Gå til innhold

Dere som selger gjennom Tise. Hvordan pakker dere tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best å bruke pappeske? Eller spiller det ingen rolle? Trenger man klistrelapper til å skrive adresse på eller bare skriver man på pakken eller posen el.? Og hvordan fungerer det å selge via helt hjem? Hvor registrerer man seg for dette? Tusen takk på forhånd :) 

Anonymkode: b87be...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det best å bruke pappeske? Eller spiller det ingen rolle? Trenger man klistrelapper til å skrive adresse på eller bare skriver man på pakken eller posen el.? Og hvordan fungerer det å selge via helt hjem? Hvor registrerer man seg for dette? Tusen takk på forhånd :) 

Helthjem fyller du ut på nettsiden og betaler for der, så er det et helt eget system med en kode som du skriver på pakka før du henger den ut på postkassen din. Jeg anbefaler å henge den ut så tett på fristen som mulig, for altfor mye blir stjålet fra postkasser i disse dager...

Hvis du sender klær, kan du pakke det inn i nesten hva som helst, en stor konvolutt, en plastpose som du ruller opp og lukker med to runder med tape, en pappeske etc. For ting som kan knuses bruker jeg gjerne to esker, den ene inni den andre, og med krøllet opp avispapir mellom hvor enn det er luft. 

Så skriver jeg bare adressen på utsiden. Hvis de vil ha sporing, må det kanskje gjøres på en sånn måte at du fyller ut et klistremerke som de gir deg på posten, men det husker jeg ikke helt. 

Anonymkode: f7fda...ca0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar vare på embalasjen jeg får når jeg bestiller på nett og handler brukt av andre, så jeg bruker det eller en vanlig plastpose. Skriver enten koden til helthjem rett på pakken eller så teiper jeg på et ark der jeg har skrevet den.

Anonymkode: cb09e...f7d

• Liker 1
Skrevet

I perioder hvor jeg selger mye liker jeg best å kjøpe pakkeposer, for enkelhets skyld. De kjøper jeg på Clas Ohlson. Ellers bruker jeg også emballasje jeg har tatt vare på fra pakker jeg har bestilt på nett, eller pakker inn i plastpose som jeg pakker inn i gråpapir.

Om du skal sende via helthjem trenger du ikke å registrere deg. Du skriver bare inn din og mottakers adresse, e-post og telefonnummer, og får en kort kode du kan skrive rett på pakken.

Jeg liker best om kjøper betaler via Tise sin "bud-funksjon". Da blir pakken også sendt via helthjem, men all informasjon blir hentet fra tise-profilene så man får sendingskoden direkte, uten å måtte skrive inn noe mer informasjon. Da må man ha registrert kontonummeret sitt, og pengene kommer på konto noen dager etter at kjøper har mottatt varen. 

Anonymkode: 8b8be...fbf

Skrevet

Tusen takk! 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...