Gå til innhold

Farmor som jobber for at vi foreldrene skal miste barnet vårt, så hun kan få det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaring med slike mennesker? Det er helt vilt her om dagen. 

For en periode klarte hun å øke konfliktnivået kraftig. Hun var ikke bekymret for om vi kunne miste barnet vårt. For da kunne jo hun overta det. Jeg fortalte henne at slik fungerer det ikke og hun ble noe nervøs. Hun har blandet inn barnevern, iscenesatt bilder, satt ut rykter, sladrer om ting som ikke stemmer.

Når vi tar avstand så setter hun resten av familien opp mot oss med samme snakket. Ingenting hjelper av prat med henne, hun svarer sjeldent på sms og møter ikke opp når vi ber om en samtale. 

Det er ei.elig heftige rykter som går og mange som går på de. Nå er hun sint for at hun ikke får treffe barnet og setter i gang ennå mer. Denne gangen går det mer på meg, at jeg hjernevasker hennes sønn slik at hun ikke får treffe barnet. Det har gått helt til mine kollegaer.. 

Noen råd?

Anonymkode: ccf84...1a8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å flytte?

Anonymkode: 501a7...9e9

• Liker 19
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at hun har "iscenesatt bilder", men det høres unektelig ut som om hun har en personlighetsforstyrrelse av noen art, og mot slike mennesker som du beskriver her er det vanskelig å kjempe imot.

Jeg vet ikke om jeg har noen råd, men selv ville jeg snakket med politiet (og kanskje barnevernet) for å forhøre meg om hvordan jeg skulle forholde meg til denne trakkaseringen.

Anonymkode: fa3d7...c43

• Liker 36
Skrevet

Jeg hadde flyttet laaangt vekk. Og anmeldt for trakassering. 

Anonymkode: 18558...174

• Liker 22
Skrevet

Har du forsøkt å sende en bekymringsmelding rundt hennes psykiske helse til fastlegen hennes?

• Liker 39
Skrevet

Tenk på alle de sakene vi leser om i nyhetene hvor mødre  ikke har omsorgsevne, i verste tilfeller torturerer barna mens familie står på sidelinjen og er passive. Kan det være tilfelle i denne saken at farmor faktisk tar et aktivt ansvar for å beskytte barnet fra denne familien som skader barnet uten at de ser det selv, eller ikke tør å erkjenne det faktum?

Tenk på det før dere automatisk tar parti med TS som prøver å vinkle historien til at familien er de som ødelegger alt. 

Anonymkode: 75cff...26a

• Liker 33
Skrevet

Flytt langt unna

Anonymkode: 137df...4b8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk på alle de sakene vi leser om i nyhetene hvor mødre  ikke har omsorgsevne, i verste tilfeller torturerer barna mens familie står på sidelinjen og er passive. Kan det være tilfelle i denne saken at farmor faktisk tar et aktivt ansvar for å beskytte barnet fra denne familien som skader barnet uten at de ser det selv, eller ikke tør å erkjenne det faktum?

Tenk på det før dere automatisk tar parti med TS som prøver å vinkle historien til at familien er de som ødelegger alt. 

Men i så fall er jo dette overhodet ikke måten å gjøre det på!! Hvis farmor var riktig navla og dette var en sak, så ville hun gjort det med minst mulig offentlig oppstyr for barnets skyld!

Anonymkode: 600b1...ac6

• Liker 28
Skrevet

Jeg ville anmeldt til politiet, og tatt en samtale med barnevernet, hvis de allerede er i bilde. Ta vare på all skriftlig dokumentasjon, og ikke ta telefon hvis hun ringer. Ville nok også pratet med barnehage/skole slik at de også er klar over situasjonen. 

Anonymkode: 98ed0...6f1

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at hun har "iscenesatt bilder", men det høres unektelig ut som om hun har en personlighetsforstyrrelse av noen art, og mot slike mennesker som du beskriver her er det vanskelig å kjempe imot.

Jeg vet ikke om jeg har noen råd, men selv ville jeg snakket med politiet (og kanskje barnevernet) for å forhøre meg om hvordan jeg skulle forholde meg til denne trakkaseringen.

Anonymkode: fa3d7...c43

Hun setter barnet i en situasjon og skriver til bildet at hun fant barnet slik. F.eks. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi fikk jo barnevernet på døren etter henne og saken ble kjapt lagt død. De vet om henne nå og hva hun driver med. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noen erfaring med slike mennesker? Det er helt vilt her om dagen. 

For en periode klarte hun å øke konfliktnivået kraftig. Hun var ikke bekymret for om vi kunne miste barnet vårt. For da kunne jo hun overta det. Jeg fortalte henne at slik fungerer det ikke og hun ble noe nervøs. Hun har blandet inn barnevern, iscenesatt bilder, satt ut rykter, sladrer om ting som ikke stemmer.

Når vi tar avstand så setter hun resten av familien opp mot oss med samme snakket. Ingenting hjelper av prat med henne, hun svarer sjeldent på sms og møter ikke opp når vi ber om en samtale. 

Det er ei.elig heftige rykter som går og mange som går på de. Nå er hun sint for at hun ikke får treffe barnet og setter i gang ennå mer. Denne gangen går det mer på meg, at jeg hjernevasker hennes sønn slik at hun ikke får treffe barnet. Det har gått helt til mine kollegaer.. 

Noen råd?

Yes. Fysisk hjelper. Det hjelper ofte mye bedre enn tjenesteveg.

• Liker 1
Skrevet

Kunne vært interessant å høre hennes versjon av situasjonen.

• Liker 6
Skrevet

Hun setter barnet i en situasjon og skriver til bildet at hun fant barnet slik. F.eks. 

Og det er situasjoner som er umulig fordi døren min låses automatisk og jeg må gå å låse opp for alle som kommer. 

Skrevet
Alauda skrev (Akkurat nå):

Kunne vært interessant å høre hennes versjon av situasjonen.

Det får man sjeldent i slike situasjoner. Men alle tingene hun kom med var lett å faktisk bevise at ikke stemmer. Bv har sagt at vi er gode foreldre og er ikke bekymret. Så hva tror du selv? Når er farmor går inn for å bli fostermor og jobber for å øke konfliktnivået mellom to foreldre med løgn? Deretter skape konflikter mellom oss og andre i familien basert på løgn. Hun har også delt bilder av barna på sosiale medier selv om vi både muntlig og skriftlig har sagt at det ikke er ok. Dette gjelder blant annet avkledd barn som bader hos henne. 

• Liker 15
Skrevet

Hvem ville vel gått til kollegaer og satt ut rykter de selv finner på, i slike saker? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men i så fall er jo dette overhodet ikke måten å gjøre det på!! Hvis farmor var riktig navla og dette var en sak, så ville hun gjort det med minst mulig offentlig oppstyr for barnets skyld!

Anonymkode: 600b1...ac6

Jeg visste ikke at det var kun en fremgangsmåte å gjøre det på. Mulig det er det. Mulig det ikke er det. 

Poenget er at det er mange barn som lider av foreldrenes omsorgssvikt, og flere av disse foreldrene manipulerer andre rundt seg og på internett til å tro at det er alle andre det er noe psykt galt med. I dette tilfellet en farmor. 

I ettertid viser det seg derimot at det er foreldrene selv som har vært problemet og sviktet barna. 

Vil du stå som medansvarlig ved  å automatisk ta parti med foreldre når du har så lite informasjon å forholde deg til, i visshet om at enda et barn faktisk blir utsatt for omsorgssvikt?

Jeg tror ikke det, derfor jeg anmoder om å være forsiktig med å ta parti sånn helt uten videre. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg visste ikke at det var kun en fremgangsmåte å gjøre det på. Mulig det er det. Mulig det ikke er det. 

Poenget er at det er mange barn som lider av foreldrenes omsorgssvikt, og flere av disse foreldrene manipulerer andre rundt seg og på internett til å tro at det er alle andre det er noe psykt galt med. I dette tilfellet en farmor. 

I ettertid viser det seg derimot at det er foreldrene selv som har vært problemet og sviktet barna. 

Vil du stå som medansvarlig ved  å automatisk ta parti med foreldre når du har så lite informasjon å forholde deg til, i visshet om at enda et barn faktisk blir utsatt for omsorgssvikt?

Jeg tror ikke det, derfor jeg anmoder om å være forsiktig med å ta parti sånn helt uten videre. 

Jeg tror flere rundt barna ville reagert hvis det faktisk var omsorgssvikt, skole og barnehage som er mye med barna ville oppfattet dette og meldt bekymring. 

Anonymkode: 98ed0...6f1

• Liker 13
Skrevet

Ja, hva konkret mener hun dere gjør galt da?

Anonymkode: 35ce3...eb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her har vi hatt grundig sjekk av lege, helsestasjon, barnevern. Ingen av disse finnes bekymret. Barnehagen er kjempe fornøyd. Barnet er trygg, sosial, glad og god utvikling på alle måter. Vi er oppegående mennesker i jobb og takler livet. 

Likevel gir ikke farmor opp. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...