Gjest Dilla Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 (endret) Innimellom er jeg plaget med veldig sterk hodepine pga vonde skuldre og nakke. Jeg får til behandling og det hjelper bra. Men innimellom kommer smertene og de er veldig intense og varer i 2-3 dager hver gang. Jeg spiser da "svake" smertestillende tabletter som Paracet, Ibux osv, men synes ikke det hjelper noe særlig. Er heller ikke så veldig glad i å spise så mye tabletter. Har noen av dere noen gode råd om alternative ting som er effektivt for hodepine og muskelsmerter? Gjerne noe fra helsekosten eller annet "alternativt". Endret 26. september 2005 av Dilla
Grooo Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 Mannen min har (nesten) helt blitt kvitt sin migrene etter noen besøk hos homøopat. Verdt et forsøk kanskje?
Gjest Dilla Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Ja kanskje det? Jeg vet ikke særlig mye om homøopati, så jeg vet ærlig talt ikke hva det går ut, men det kan sikkert ikke skade. Jeg har gått til akupunktur et halvt års tid og det har hjulpet veldig bra.
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Er det spenningshodepine du har? Høres slik ut. På denne type hodepine, hjelper ikke smertestillende noe særlig. Det som har hjulpet meg (og jeg har vært sterkt plaget), er avspenningsøvelser og yoga. Gikk også til en fysioterapaut som også brukte akupunktur i behandlingen. Virket også bra på mine problemer. For å lindre smertene kan du gjøre forsiktige tøyeøvelser i nakken + omslag med varme (fyll en varmeflaske, legg i nakken og legg deg flatt på gulvet). Lykke til, spenningshodepine er vanskelig å få bukt med, men jeg er (bank i bordet) nesten symptomfri etter mange år med kroniske plager.
Gjest Virvel Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Moren min plages også mye av spenningshodepine. Hun går til kiropraktor både for forebyggende og akuttbehandling og er tydeligvis veldig fornøyd med hjelpen hun får der. Ellers har hun i perioder drevet med yoga, og da har hun faktisk ikke "låst" seg en eneste gang. Hennes erfaringer er også at smertestillende ikke har noen særlig effekt. Hvis hun har vondt og hun ikke får time hos kiropraktoren straks, er massasje det som funker best. Få noen til å denge løs på de harde klumpene du sikkert har i rygg/skuldre/nakke - det gjør vondt, men det øker blodgjennomstrømmingen og løser opp litt.
smil Skrevet 10. oktober 2005 #6 Skrevet 10. oktober 2005 Kanskje det er spenningshodepine jeg har da? Hadde lett hodepine i hele går, men den økte i styrke utover kvelden. Da jeg la meg hadde jeg så vondt at tårene piplet frem. Ikke så lenge siden jeg fødte mitt andre barn, og jeg tenkte faktisk at "dette er verre enn å føde!" Det var så vondt at jeg brakk meg et par ganger, følte meg svimmel og i helt elendig form. Det hjalp en del at mannen min masserte nakken og skuldrene mine, i hvert fall der og da. Sovnet heldigvis etter en stund. I dag er det mye bedre, men hodepinen er der fortsatt. Har vondt i panna og høyre side av hodet, mot tinningen. Tror dere dette er spenningshodepine? Snakket med mamma, og hun sa at jeg kanskje burde gå til legen om det ikke ga seg snart.
smil Skrevet 10. oktober 2005 #7 Skrevet 10. oktober 2005 Har blitt verre utover dagen i dag også. Håper ikke denne kvelden blir som kvelden i går. Tok en paracet og en smertestillende med koffein for en time siden. Det hjalp litt heldigvis. Håper virkelig at dette gir seg snart...
Gjest Virvel Skrevet 10. oktober 2005 #8 Skrevet 10. oktober 2005 Synes absolutt du burde gå til lege, eller kanskje helst kiropraktor eller fysioterapeut. Mange leger er flinke til å anbefale smertestillende, men gjør ikke noe særlig med selve årsaken til problemet, dessverre... Du skal i hvert fall ikke ha det sånn!
smil Skrevet 10. oktober 2005 #9 Skrevet 10. oktober 2005 Nei, du har rett i det... Men jeg har ikke hatt det så lenge da. Tror jeg ser det an litt. Får prøve å senke skuldrene, og så har jeg en snill kjæreste som masserer meg hvis jeg spør. Skal forresten snart til seksukerskontroll etter fødsel, så da kan jeg ta det opp. Men blir det så ille som i går kveld, holder jeg ikke ut mange dager nei. Takk for svar forresten
Gjest Trolletrine Skrevet 10. oktober 2005 #10 Skrevet 10. oktober 2005 Har du prøvd 1 kopp svart kaffe sammen med 2 paracet?Eller tatt 1 ibux og 1 paracet?Dette sies å skulle virke En ting som funker for meg er faktisk ibumetinkrem som jeg smører på nakke og skuldre(og noen ganger i pannen).Dette hjelper som oftes når tbl ikke virker.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 10. oktober 2005 #11 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har god erfaring med osteopati og kraniosakralterapi mot tensjonshodepine.
smil Skrevet 10. oktober 2005 #12 Skrevet 10. oktober 2005 Takk for svar. Kombinasjonen paracet + fanalgin (tror de heter noe sånt) fungerer litt i hvert fall. Det blir vel omtrent som paracet + kaffe det. Skal se det an noen dager nå, og hvis det ikke bedrer seg tror jeg at jeg prøver akupunktur. Har god erfaring med det i forhold til ryggplager i hvert fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå