Gå til innhold

Utstyr til egenproduserte perlesmykker

Anbefalte innlegg

Gjest Vindelspev
Skrevet

Jeg er helt grønn på området, men har nå handlet masse nydelige perler og stener, og gleder meg til å sette i gang!

Men jeg aner ikke hvilket utstyr jeg trenger! Hjelp! :sjenert:

Og så lurer jeg hvordan festene til slike hjerter som f.eks dette ser ut, hvor hullet går på langs. Da må jeg vel gjerne ha et feste og tre gjennom før det kan henges på kjedet.Greit nok at man kan få tak i alt av fester osv, men jeg aner jo ikke hvordan de brukes! :grine2:

Og hva i all verden bruker man en eyepin til? :rodme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ha en flattang, en rundtang og en avbitertang.

Til hjertet bruker du en "headpin". "Eyepin" kan også brukes, men da er det gjerne for å henge noe mer dingel-dangel i "øyet", som da festes med en "headpin".

Skrevet

Gå til nærmeste hobbybutikk.. De er sikkert hjelpsomme.. :)

Skrevet
Flott, takk!

Hvilke nettbutikker kan du anbefale? Jeg har handlet fra Perlemor, Perleslottet og Perlebutikken.

Mye kreativt på siden din. :)

Takk !

Jeg handler lite i Norge. Har vært innom Perlemor noen ganger, men er like sjokkert over pris og kvalitet hver gang. Perleslottet virker mye bedre.

Selv startet jeg her:

http://www.eebeads.com

Nå handler jeg mest på eBay.

Gjest Vindelspev
Skrevet

Såpass? Jeg har enda ikke sendt inn bestilling på Perlemor (hvor jeg faktisk hadde tenkt å handle mest), kun på de to andre.

Bør jeg holde meg unna? Andre med erfaringer?

Ser CocoPuff lusker i tråden her: Du handler jo endel fra utlandet, pleier du slippe unna tollen?

• 3 uker senere...
Gjest Katinka2005
Skrevet

Har handlet mye på perlehuset men www.gems.no og www.beadshop.no er veldig bra. Perlslottet i lillestrøm er bra også

• 2 uker senere...
Skrevet

Det gåt fint å handle fra utlandet, problemet er bare å holde seg under tollgrensa som nå er på bare 200,-... *håper de hever den snart!!!*

Skrevet
Såpass? Jeg har enda ikke sendt inn bestilling på Perlemor (hvor jeg faktisk hadde tenkt å handle mest), kun på de to andre.

Bør jeg holde meg unna? Andre med erfaringer?

Ser CocoPuff lusker i tråden her: Du handler jo endel fra utlandet, pleier du slippe unna tollen?

Oj, denne så jeg ikke før nå. :rodme:

Som oftes må jeg betale toll men det er noen ganger jeg slipper unna. :)

Gjest Vindelspev
Skrevet

Jeg har fått et skikkelig useriøst inntrykk av beadshop, men det er nok utelukkende pga den dårlige varefremvisningen. Bildene er forferdelig uskarpe, og sier meg ingenting om kvaliteten. Hvilke erfaringer har dere andre med denne?

Hilsen Vindel, som nettopp så smått har fått dreisen på hodepinnene. :)

Gjest katinka_2005
Skrevet

De er kjempefin på beadshop spesielt de blomsterte perler! Bare skriv en mail til dem. Hvis du er i Oslo området kan dere treffes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...