AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Jeg har dilla på spanking. Det gjør jo vondt, men samtidig elsker jeg det! Hva er det som gjør at det er så mange som liker smerte? Anonymkode: 44c95...9fc
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Du har vel hjernevasket deg selv til å forbinde det med nytelse. Du er Pavlovs hund. Anonymkode: 8ba06...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Dette finnes det mye forskning på. For trøtt til å google linker til deg beklager Anonymkode: ee348...bb0 1
CorvusCorax Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Kanskje fordi nytelsen blir så intens etter litt smerte?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Jeg syns ikke smerte er noe nytelse. Hvis noen spanker meg så det gjør vondt så mistet jeg det bare. Så jeg skjønner ihvertfall ikke. Anonymkode: 09dfe...682 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Altfor trygge liv. For lite naturlige farer som lurer rundt hjørnene. Ufarlig smerte som man vet går over er trygt. Adrenalin Anonymkode: d6812...666
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Fordi smerter utløser endorfiner, og noen merker det bedre og skiller mer ut enn andre. Endorfiner oppleves rett og slett forskjellig og noen opplever altså mer ‘godfølelse’ av det enn andre. Derfor liker noen smerte bedre enn andre. På samme måte som noen liker- og nærmest nyter trening. Fordi trening også utløser endorfiner som da altså oppleves ulikt fra person til person:) Jeg hater både smerte ved sex og trening, så endorfinene spiller tydeligvis ikke på lag med meg😅 Anonymkode: 975b5...0bf 5
Chomsky89 Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 At det er smerten folk liker, tror jeg er misvisende i dette tilffellet, heller den følelsen som kommer rett etter at smerten tar slutt. Smerte er jo ubehagelig per definisjon. så om de føler smerte så starter likingen på et annet tidspunkt.
Fioljenta Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Jeg gjorde faktisk et litteratursøk på det for et års tid siden (altså, forskningsartikler og ikke internettsøk) og skrev et sammendrag om hva jeg fant. (Passord: jegerok) Smerte og glede aktiviserer de samme områdene i hjernen, men hvordan de oppfattes avhenger av konteksten. Det er gjort forsøk der personer er er utsatt for smerte mens de samtidig mottar nytelse, og da oppfattes smerten som mindre vond. Under sex kan smerte forsterke sanseopplevelsene og fange deg i nuet. Det i seg selv kan være godt, selv om smerten er vond. Smerte under sex, er absolutt ikke for alle, men for noen fungerer det supert. Litt merkelig kanskje, men det er mye som er merkelig. 💜 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Et såkalt «kapitøst» spørsmål av samme type som « hvorfor slår du din kone?» Nei, det er ikke mange som like smerte. Tvert om, er det svært få som liker smerte. En av smertens viktigste biologiske funksjoner er nettop at folk skal unngå å gjøre ting som medfører smerte fordi det er (potensielt) skadelig. Noen utvikler imidlertid patologiske mentale mekanismer, som gjør at de tiltrekkes av ting som skadelig. Ulike former for («frivillig», men tvangsmessig) selvskading er eksempler på dette. Anonymkode: d1587...462 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et såkalt «kapitøst» spørsmål av samme type som « hvorfor slår du din kone?» Nei, det er ikke mange som like smerte. Tvert om, er det svært få som liker smerte. En av smertens viktigste biologiske funksjoner er nettop at folk skal unngå å gjøre ting som medfører smerte fordi det er (potensielt) skadelig. Noen utvikler imidlertid patologiske mentale mekanismer, som gjør at de tiltrekkes av ting som skadelig. Ulike former for («frivillig», men tvangsmessig) selvskading er eksempler på dette. Anonymkode: d1587...462 kaptiøst* Anonymkode: d1587...462
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Et såkalt «kapitøst» spørsmål av samme type som « hvorfor slår du din kone?» Nei, det er ikke mange som like smerte. Tvert om, er det svært få som liker smerte. En av smertens viktigste biologiske funksjoner er nettop at folk skal unngå å gjøre ting som medfører smerte fordi det er (potensielt) skadelig. Noen utvikler imidlertid patologiske mentale mekanismer, som gjør at de tiltrekkes av ting som skadelig. Ulike former for («frivillig», men tvangsmessig) selvskading er eksempler på dette. Anonymkode: d1587...462 Det er mange som får nytelse av smerte jo! Det finnes forskning på det. Det er forskjell å bli slått for å bli skada enn å bli slått hvor begge opplever nytelse. Om bare den ene opplever nytelse og ikke den andre, da er man virkelig på vei. Men noen opplever nytelse av å mota smerte. Det er ikke uvanlig. Det har vært sånn i lang tid. Det er først de siste åra det har blitt åpenhet rundt det. Fifty shades har mye av grunnen for det. ts Anonymkode: 44c95...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå