hvordan jeg skulle regne uker på grunn av appen jeg brukte. Viste seg som noen nevner lengre opp her at helsevesenet i Norge regner fullgåtte uker mens man i andre land ikke gjør det.

Anonymkode: 947ca...e58

Skrevet
skruttveig skrev (17 minutter siden):

5+7=6, så snart uke 6 da ^^ Husker ikke hvilken +dag jeg ble dritakvalm, men det var i uke 6 iallfall. Husker jeg spiste brødskive med leverpostei i bilen på vei til jobb og de hadde hevdet på jordene ute. Trodde jeg skulle spy i bilen mens jeg kjørte, holdt meg for munnen og brakk meg vilt. Spydde ikke før jeg kom på jobb da, på personaldoen, så oppdaget jeg at vaskedama ikke hadde rengjort oppunder doringen og det var helt svart av drit, så kastet jeg opp en gang til pga det.
Spøy flere ganger morgen og kveld under tannpuss, dette brekker jeg meg fortsatt av. Fortsatte med denne kvalmen til rett før uke 12. :)

svart av drit 😂 fy f 🤮🤮

Skrevet

Her kom kvalmen i uke 6-7, og den økte i intensitet frem mot uke 10-11. Da gikk den litt tilbake, men ble likevel ikke helt kvitt den før i uke 16. En morgen jeg våknet var den bare helt borte, kunne nesten ikke tro det. Den var verst i uke 8-10. Da var det eneste som hjalp å sove/hvile mye, spise lite og ofte og ellers ligge helt stille.

Nå i uke 30 har jeg enkelte dager følt at kvalmen har kommet tilbake, men tror det like gjerne skyldes at den voksende magen gir mer ubehag med refluks osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nå 5+5 og er dermed i uke 6. Jeg leser på nett at kvalmen som regel kommer i uke 6. Selv kjente jeg begynnelse på dette i uke 5 når jeg var sulten, og dette har blitt litt verre, men fortsatt ikke noe særlig ille. Kan våkne om natta å være ekstremt sulten og litt småkvalm, kjenner liksom en klump i halsen. Likedan når jeg våkner. Blir bedre når jeg spiser og forsvinner nesten mot kvelden. 

Utover dette har jeg ømme og tunge bryster og blir veldig trøtt om ettermiddagen og mot leggetid.

Har så klart et håp om at jeg ikke blir kvalmere enn dette 😂😁🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Men når jeg leser at 80% er kvalme, så lurer jeg på HVOR kvalme og når denne kvalmen var?

1 gang i uke 6

2 gang i uke 6

3 gang i uke 9

Anonymkode: 0ecee...d8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...