Gå til innhold

Skal en lærer være kjerring i stilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden folk her inne mener at hullete bukser ikke er greit.

Anonymkode: f86bd...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du mener at det ikke finnes en mellomting mellom hullete klær og kjerring stil? 

Anonymkode: 3e513...62c

• Liker 23
Skrevet

Kan du definere «kjerring i stilen»?

• Liker 2
Skrevet

Så hele klær er altså kjerringstil? Det forklarer de utallige innleggene og trådene om hvor vanvittig mye forskjellige klær som er "kjerring".

Anonymkode: 81ffc...801

• Liker 17
Skrevet

Å være "kjerring" i stilen omfatter visst det meste av klær i følge KG. Hvordan tenker du en selger eller bankansatt  skal kle seg? Er det greit med hullete jeans, shorts, joggedress eller magetopp i disse yrkene? Er det noen grunn til at en lærer skal kle seg anderledes enn andre yrker der man møter mennesker?

Jeans er helt ok for en lærer. Litt slitt jeans går og greit, men kanskje med en finere topp til? Men det er jo bare å lese seg opp på hva som er passende antrekk for kundekontakt, så finner du gode svar der.

Anonymkode: afdf1...bfa

• Liker 4
Skrevet

Nei. De skal gå i magetopp.

Eller mister gutta i klassen fokus..

Anonymkode: 5c19b...96b

• Liker 1
Skrevet

Finnes det ingen mellomting? Alt som ikke er hullete jeans er kjerring? Og hva skjer når hullete jeans ikke er på moten lengre?  Blir en automatisk kjerring da?

Anonymkode: 83839...a87

• Liker 9
Skrevet

Nei nei :) Så lenge du kler deg anstendig (i mangel av bedre ord) så kan du gå i hva søren du vil! 😊 Hullete jeans er null problem.

Anonymkode: 6b642...261

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan tenker du en selger eller bankansatt  skal kle seg? Er det greit med hullete jeans, shorts, joggedress eller magetopp i disse yrkene?

Har du møtte mange selgere de siste årene? Enten butikkselgere eller andre selgere? Er ganske vanlig å se jeans med hull på de (snakker da om kvinnelige selgere)

Anonymkode: a4f32...d0b

Gjest Paramount
Skrevet

Som lærer på barneskolen har du enorm påvirkning på elevene, som oppdrager. Det krever at du er bevisst på hva du sier og gjør, og hvordan du kler deg. Unger er ulike de også, noen liker den trygge trauste, andre liker den modige og tøffe. Faktisk er det noen lærere som kan kunsten å være begge to samtidig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei nei :) Så lenge du kler deg anstendig (i mangel av bedre ord) så kan du gå i hva søren du vil! 😊 Hullete jeans er null problem.

Anonymkode: 6b642...261

Enig, så lenge det er mer hull enn jeans, kan man godt bruke hullete jeans som lærer. Det er vel ca. 30 år siden "frøken" skulle være anstendig (dvs. kjedelig) kledd.

Skrevet

Som lærer tenker jeg at så lenge jeg kler meg anstendig har ingen noe med hvordan jeg kler meg.

Jeg går primært i kjoler og har en 50-tallsstil. Elevene (seksåringer) synes det er litt morsomt, og ja, de spør meg. Og da har vi snakket om at vi er alle forskjellige og at det er viktig å godta hverandre selv om vi er annerledes.

Jeg er kanskje kjerring, der jeg går i kjoler og skjørt, men det får jeg vel bare være. ;) 

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, SPOCA said:

Som lærer tenker jeg at så lenge jeg kler meg anstendig har ingen noe med hvordan jeg kler meg.

Er så enig med deg, men hva som er anstendig er visst ikke helt enkelt når man leser denne tråden

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. Man kan fint kle seg uformelt uten å se ut som en lassis. 

Anonymkode: 10956...e72

Skrevet
SPOCA skrev (På 12.9.2021 den 10.38):

Jeg går primært i kjoler og har en 50-tallsstil. Elevene (seksåringer) synes det er litt morsomt, og ja, de spør meg. Og da har vi snakket om at vi er alle forskjellige og at det er viktig å godta hverandre selv om vi er annerledes.

Jeg er kanskje kjerring, der jeg går i kjoler og skjørt, men det får jeg vel bare være. ;) 

50-tallsstil er jo kjempefint :) 

Anonymkode: 09de4...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...