AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Da jeg begynte i ny jobb nettopp la sjefen ( en vigslet person) an på meg. Han var gift. Til slutt innrømte han forholdet ovenfor sin sjef , og nå er han skilt og flyttet en annen kant av landet av sin arbeidsgiver . Min øverste arbeidsgiver kalte meg inn på møte i henhold til arbeidsmiljøloven . ( «I tilfelle ekskonen Og jeg møttes på jobb») Tilstede på møtet var den forsmådde og forlatte konen av min tidligere gifte kjæreste, samt to toppsjefer . ( Eks-konen jobber i samme organisasjon som oss). Har arbeidsgiver rett til å kalle inn til et slikt møte ? Er ikke hvem som ligger med hvem privat anliggende og ikke jobb-relatert ? Det eneste som skjedde på møtet var at ekskona fikk kalle meg løs og umoralsk , mens to andre toppsjefer hørte på, jeg fikk ikke lov av ekskona å snakke , og toppsjefene lot henne bestemme - og slik ble det… Til info : dette er en svært verdikonservativ organisasjon. Mvh LM. Anonymkode: e547c...9d3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Dere jobber sammen. Altså påvirker dette arbeidsmiljøet. At du valgte å synke så lavt får du ta på din egen kappe. Anonymkode: 325ef...4f0 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Jaja, der ser man. Religiøse folk er akkurat som andre folk. Anonymkode: ddce3...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Dette er tull, ikke sant? Klart det er. Om det mot formodning er sant, tenker jeg det er på tide å bytte jobb. Av mange grunner. Anonymkode: ff536...457 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jaja, der ser man. Religiøse folk er akkurat som andre folk. Anonymkode: ddce3...5c6 De er verre, for de har en lei tendens til å plassere ansvaret andre steder enn der det hører hjemme. Anonymkode: ff536...457 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er verre, for de har en lei tendens til å plassere ansvaret andre steder enn der det hører hjemme. Anonymkode: ff536...457 Er det galt? Hvis ikke, hvordan er det da verre? Verre ut fra hva da? Anonymkode: e9cab...a93
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Hæ? Han «la an på deg», så automatisk pga det hadde dere et forhold? Dette er jo bare tull. Anonymkode: c7e99...e87 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 «La an på» førte dessverre til at jeg gikk inn i forholdet med tro på at denne sterke personligheten mente det han sa og gjorde ja. Anonymkode: e547c...9d3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere jobber sammen. Altså påvirker dette arbeidsmiljøet. At du valgte å synke så lavt får du ta på din egen kappe. Anonymkode: 325ef...4f0 Kjapp å dømme er også en sort … Anonymkode: e547c...9d3 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Klart det er. Om det mot formodning er sant, tenker jeg det er på tide å bytte jobb. Av mange grunner. Anonymkode: ff536...457 Det er ikke tull, nei. Hvorfor skulle det være tull? Anonymkode: e547c...9d3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det galt? Hvis ikke, hvordan er det da verre? Verre ut fra hva da? Anonymkode: e9cab...a93 Hva i alle dager mener du? Er det noe som ikke er galt ved å plassere ansvaret andre steder enn der det hører hjemme, altså hos den gifte personen som har hatt et forhold til noen andre? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke tull, nei. Hvorfor skulle det være tull? Anonymkode: e547c...9d3 Det virker ganske usannsynlig blant annet fordi håndteringen går imot alle normale spilleregler for arbeidslivet. I tillegg til å høres ut som en scene fra et kontordrama fra 50-tallet eller noe. Men igjen, om det faktisk er sant er det på tide å bytte jobb, for et slikt firma er ikke et sted å jobbe for normale, oppegående mennesker. Anonymkode: ff536...457 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva i alle dager mener du? Er det noe som ikke er galt ved å plassere ansvaret andre steder enn der det hører hjemme, altså hos den gifte personen som har hatt et forhold til noen andre? Det virker ganske usannsynlig blant annet fordi håndteringen går imot alle normale spilleregler for arbeidslivet. I tillegg til å høres ut som en scene fra et kontordrama fra 50-tallet eller noe. Men igjen, om det faktisk er sant er det på tide å bytte jobb, for et slikt firma er ikke et sted å jobbe for normale, oppegående mennesker. Anonymkode: ff536...457 Kan du utdype hvilken del av håndteringen som går mot normale spilleregler i arbeidslivet ? Hilsen trådstarter. At det høres ut som en 50-talls scene er jeg enig i, ( kontordrama blir likevel feil å kalle det) . Dette er dessverre fra 2021. Anonymkode: e547c...9d3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Har dere hatt samleie da? Anonymkode: 460f5...880
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva i alle dager mener du? Er det noe som ikke er galt ved å plassere ansvaret andre steder enn der det hører hjemme, altså hos den gifte personen som har hatt et forhold til noen andre? Anonymkode: ff536...457 Det avhenger av livssyn. En teist vil hevde at noe er moralsk galt fordi guden deres. En ateist har ingen slik luksus, dermed må en henvise til enten gener, som jo varierer fra person til person (så da er det ikke galt for den som har noe slikt skrevet i genene sine, da er det rent av moralsk påbudt), eller så må ateisten gå etter, "det føles galt". Men for den som gjør det føles det jo riktig. Så her er du svar skyldig, er det galt? Hvis ikke er det jo meningsløst å hevde at det er "verre". Er det galt så må du forklare hvorfor det er galt. Anonymkode: e9cab...a93
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 Selvsagt kan sjefene kalle inn til et sånt møte. Det du var med på, påvirker selvsagt arbeidsmiljøet. Anonymkode: 5a91d...354 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt kan sjefene kalle inn til et sånt møte. Det du var med på, påvirker selvsagt arbeidsmiljøet. Anonymkode: 5a91d...354 Og hva mener du skal sies fra arbeidsgiver til arbeidstaker på et slikt møte? ( Siden du mener arbeidsgiver har lov å påtvinge et slikt ?) Anonymkode: e547c...9d3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere hatt samleie da? Anonymkode: 460f5...880 Hvilken rolle spiller det? Anonymkode: e547c...9d3
Gjest Alterego666 Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan du utdype hvilken del av håndteringen som går mot normale spilleregler i arbeidslivet ? Hilsen trådstarter. At det høres ut som en 50-talls scene er jeg enig i, ( kontordrama blir likevel feil å kalle det) . Dette er dessverre fra 2021. Anonymkode: e547c...9d3 En arbeidsgiver kaller ikke inn en ansatt til et møte hvor den ansatte skal sitte å bli skjelt ut av en tredjeperson uten å få gi tilsvar. Slikt skjer ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 Alterego666 skrev (1 minutt siden): En arbeidsgiver kaller ikke inn en ansatt til et møte hvor den ansatte skal sitte å bli skjelt ut av en tredjeperson uten å få gi tilsvar. Slikt skjer ikke. Hva kan man gjøre med saken hvis det skjedde ? ( Ja, det skjedde) Anonymkode: e547c...9d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå