AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Har ikke snakket høyt om dette til noen bortsett fra noen få, eks mannen min - så han vet jo det. Før vi ble sammen så hadde en kompis av han seksuelt trakassert meg. Kort fortalt så ble jeg blant annet dratt i håret, tatt rundt halsen på og han skulle hele tiden snakke om seksualitet. Jeg har ikke anmeldt dette av ulike grunner som jeg ikke vil gå mer inn på. Uansett, min mann og denne «kompisen» av han hadde en fall-out og snakket ikke lengre sammen av en helt annen grunn. Jeg og min mann ble senere sammen etter hans fall-out med «kompisen» og jeg fortalte da hva som hadde skjedd. Det virker ikke som mannen min tok det så seriøst siden jeg ikke anmeldte, tror jeg? Han vet jo uansett hvorfor jeg ikke gjorde det, men finner altså ikke en grunn for hans manglende reaksjon?? For å understreke så er ikke mannen min en sånn som støtter trakassering. Men til problemet: Mannen og denne kompisen har begynt å henge igjen og jeg føler det blir så feil da min mann vet hva som har skjedd. De har jo en avansert kompis-forhold med mye historie, men allikevel - Denne kompisen har trakassert din kjærest, moren til ditt barn. Han har lagt merke til at jeg har oppført meg litt rart i det siste og spurt om det har noe med at de har begynt å henge igjen. Han har jo sagt at de kan slutte å henge om det gjør meg ukomfortabel. Men greia er hvorfor gjør det ikke HAN ukomfortabel? Jeg vil at han selv skal tenke at denne kompisen er ekkel og at han ikke vil ha et forhold til han. Forteller jeg at han ikke får lov til å henge med denne kompisen så blir det garantert til at min mann blir lei seg og blir deprimert igjen. (Han har som sagt en lang historie med denne kompisen, men ikke noe seksuelt eller i den duren). Overdriver jeg? Anonymkode: d8614...53d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Du sier mannen din ikke støtter trakkasering, men han gjør jo det nå! Uten å kjenne noen av dem så tipper jeg drittsekken er en narssisist/soiopat som klarer å manipulere folk rundt lillefingeren, og nå er mannen din en "flying monkey", en som ignorerer og ser opp til mennesker som til tider kan oppføre seg så "bra" og "sjarmerende" at ingen tør å se ham for sitt sanne jeg. Men for å være helt ærlig så er mannen din på god vei til å bli en drittsekk han også, om han ikke velger deg foran en som har mishandlet deg. Fysj..! Anonymkode: 63489...5df 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Du sier mannen din ikke støtter trakkasering, men han gjør jo det nå! Uten å kjenne noen av dem så tipper jeg drittsekken er en narssisist/soiopat som klarer å manipulere folk rundt lillefingeren, og nå er mannen din en "flying monkey", en som ignorerer og ser opp til mennesker som til tider kan oppføre seg så "bra" og "sjarmerende" at ingen tør å se ham for sitt sanne jeg. Men for å være helt ærlig så er mannen din på god vei til å bli en drittsekk han også, om han ikke velger deg foran en som har mishandlet deg. Fysj..! Anonymkode: 63489...5df Ble veldig glad av å lese dette! Denne kompisen er uten tvil en narsissist og mannen min er enig i dette, men allikevel så virker som at han er helt oppslukt (?) av denne kompisen. Mannen min forteller at han begynner å få troen på seg selv, føler mer motivasjon, osv. pga denne kompisen. Men ja, føler meg bedratt når mannen min sa at han kunne slutte å henge med kompisen om JEG ville det.. TS Anonymkode: d8614...53d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Mannen din har sviktet deg og jeg hadde mistet respekten for han. For en idiot av en «mann». Anonymkode: 6ca83...25d 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ble veldig glad av å lese dette! Denne kompisen er uten tvil en narsissist og mannen min er enig i dette, men allikevel så virker som at han er helt oppslukt (?) av denne kompisen. Mannen min forteller at han begynner å få troen på seg selv, føler mer motivasjon, osv. pga denne kompisen. Men ja, føler meg bedratt når mannen min sa at han kunne slutte å henge med kompisen om JEG ville det.. TS Anonymkode: d8614...53d Oppslukt fordi narssisister vet hvordan de skal "spille folk" for å få fans. Det er nemlig alt de lever på, oppmerksomhet, det er omtrent viktigere enn mat, vann og luft for slike personer. Og joda, narsissisten kan godt være i en "love bombing"-fase med mannen din, men du skal ikke bort i fra at han plutselig spytter ham i trynet en dag også. Akkurat nå digger vel N å ha så mye kontroll iver mannen din at mannen din godttar det slemme N har gjort, han er "trollbundet". Jeg er faktisk litt usikker på hvordan man skal kunne få en flying monkey til å forstå uten konkrete bevis, jeg har opplevd at flere av de unnskylder handlingene så lenge de selv ikke opplever dem. Det har gått en studånd siden jeg var opptatt av "flying monkeys" så jeg har ingen videoer jeg har sett som jeg kan si "her snakker de om akkurat det du lurer på i forhold til situasjonen med i dette tilfellet mann (flying monkey), kone (offer for N) vs N "bestevenn", men jeg synes du bør ta deg en søkerunde på nettet. Og så bør du jo ta en skikkelig prat med mannen din. Om mannen din ikke forstår at dette er skadelig og skikkelig drittsekk-oppførsel mot deg av ham, ja da kan jo dette bli vanskelig for deg fremover... Jeg tenker at om du er skikkelig smart så melder du deg opp til en psykolog med avtale, da kan du få prate med noen som forstår seg på slikt og som aktivt kan støtte deg videre her. Denne situasjonen blir ikke så fort borte om mannen din føler han får denne positive bekreftelsen fra N, han er "blind" nå.. Dr.Ramani på youtube har en av de formidlingsevnene synes jeg, og det er verdt å se mer av henne, så jeg legger likevel ved noe som du kan lytte til (som jeg selv ikke har sett ferdig, men stoler på at hun har noe bra å komme med). Det eneste du kan prise deg lykkelig for, er at du ikke er sammen med N. Men det forholdet du er i nå, det må få noen endringer om dette skal gå bra altså... Ville ikke gått i strupen på mannen din med en gang, eller begynt å snakke om narsissisme ol. Det er fare for at han forteller videre og det gjør ting bare mer komplisert. Les deg litt opp først, vit hva det er snakk om, og skaff deg en støttespiller. Men synes godt du virkelig kan si klart i fra om at du ikke synes dette er ok, og holde på det, du skal ikke gå rundt å føle deg undertrykt med vondt i magen, du fortjener å bli behandlet med respekt. Om mannen din trosser deg, så..vel jeg skal ikke legge noen føringer, men spørsmålet da er jo om han må velge mellom ham eller deg.. Skriver litt rotete heg nå, beklager det, er litt trøtt god klem til deg TS, har vært borti N før, og de leker med andres liv så til de grader at det kan rasere et menneske, det kan rasere folks liv, ekteskap, arbeid, alt mulig... Anonymkode: 63489...5df 5
AprilLudgate Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Jeg synes ikke du overreagerer. Jeg hadde tatt en alvorsprat: hvorfor er det viktig for ham å henge med et menneske som trakasserer kvinner seksuelt og utøver seksuell vold? Har dere barn sammen? Synes det er flere illrøde flagg her. Også det han sier om denne mannen. Helt merkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Han har jo tilbudt seg å avslutte vennskapet. Si at du ønsker at han avslutter det da, og så er saken ut av verden. Livet er komplisert. Det er ikke alltid lett å avslutte relasjoner selv med slike folk. Det er en slags avhengighet. Men nå har han tilbudt seg å avslutte, og da takker du ja til det. Ikke lag problemer der det ikke trenger å være det. Hvis han fortsetter vennskapet nå etter at du ber han avslutte, ja DA har dere et problem. Anonymkode: 8cd67...cd1 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Han har jo tilbudt seg å avslutte vennskapet. Si at du ønsker at han avslutter det da, og så er saken ut av verden. Livet er komplisert. Det er ikke alltid lett å avslutte relasjoner selv med slike folk. Det er en slags avhengighet. Men nå har han tilbudt seg å avslutte, og da takker du ja til det. Ikke lag problemer der det ikke trenger å være det. Hvis han fortsetter vennskapet nå etter at du ber han avslutte, ja DA har dere et problem. Anonymkode: 8cd67...cd1 Greia er at da blir han å sutre og oppføre det som nærmest kjærlighetssorg. Og igjen så vil jeg ikke tvinge han, men at han selv har lyst til å ikke ha et forhold med et sånt menneske. TS Anonymkode: d8614...53d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 41 minutter siden, Fløff said: Jeg synes ikke du overreagerer. Jeg hadde tatt en alvorsprat: hvorfor er det viktig for ham å henge med et menneske som trakasserer kvinner seksuelt og utøver seksuell vold? Har dere barn sammen? Synes det er flere illrøde flagg her. Også det han sier om denne mannen. Helt merkelig. Han mener nå at han har «forandret» seg, men allikevel. Jeg er ikke den eneste kvinnen som ble trakassert har jeg fått høre av en annen. TS Anonymkode: d8614...53d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Mannen din må jo få velge selv hvem han er venner med. Akkurat som du velger hvem du er venner og partner med. Anonymkode: 8cd67...cd1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Og når han sa at han kunne avslutte vennskapet, og blir furten om han må det, så løy han jo da Anonymkode: 8cd67...cd1 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ble veldig glad av å lese dette! Denne kompisen er uten tvil en narsissist og mannen min er enig i dette, men allikevel så virker som at han er helt oppslukt (?) av denne kompisen. Mannen min forteller at han begynner å få troen på seg selv, føler mer motivasjon, osv. pga denne kompisen. Men ja, føler meg bedratt når mannen min sa at han kunne slutte å henge med kompisen om JEG ville det.. TS Anonymkode: d8614...53d Da svarer du bare: Jeg ønsker selvsagt at du ikke skal VELGE å henge med mennesker du vet er overgripere. Det jeg ikke forstår, og som ikke for meg er akseptabelt er hvorfor du selv ønsker å ha venner som er voldelige mot andre mennesker? Tenker du at å beholde kontakten med en som du vet er i stand til å være voldelig mot meg, andre ,ditt eget barn, er ok? Og så spiller dere ball. Et forhold tåler diskusjoner rundt etikk. Anonymkode: 6906c...519 5
laviniabcn79 Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 beklager men det lille du fortalte, så syntes jeg du overdriver. hvor lenge siden skjedde dette? i hvilken setting? hva mener du med holde rundt halsen? kvelertak eller prøve klemme deg? 1
Carrot Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 Er dette det din nåværende mann eller din eksmann? AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har ikke snakket høyt om dette til noen bortsett fra noen få, eks mannen min - så han vet jo det. For å understreke så er ikke mannen min en sånn som støtter trakassering. Men til problemet: Mannen og denne kompisen har begynt å henge igjen og jeg føler det blir så feil da min mann vet hva som har skjedd. Anonymkode: d8614...53d Dersom han er en ex så syns jeg ikke du har noe med hvem han henger med så lenge felles barn har det fint, er det en nåværende blir det litt mer komplisert.. Og man kan fint ha venner som er teite uten å støtte at de er teit..
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 2 minutter siden, laviniabcn79 said: beklager men det lille du fortalte, så syntes jeg du overdriver. hvor lenge siden skjedde dette? i hvilken setting? hva mener du med holde rundt halsen? kvelertak eller prøve klemme deg? 6 år tilbake, arbeidplass og han kvelte ikke, men kom bare helt tilfeldig og tok høyre hånden rundt halsen min og holdt fast og stramt, men jeg kunne puste. Ingen klem og ingen forhold. Visste bare hvem han var, men var ingen venn eller noe. Antydet heller ikke noe. Han har gjort det mot flere har jeg i senere tid hørt. TS Anonymkode: d8614...53d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 1 minutt siden, Carrot said: Er dette det din nåværende mann eller din eksmann? Dersom han er en ex så syns jeg ikke du har noe med hvem han henger med så lenge felles barn har det fint, er det en nåværende blir det litt mer komplisert.. Og man kan fint ha venner som er teite uten å støtte at de er teit.. Mente eks som i eksempel. Nåværende mann. Anonymkode: d8614...53d
laviniabcn79 Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 6 år tilbake, arbeidplass og han kvelte ikke, men kom bare helt tilfeldig og tok høyre hånden rundt halsen min og holdt fast og stramt, men jeg kunne puste. Ingen klem og ingen forhold. Visste bare hvem han var, men var ingen venn eller noe. Antydet heller ikke noe. Han har gjort det mot flere har jeg i senere tid hørt. TS Anonymkode: d8614...53d så han prøvde seg rett og slett. jeg syntes du overdriver. det er min personlig mening. du kan jo konfrontere han. si du syntes det var kjipt og ufint gjort. mulig du får en skikkelig unnskyldning 1
Carrot Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mente eks som i eksempel. Nåværende mann. Anonymkode: d8614...53d og, da skjønner jeg.. Jeg ville nok hatt problemer, en venn av min mann var truende overfor min svigerinne og sin daværende partner i fylla - min mann ringte han og gav tydelig beskjed. Det gikk lang tid før de var på talefot igjen, selv om de hadde vokst opp sammen. Først når hans søster var tydelig på at hun var over det hele etter flere år startet de sakte en form for relasjon igjen, men min svigerinne og hennes mann vil nok aldri på noe tidspunkt se på denne vennen på samme måte. Jeg oppfører meg reservert høflig fordi jeg tror at selv om han er lei seg viser det at han har det i seg og jeg vil ikke omgås slike mennesker for egen del men jeg kan ikke nekte min mann å ha kontakt med sin barndomsvenn, det er hans valg. Så ja, jeg skjønner problemstillingen men det ville ikke falt meg inn å be mannen velge eller på noen måte la dette bli et tilbakevendene problem. Jeg ville sagt klart fra til min mann at denne vennen ikke er velkommen i felles hjem, at han tydeligvis ikke skjønner hvordan det denne mannen tillater seg å gjøre mot kvinner har påvirket meg og andre og at jeg sliter med å se at hans "ta avstand fra" er tydelig nok. Ut over det tror jeg du må finne en måte å legge det bak deg på.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #19 Skrevet 10. september 2021 2 minutter siden, laviniabcn79 said: så han prøvde seg rett og slett. jeg syntes du overdriver. det er min personlig mening. du kan jo konfrontere han. si du syntes det var kjipt og ufint gjort. mulig du får en skikkelig unnskyldning ok TS Anonymkode: d8614...53d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #20 Skrevet 10. september 2021 Belive All Woman! - eller har vi lært at vi ikke kan gjøre det? Synes det er greit av mannen din å konfrontere kompisen om hendelsen slik at han får to sider av saken før han går til et så drastisk verk å avslutte vennskapet med han. Å kreve at partneren skal kutte alle bånd med en av sine nærmeste beste venner, spesielt hvis denne vennen har støttet han ut av depresjon m.m. så må det ligge særs spesielle årsaker bak det. Derfor kan ikke mannen din bare kutte han ut av sitt liv, han må få høre hans versjon før han gjør seg opp en mening. Anonymkode: 8608e...216 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå