Gå til innhold

«Hadde dumpa deg hadde det ikke vært for barnet i magen»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp... drøye 1 mnd til termin når han serverer dette.  
Jeg er sint, såret og satt ut. Elsker den mannen med alt jeg har, men det er tydeligvis ikke gjensidig. Hva gjør man?!

Anonymkode: fa3d1...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Avslutter forholdet og greier seg selv. 

Anonymkode: 23b22...5c6

This! 

Anonymkode: f88ae...037

• Liker 12
Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet. Forlat han og start et fint liv med baby alene, jeg tror nok du får det bedre da

• Liker 22
Skrevet

Hvorfor,hadde jeg spurt ham....hva har endret seg med meg de 8 siste månedene ( bortsett fra graviditeten selfølgelig)?

Anonymkode: 4990f...046

• Liker 7
Skrevet

Typisk menn.. Tror det er biologisk blant veldig testosteron-fylte menn. De liker jakten, når de har kjørt ei dame på tjukka har de på en måte vunnet bytte sitt 100% og interessen daler. Da er det på tide å erobre ny mus og fucke opp livet til ungen sin med rare stemødre og delt samvær.

Synes annenhver mann forvandler seg til et slags nådeløst svin når dama blir gravid. Den der romantiske drømmen om at han gjør alt for moren til sitt barn er i stor grad kun det, en drøm. 

Jeg tror det må være det. Menn som er styrt av biologiske drifter, og ikke fornuften. Det er jo ganske selvutslettende på vegne av eget avkom da, å lage trøbbel i relasjonen til mor en måned før barnet skal ta sitt første pust. Mors psyke er jo ganske viktig for etableringen av trygghet og velfungering hos barnet det første året. Dette er vel da genetisk svake menn som man burde komme seg unna og finne en bedre skikket farsfigur for barnet sitt. Det blir ikke bedre, det skal jeg love deg. 

Anonymkode: cecc1...713

• Liker 16
Skrevet

Hadde dumpet ham. Flytter du ut før fødsel så har du flere rettigheter mtp barnet.

Anonymkode: fa94e...2f3

• Liker 23
Skrevet

Det ble ikke sagt i defekt?

Selfølgelig ikke ok å gå å si slikt, men tror jo det å skulle bli far kan gjøre menn også litt følelsesmessig ustabile, slik som oss kvinner.. 

Så ville nå undersøk litt mer rundt det før jeg bare dumpet om jeg var i dine sko... 

Jeg tenker alle forhold går litt opp og ned. For noen år siden var jeg og mannen min på vei å gå fra hverandre. Var på FVK flere ganger, jeg var i banken for å ordne lån til egen bolig og hadde papirene klar til å ta ut separasjon. Men vi valgte å prøve litt til, et siste forsøk, gjorde noen endringer og har det veldig godt sammen nå! Poenget, en dumper ikke etter ei setning, da er nå forholdet bra skjørt i utgangspunktet.. 

Lykke til med fremtiden, med baby og alt ❤️

Anonymkode: 93eb9...4e8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ble ikke sagt i defekt?

Selfølgelig ikke ok å gå å si slikt, men tror jo det å skulle bli far kan gjøre menn også litt følelsesmessig ustabile, slik som oss kvinner.. 

Så ville nå undersøk litt mer rundt det før jeg bare dumpet om jeg var i dine sko... 

Jeg tenker alle forhold går litt opp og ned. For noen år siden var jeg og mannen min på vei å gå fra hverandre. Var på FVK flere ganger, jeg var i banken for å ordne lån til egen bolig og hadde papirene klar til å ta ut separasjon. Men vi valgte å prøve litt til, et siste forsøk, gjorde noen endringer og har det veldig godt sammen nå! Poenget, en dumper ikke etter ei setning, da er nå forholdet bra skjørt i utgangspunktet.. 

Lykke til med fremtiden, med baby og alt ❤️

Anonymkode: 93eb9...4e8

Affekt, mener du vel? 

Anonymkode: e0e97...570

• Liker 25
Skrevet

Det forholdet er dødsdømt, hadde selv gjort det slutt. 

Anonymkode: 08ab4...4d9

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde tatt frem kofferten, kastet klærne hans i en eneste stor haug, kastet tannbørsten i trynet på han og bedt han komme seg til helvete ut. Hadde deretter ringt noen som står meg nær og som jeg har full tillit til og åpnet meg. Det viktigste er at du ikke står mer alene i denne situasjonen enn du allerede gjør. Han der er ikke mye til hverken kjæreste eller far. Du og lille gull kommer til å klare dere. ❤️ 

Anonymkode: f88d0...474

• Liker 9
Skrevet

Han hadde i alle fall ikke fått være med på fødselen, det er brennsikkert! For en fjott! Det siste en høtgravid dame trenger å høre. Men, nå vet du hva han egentlig tenker. 

Anonymkode: 1d5ca...56c

• Liker 6
Skrevet

Uff, skjønner dette er vondt når dine følelser er genuint ekte. Dere bør nok prøve å ta en ordentlig og alvorlig prat sammen. Få høre detaljer og hva han mener med det han sa. Var jo en veldig umoden setning å bare kaste ut. Er det slik at han helt sikkert ikke elsker deg lenger, og ikke kan finne tilbake til de følelsene?

Hvis han er klar på at det er over for hans del, så ville jeg nok forsøkt å gå videre alene. Kommer til å bli hardt og tungt for deg, og håper du har venner og familie som kan støtte deg. Men på sikt blir dette den beste løsningen! Og du vil få muligheten til å finne en mann etter hvert som elsker deg og barnet ditt. Den muligheten får du ikke om du blir hos barnefar.

• Liker 1
Skrevet

TS her

Tydeligvis noe han har tenkt på en stund. Barnet kommer litt tidligere enn planlagt. Ble gravid før vi skulle starte prøvingen. Ikke optimalt, men heller ikke et stort problem. Før nå. 

Vi har diskutert og kranglet litt ang flytting. Vi vil det samme men har litt ulikt stressnivå på det med flyttingen. Det må store grep til før flytting, så ikke så fryktelig fristende nå så tett opp i fødsel og babytid. 

Det er sårt som fy å plutselig sitte igjen som den eneste med romantiske følelser i forholdet... akkurat nå ser jeg ikke løsning på noe som helst. 

Han er bortreist på jobb i tillegg. Blir borte i 2 uker til.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her

Tydeligvis noe han har tenkt på en stund. Barnet kommer litt tidligere enn planlagt. Ble gravid før vi skulle starte prøvingen. Ikke optimalt, men heller ikke et stort problem. Før nå. 

Vi har diskutert og kranglet litt ang flytting. Vi vil det samme men har litt ulikt stressnivå på det med flyttingen. Det må store grep til før flytting, så ikke så fryktelig fristende nå så tett opp i fødsel og babytid. 

Det er sårt som fy å plutselig sitte igjen som den eneste med romantiske følelser i forholdet... akkurat nå ser jeg ikke løsning på noe som helst. 

Drar du fra han nå før fødsel får du hele permisjonen alene... bedre å gjøre det nå enn at han dumper deg når ting virkelig blir problematiske. Lite søvn, skriking osv vil bli faktorer som gjør forholdet enda mer anstrengt. Bedre å ta kontroll over det enn å stå der med en baby på 2-3 mnd på armen og fullstendig kaos.

Anonymkode: 951a2...efd

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her

Hva med å bestille time på FVK? 

Få ryddet opp i hva han faktisk tenker og ønsker?

Anonymkode: 168a2...ebe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med å bestille time på FVK? 

Få ryddet opp i hva han faktisk tenker og ønsker?

Anonymkode: 168a2...ebe

Må nok det, ja. 
Utrolig råttent gjort av han å slenge ut noe sånt sent på kvelden for så å fryse meg nærmest fullstendig ut 😔 har ikke fått snakka noe mer med han om det. 

Det som gikk på repeat i går kveld var at jeg ikke respekterte hans ønsker (altså, flytteplanene går ikke raskt nok). Saken er kompleks. Jeg må gjøre store offer for meg selv og mitt barn i småskolealder (fra tidligere forhold). Det er likevel noe jeg har valgt å gjøre fordi jeg elsker han og han har vært enestående i forhold til mitt eldste barn. 

Vi eier ikke bolig sammen, siden vi skulle flytte på sikt. Vi bor i min bolig mens han leier ut sin. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig stresser man ikke med flytting før fødsel? Hvorfor er han så stresset med det? Høres nesten litt suspekt ut.

Det han sa var utilgivelig, TS. Nesten så jeg hadde pakket sakene hans mens han var borte. 

Anonymkode: 1ec5c...975

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må nok det, ja. 
Utrolig råttent gjort av han å slenge ut noe sånt sent på kvelden for så å fryse meg nærmest fullstendig ut 😔 har ikke fått snakka noe mer med han om det. 

Det som gikk på repeat i går kveld var at jeg ikke respekterte hans ønsker (altså, flytteplanene går ikke raskt nok). Saken er kompleks. Jeg må gjøre store offer for meg selv og mitt barn i småskolealder (fra tidligere forhold). Det er likevel noe jeg har valgt å gjøre fordi jeg elsker han og han har vært enestående i forhold til mitt eldste barn. 

Vi eier ikke bolig sammen, siden vi skulle flytte på sikt. Vi bor i min bolig mens han leier ut sin. 

TS

Men da må du få han ut NÅ! Flytt tingene hans mens han er borte på jobb og få han til å melde flytting. Du får så UTROLIG bedre rettigheter hvis du ordner dette før barnet kommer, og det er sannsynlig at dette ryker uansett nå. Og så kan dere finne ut av det evt fortsatt, men som særboere. Tenk på deg selv og barna først. For hva slags mann sier slikt til sin høygravide partner? 

Anonymkode: e116e...904

• Liker 10
Skrevet

Kan det være at han har fått panikk ved tanken på å skulle bli far? Han klarer ikke å knytte seg til barnet på samme måte som du kan, i og med at barnet ikke er inni hans kropp. Kanskje alt virker fullstendig overveldende nå og han får hetta ved tanken på hva et barn innebærer.

Når barnet er født, vil han nok oppleve det helt annerledes. Ikke ta en dum avgjørelse nå som hormoner går veggimellom hos dere begge. 

Anonymkode: 25e0b...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...