Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😃 
Jeg jobber for tiden som backoffice-og support konsulent innenfor logistikk.
Jeg har fundert på om jeg skal fylle på med utdanning for å få en mer spisset stilling/kompetanse, og forhåpentlighvis høyere lønn. (har 465.000)
Jeg har bachelor som pedagog(lærer) fra før, og undres om jeg skal ta et årsstudium el. innen HR. Jeg liker godt å jobbe på kontor, men er også opptatt av at mennesker skal trives på jobb og ha trygge rammer rundt seg i arbeidshverdagen. Har derfor lurt på om dette kunne vært veien å gå. 
Jeg vet det er mange om beinet om jobbene innen bransjen, og jeg vil da konkurrere med de som har master i HR. 
lurer derfor på om pedagogikk fra før vil være relevant innenfor denne retningen også?
Jeg trenger ikke rådgiverstilling med en gang, men hr-medarbeider kunne vært en start. jeg må bare kunne ha litt relevant cv for å lande den første jobben.  

Mange takk for svar. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg er selv pedagog og har master i ped. Jobber i HR. Opplever at kompetansen min er veldig ettertraktet og kommer til stor nytte.

Anonymkode: 2c444...2d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Jeg er selv pedagog og har master i ped. Jobber i HR. Opplever at kompetansen min er veldig ettertraktet og kommer til stor nytte.

godt å høre. Jeg har imedlertid opplevd da jeg søkte på HR-stillinger i fjor en periode at det ikke var såå ønskelig ift. de med utdanning innen HR. Ikke helt irrelevant, men heller ikke den mest ettertraktede bakgrunnen. 

har du tatt HR-utdanning i tillegg? :) 

Skrevet
marsvin skrev (1 minutt siden):

godt å høre. Jeg har imedlertid opplevd da jeg søkte på HR-stillinger i fjor en periode at det ikke var såå ønskelig ift. de med utdanning innen HR. Ikke helt irrelevant, men heller ikke den mest ettertraktede bakgrunnen. 

har du tatt HR-utdanning i tillegg? :) 

Ingen utdanning i HR. Jeg jobber med opplæring, som er et helt eget felt innen HR. Anbefaler derimot at du lærer deg e-læringsverktøy og design. 

Skrevet

Som mer generalist innen HR, er nok arbeidsrett mer viktig om du skal ta et årsstudie. 

Anonymkode: dab54...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...