Gå til innhold

Småbarnsforeldre og alkohol, synes du dette er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i slutten av 20 årene, vi har ett barn som er 1,5 år. Cirka 1-3 ganger i måneden har vi en kveld der vi to koser oss med én flaske vin og en bedre middag. Disse kveldene er viktig for oss,  det er liksom "kjærestetid " som vi har altfor lite av i hverdagen, der begge er i full jobb og har mange baller i luften.

Vi gjør dette etter at barnet er lagt. Hva tenker dere om dette? Er det greit eller uansvarlig? 

Anonymkode: 40c2a...e4d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme. Kan ta taxi til legevakten og har gode naboer om noe usannsynlig skal skje.

Anonymkode: f6b27...609

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er et par i slutten av 20 årene, vi har ett barn som er 1,5 år. Cirka 1-3 ganger i måneden har vi en kveld der vi to koser oss med én flaske vin og en bedre middag. Disse kveldene er viktig for oss,  det er liksom "kjærestetid " som vi har altfor lite av i hverdagen, der begge er i full jobb og har mange baller i luften.

Vi gjør dette etter at barnet er lagt. Hva tenker dere om dette? Er det greit eller uansvarlig? 

Greit så lenge dere er i stand til å ta dere av barnet om det skulle være behov for det 

Anonymkode: 8666d...1fc

• Liker 10
Skrevet

Ja, helt greit.

De som lurer på om "noe er greit" er som regel foreldre som tar vare på barnet sitt.

De som ikke tar vare på barna, hadde ikke stilt spørsmålet engang.

Anonymkode: ac888...5f6

• Liker 19
Skrevet

Så klart helt greit! Viktig å pleie forholdet også, barn får glede av foreldre som er glade i hverandre.

Det viktige er jo at dere ikke drikker slik at dere ikke klarer å ta dere godt av barnet om det våkner. Men mannen og jeg tåler iallefall fint å dele en flakse vin til mat.

Anonymkode: 78ded...8c9

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, helt greit.

De som lurer på om "noe er greit" er som regel foreldre som tar vare på barnet sitt.

Helt uenig. De som lurer på om noe er greit virker ekstremt ustødige i foreldreskapet sitt. 

Anonymkode: 44f77...7ca

• Liker 12
Skrevet

Hahahaha. 

Ja det er greit, det er til og med helt vanlig. 

Anonymkode: 8c4d7...52a

• Liker 12
Skrevet

Pleier å gjøre dette stort sett hver helg vi. Lager ekstra god mat og deler en flaske vin etter sengetid. Særlig under corona da vi var hjemme hver helg. Å dele en falske vin fra kl 19-23 MED mat er jo ikke mye syns jeg :) 

Anonymkode: b548d...db8

• Liker 6
Skrevet

Synes jeg ingenting om. Barn fortjener voksenpersoner som er edru, og det er man ikke etter en halv flaske vin. 

Klarer dere virkelig ikke ha kjærestetid og kose dere sammen uten alkohol? 

Anonymkode: 16a1c...149

• Liker 3
Skrevet

Må ha en flaske vin eller to på deling etter ungene har lagt seg i helgen. Må være såpass om jeg skal gidde å pule kona etterpå, hun føler det sikkert på samme måte. Takk høyere makter at forretningsreisene er I gang igjen, da kan man endelig få seg noe spennende i "halmen".

Anonymkode: b7e65...0db

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Må ha en flaske vin eller to på deling etter ungene har lagt seg i helgen. Må være såpass om jeg skal gidde å pule kona etterpå, hun føler det sikkert på samme måte. Takk høyere makter at forretningsreisene er I gang igjen, da kan man endelig få seg noe spennende i "halmen".

Anonymkode: b7e65...0db

:ler: Du er morsom 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Synes jeg ingenting om. Barn fortjener voksenpersoner som er edru, og det er man ikke etter en halv flaske vin. 

om de kombinerer det med mat blir de ikke en gang brisne av det.Mine foreldre delte allrid en flaske rødvin til søndagsmiddagen gjennom hele barndommen. De framstod aldri beruset

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror nok det er litt forskjell på hvor godt man tåler alkohol. Jeg hadde ikke klart å gå rett etter en halv flaske (3 glass?), men for andre går det nok fint 🙂 

Anonymkode: cca2c...90e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 20.55):

Ja, helt greit.

Det er da helt ok å ha litt sunn fornuft og realisme også, og ikke spørre noe som man vet er helt ok.

Anonymkode: 54d9d...7c9

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet

Dette er da helt greit. Høres ut som at småbarnsforeldre opplever mye fordommer, ettersom du i det hele tatt føler at du må spørre om dette er greit 😯

Skrevet
On 9/9/2021 at 9:21 PM, AnonymBruker said:

En halv flaske vin er da ikke mye? Og barnet sover jo. 

Synes det høres helt fint ut TS :) 

Anonymkode: d9f44...c96

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 20.52):

Ville aldri drukket en halv flaske vin med et barn på 1,5 som ligger å sover i huset. Unødvendig å drikke så mye spør du meg.

Men fiks dere barnevakt en hel kveld. Så kan dere heller kommer hjem når promillen er ute av kroppen eller la barnet overnatte hos familie. 

Anonymkode: 10454...196

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Poenget er vel ikke akkurat hvor mye man drikker, men hvor påvirket man blir av det man drikker. Drikker jeg en halv flaske over noen timer blir jeg ikke en gang brisen. For andre ville det kanskje vært for mye. Så lenge man ikke er merkbart beruset rundt barn og i stand til å ta seg av dem som vanlig er det helt uproblematisk å drikke litt vin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 21.21):

😂😂

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 20.52):

Helt greit. 

Anonymkode: ea368...98e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...