Gå til innhold

dublin

Gjest gjest elisabeth

Anbefalte innlegg

Gjest gjest elisabeth

Hei skal på weekend tur til dublin. Noen som har vært der og kan gi noen tips ang,plasssen? Hoteller ? Holder på å lete etter noe rimelig pakkepris fly/hotell.Har du tips ? Takk Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk koselig by! Spesiell atmosfære, bra publiv og shopping.

Jeg ville valgt et hotell som ligger sentralt, f.eks. på O´Connell Street eller i Temple Bar-området. Anbefaler byen på det varmeste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tips til hotell, da det hotellet vi lå på var et stykke unna sentrum. Men jeg anbefaler å bestille en kveld på Arlinton hotell med middag, live musikk og Riverdance-oppvisning. Billig og kjempebra stemning!! Dette hotellet ligger rett ved elva på motsatt side av Tempel Bar. I tillegg anbefaler jeg en tur på uteplassen Zanzibar. Det ligger ca. 5 min. gåavstand fra Arlington hotel på samme side. Tror det er den flotteste uteplassen jeg har vært på. Kjempefint!! Og toalettet der, ja den er også noe av det fineste jeg har sett. Terninkast 6 ;)

Kos deg! Veldig koselig by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reise gjesten

hei!

hiver meg på arlington ja! (men ikke baksnakk noen på norsk for det er stor sannsynlighet at de som sitter bak deg er fra moder landet!) husk at du burde stikke innom å reservere bord, dess tidligere dess bedre ser du scenen. Ellers så kan O`Neills anbefales for de med god matlyst (ligger rett overfor turistinformasjon som har vel gjerne vært en kirke en gang i tiden), for 10 euro får du en svæææær posjon med sånn typisk søndags middag mat - ikke noe fancy dandert bare kjempe godt, masse og billig.

Hvis dere er intressert i å se hvordan politiske fanger hadde det i fengsel for en 100 år siden så kan Kilmainham jail være verdt en liten tur innom (billig: 2 euro for studenter, 5 euro for `vanlige`voksne). Guida tur tar ca 1 time. Hvis dere er intressert i å kikke i orginal bøkern newton, laplace og lagrange med flere har skrevet kan trinity college være litt spennende. for alkohol glade så har guinness og den der james whiskyen turere. Ellers så er det sånne guida tur busser der man kan kjøpe et dagspass og hoppe på og av på de forskjellige stoppene.

Også er det jo shopping! Masse butikker; små independent butikker og store kjeder som selfridge, topshop, zara osv osv

Dublin er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...