AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Del Skrevet 9. september 2021 Har prøvd å bli gravid nå i 3 år. Ble gravid for noen måneder siden, men mistet. Har kommet tilbake i normal syklus nå og har EL nå. Men når kan man tidligst kjenne tegn til graviditet etter EL? Har en intens følelse av at denne gangen går det og det har jeg aldri hatt tidligere i løpet av 3 år. Det samme som når jeg mistet sist så hadde jeg helt fra jeg fant ut om graviditeten en sterk følelse av at det ikke kom til å gå. Har vel ikke noe å si regner jeg med, men noen andre som har opplevd det? Ønsker oss inderlig en baby nå Anonymkode: f9597...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Del Skrevet 9. september 2021 Tja egget må få tid til å feste seg å begynne å produsere HCG. Også er jo allikevel hormonutskillelsen ganske lik fram til 9-10 dpo, som når man ikke har et befruktet egg. Så vil si ca 10-11 dpo, da tar hormonutskillelsen enten over i gradvis økende graviditetssymptom eller daler nedover mot PMS plager og menstruasjon. Krysser fingrer og tær. Anonymkode: 7032d...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Del Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja egget må få tid til å feste seg å begynne å produsere HCG. Også er jo allikevel hormonutskillelsen ganske lik fram til 9-10 dpo, som når man ikke har et befruktet egg. Så vil si ca 10-11 dpo, da tar hormonutskillelsen enten over i gradvis økende graviditetssymptom eller daler nedover mot PMS plager og menstruasjon. Krysser fingrer og tær. Anonymkode: 7032d...515 Dpo, vil det si dager på overtid? Altså hvor mange dager man er over mens? Eller har jeg misforstått? Aldri helt skjønt dette. Anonymkode: f9597...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Del Skrevet 9. september 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Dpo, vil det si dager på overtid? Altså hvor mange dager man er over mens? Eller har jeg misforstått? Aldri helt skjønt dette. Anonymkode: f9597...844 Dpo er dager etter eggløsning (days past ovulation). Så 10-11 dpo er 4-5 dager før forventet mens. Anonymkode: 102cd...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Del Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dpo er dager etter eggløsning (days past ovulation). Så 10-11 dpo er 4-5 dager før forventet mens. Anonymkode: 102cd...e07 Da forstår jeg, takk! Får bare smøre meg med tålmodighet å vente til da. Fingers crossed for at det blir denne gangen. Anonymkode: f9597...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Del Skrevet 9. september 2021 Men hvis du har EL nå så har jo mest sannsynlig ikke egg og sædcelle festet seg en gang, så er jo umulig å kjenne noe nå. Men jeg merket mensenmurringer fra ca 7 dager etter EL som tegn på graviditet. Pleier aldri å ha det før dagen før mensen. Så var veldig sikker på at det klaffet. Men har dere ikke oppsøkt noe hjelp når dere har prøvd i 3 år? Anonymkode: 12dfd...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Del Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvis du har EL nå så har jo mest sannsynlig ikke egg og sædcelle festet seg en gang, så er jo umulig å kjenne noe nå. Men jeg merket mensenmurringer fra ca 7 dager etter EL som tegn på graviditet. Pleier aldri å ha det før dagen før mensen. Så var veldig sikker på at det klaffet. Men har dere ikke oppsøkt noe hjelp når dere har prøvd i 3 år? Anonymkode: 12dfd...1fa Nei skjønner jo det, men kanskje om en ukes tid hvis det skulle klaffe da? Vil en test gi utslag om en uke evnt? Jo vi hadde egentli fått innkallelse til St.Olavs, men så ble jeg plutselig gravid selv å så mistet. Men vi har bestemt nå at hvis det ikke går denne måneden skal vi kontakte å få hjelp igjen. Anonymkode: f9597...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei skjønner jo det, men kanskje om en ukes tid hvis det skulle klaffe da? Vil en test gi utslag om en uke evnt? Jo vi hadde egentli fått innkallelse til St.Olavs, men så ble jeg plutselig gravid selv å så mistet. Men vi har bestemt nå at hvis det ikke går denne måneden skal vi kontakte å få hjelp igjen. Anonymkode: f9597...844 4. gang jeg er gravid nå (mistet 2 ganger og har 1 barn) alle gangene har jeg testet positivt 9 dager etter eggløsning og alle gangene har jeg på en måte "visst" at jeg gravid pga tidlig mensenmurringer som jeg aldri pleier å ha så tidlig. Lykke til Anonymkode: 12dfd...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå