AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Vi krangler hele tiden om hvem som skal sove hvor. Vi har et barn sammen som er ett år. Jeg har sovet sammen med barnet helt fra han ble født. Nå når vi begge er i jobb så er det litt vanskeligere å bli enig. Han vil ikke sove sammen med barnet da han ikke får til å sove og eller sovne igjen etter at barnet har vekt han. Vi sover på hvert vårt rom fordi jeg ønsker å sove med barnet og han får ikke til å sove igjen etter at han har blitt vekt. Han sover vegg i vegg ved siden av der vi sover. Jeg kom med forslaget om at han kunne sove sammen med barnet, men han er uenig å sier at han skal sove på eget rom, så skal jeg sove nede, enten på sofa eller i en jævli ubehagelig seng. Jeg kommer med forslaget om at jeg kan sove med barnet i natt (om jeg sover sammen med barnet i natt så har jeg sovet sammen med han 2 netter på rad) ellers jobber jeg senvakter og eller har fri, så da er det ikke noe problem for meg at han sover på eget rom). så han kan sove med barnet i helgen. Dette nekter han på, å sier at barnet skal sove alene, mens jeg og samboer skal sove sammen. Jeg ønsker egentlig ikke sove sammen med han da han snorker, å jeg får ikke til å sove. Jeg ønsker egentlig å sove sammen med barnet, men han våkner litt på natt for tiden, så jeg får ikke tilstrekkelig søvn, men jeg sovner med en gang. Ellers har vi gjort det slik at jeg tar barnet, så tar han ungen på morgenen. Hva skal vi gjøre? Anonymkode: 1eed0...42c 1
got2go Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi krangler hele tiden om hvem som skal sove hvor. Vi har et barn sammen som er ett år. Jeg har sovet sammen med barnet helt fra han ble født. Nå når vi begge er i jobb så er det litt vanskeligere å bli enig. Han vil ikke sove sammen med barnet da han ikke får til å sove og eller sovne igjen etter at barnet har vekt han. Vi sover på hvert vårt rom fordi jeg ønsker å sove med barnet og han får ikke til å sove igjen etter at han har blitt vekt. Han sover vegg i vegg ved siden av der vi sover. Jeg kom med forslaget om at han kunne sove sammen med barnet, men han er uenig å sier at han skal sove på eget rom, så skal jeg sove nede, enten på sofa eller i en jævli ubehagelig seng. Jeg kommer med forslaget om at jeg kan sove med barnet i natt (om jeg sover sammen med barnet i natt så har jeg sovet sammen med han 2 netter på rad) ellers jobber jeg senvakter og eller har fri, så da er det ikke noe problem for meg at han sover på eget rom). så han kan sove med barnet i helgen. Dette nekter han på, å sier at barnet skal sove alene, mens jeg og samboer skal sove sammen. Jeg ønsker egentlig ikke sove sammen med han da han snorker, å jeg får ikke til å sove. Jeg ønsker egentlig å sove sammen med barnet, men han våkner litt på natt for tiden, så jeg får ikke tilstrekkelig søvn, men jeg sovner med en gang. Ellers har vi gjort det slik at jeg tar barnet, så tar han ungen på morgenen. Hva skal vi gjøre? Anonymkode: 1eed0...42c Det jeg har uthevet her henger jo ikke på greip? 12
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Du vil sove med barnet, du vil ikke sove med mannen og mannen våkner av barnet? Skjønner ikke helt problemet, bare fortsette sånn da hvis det er best for alle? Anonymkode: 80b4d...92c 27
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Djeeez, en ettåring kan fint sove alene. Om det er du som ønsker å sove med barnet, får du gjøre det. Men du kan ikke kreve at mannen din skal sove med barnet, når det er du som ikke vil at barnet skal sove alene. Anonymkode: bc450...56f 41
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Det her var altfor forvirrende 😬 Anonymkode: 8d3a0...ed8 12
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 got2go skrev (27 minutter siden): Det jeg har uthevet her henger jo ikke på greip? Okey? Les bedre da Anonymkode: 1eed0...42c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hæ? Anonymkode: 710db...beb Klarer du ikke lese? Anonymkode: 1eed0...42c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 got2go skrev (29 minutter siden): Det jeg har uthevet her henger jo ikke på greip? Altså, er det vanskelig å forstå at jeg gjerne ønsker å sove med barnet mitt? Men at jeg også trenger å få sove en hel natt uforstyrret da jeg også skal på jobb? Jeg våkner hver natt, og han våkner hvær natt for tiden. Anonymkode: 1eed0...42c 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Så du insistere på at barnet skal sove med en foreldre uansett? Men faren menner det kan sove alene? Anonymkode: 21bce...2c0 18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klarer du ikke lese? Anonymkode: 1eed0...42c Skjønte ikke bæret, jeg heller. Du må nok forklare tydeligere🙄 Anonymkode: d6e5e...8c3 29
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, er det vanskelig å forstå at jeg gjerne ønsker å sove med barnet mitt? Men at jeg også trenger å få sove en hel natt uforstyrret da jeg også skal på jobb? Jeg våkner hver natt, og han våkner hvær natt for tiden. Anonymkode: 1eed0...42c Det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke vil sove med mannen din. Stakkars mann! Og hvordan tror du avvenningen blir når du plutselig finner ut når barnet er 6år at du heller vil sove med mannen din? Anonymkode: 59505...4df 12
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Okey? Les bedre da Anonymkode: 1eed0...42c Nei, unnskyld meg, jeg er ikke den du siterer, men dine fortellerferdigheter er det som behøver forbedring. Og ja, jeg har lest gjennom innlegget ditt flere ganger. Du har skrevet dette på en unødvendig kronglete måte som gjør det vanskelig for lesere å sette seg inn i problemstillingen din. Da vil du få slike kommentarer. Anonymkode: 34d6e...676 37
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Vi gjorde det samme, vår gutt har alltid vært avhengig av nærhet, men jeg våkner ekstremt lett av lyder, mens samboer bare sover 😅 så vi har bare innfunnet oss med at vi ikke sover sammen nå, og en av oss må sove inne hos han, til vi ikke trenger det mer. Vi har resten av livet på å sove sammen, og det er ikke mange årene til han ikke vil ha oss der lenger 🤗 men vi tar annenhver uke, men siden samboer sover gjennom lyder og alt, så er det han som sover der hos barnet vårt, mest. syntes det er rettferdig, begge sitt barn! 😄 Anonymkode: 1034e...419 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 got2go skrev (32 minutter siden): Det jeg har uthevet her henger jo ikke på greip? Må også si at siden samboer mener jeg skal sove nede i en knallhard seng. Virker som at hver gang jeg skal ha goder så skal jeg ha det dritt. Virker ikke ut som han ønsker at jeg skal få sove en natt uten å bli forstyrret AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du insistere på at barnet skal sove med en foreldre uansett? Men faren menner det kan sove alene? Anonymkode: 21bce...2c0 Jeg krever ikke at samboer skal sove sammen med barnet. Jeg ønsker bare å kunne sove komfortabelt. Han mener at når baby sover på eget rom så skal vi sove sammen, noe jeg ikke er klar for, da han snorker og puster høyt. Anonymkode: 1eed0...42c 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 Husk at barnet nå lære seg å sove alene, ellers kan du bli fanget der i flere år! Det kan heller ikke overnatte hos andre. Mannen din savner sikkert dama si i senga. Om det blir snorking, kan du kanskje prøve ørepropper? Anonymkode: 6edcc...e0a 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke vil sove med mannen din. Stakkars mann! Og hvordan tror du avvenningen blir når du plutselig finner ut når barnet er 6år at du heller vil sove med mannen din? Anonymkode: 59505...4df For å si det sånn, jeg har ønsket å sove med han av og til, er han da som sier nei, fordi han er sliten, så du trenger ikke si «stakkars mann» du vet ikke hele historien Anonymkode: 1eed0...42c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husk at barnet nå lære seg å sove alene, ellers kan du bli fanget der i flere år! Det kan heller ikke overnatte hos andre. Mannen din savner sikkert dama si i senga. Om det blir snorking, kan du kanskje prøve ørepropper? Anonymkode: 6edcc...e0a Har prøvd det. Får ikke sove fordi jeg hører min egen pust høyt og hjertet Anonymkode: 1eed0...42c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 Så problemet er egentlig at du ikke vil sove med samboeren din? Og derfor vil du ha hovedsoverommet og vil at han skal sove med barnet deres, bare så du skal få ha soverommet alene? Det synes jeg virker litt urimelig. Du sier også at du både vil sove med barnet og at du vil få sove i fred, så den skjønner jeg ikke.. Enten må samboer ta tak i snorkingen sin (gå til lege, teste seg for søvnapne, prøve snorkemidler som finnes) eller så må dere sette opp en ny seng til deg et annet sted i huset da, på et gjesterom eller noe. Anonymkode: 78a82...29a 27
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at barnet nå lære seg å sove alene, ellers kan du bli fanget der i flere år! Det kan heller ikke overnatte hos andre. Mannen din savner sikkert dama si i senga. Om det blir snorking, kan du kanskje prøve ørepropper? Anonymkode: 6edcc...e0a Hvorfor står det overalt på nettet at barnet fint kan samsove med foreldre til barnet er 3 år? Selv om du har dine meninger så betyr ikke det at det er fasiten. Anonymkode: 1eed0...42c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå