Dødspingvinen Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Hei. Syns det er veldig vanskelig å finne "godteri" til katter på butikken. Hunder har alt mulig ekstra godt å tygge på, men sånt finner jeg ikke til lillejenta mi. Ho får av og til frysetørka sei fra dyrebutikken, men jeg syns utvalget med belønningsnop til katter er minimalt når man sammenligner med hundenes. De har alskens mulig tørkede fisketyper, ører,halet etc. Kan jeg gi sånne ting til Smille for å gi ho noe ekstra, eller er det usunt for ho? Hva gir dere kattene som snop?
Arkana Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 Vi gir ikke katten noe spesielt snop. Hun spiser tørrfôr og boksemat hver dag (boksematen kan jo karakteriseres som snop da). En gang i mnd eller så får hun litt rå torsk og når vi har spist grillet kylling får hun noen biter også.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Sånne "grønne drops"(spygrønne) som er tilsatt kattemynte kan være verdt et forsøk.
Maja23 Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Kattene mine vil ikke ha noe av godteriet som de har på butikken/dyrebutikken.... Men de er veldig glad i ost,makrell i tomat og ostepop...ikke spør...
Gjest Catwoman Skrevet 26. september 2005 #5 Skrevet 26. september 2005 Whiskas har noe som heter Kitbits, det er sånne små kattegodterier.
Sniglå Skrevet 26. september 2005 #6 Skrevet 26. september 2005 Her er "lørdagsgodtet" enten kokt fisk, makrell eller sei. Eller så kjøper vi kyllingvinger som vi hiver i mikroen et par minutter først. Det er topp for å ta tannsteinen også :smile:
Gjest Spacegirl Skrevet 26. september 2005 #7 Skrevet 26. september 2005 Kattene mine får sånne små terninger av tørka fisk (tror jeg det er) som selges enkeltvis i dyrebutikker. Koster 1 krone pr.stk. Disse er de helt ville etter
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #8 Skrevet 26. september 2005 Whiskas har noe som heter Kitbits, det er sånne små kattegodterier. ← Jeg pleide å gi kattene mine både kitbits og whiskas kitamins før. Sørlig de sistnevnte elsket mine to. Men nå har jeg ikke sett noe av whiskas sitt kattegodt tilsalgs i noen butikker her i Oslo mer, så da har det blitt slutt på slikt snop.. Ellers kjøper jeg kattegodt i dyrebutikken. Gir dem kattemaltgodbiter, dette er itillegg sunt med tanke på eventuelle hårballoppsamlinger i magen. Frysetørka sei er også en favoritt, samt slike melkepletter. Synes de har ganske mye forskj kattegodt i dyrebutikken, men det er ikke alt som er like godt, og så er det jo veldig dyrt noe av det... Men hvis kattene dine ikke liker slikt kattegodt kan man jo gi annet som nevnt her: våtfor, kokt fisk, leverpostei, makrell i tomat, stekt kyllingfilet osv Mine katter liker ikke våtfør noe særlig, så de får slikt kattegodt å kose seg med i stedet. Ellers spiser de tørrfor fra dyrebutikk, noe som er bra siden de må passe på vekta si (innekatter)
Dødspingvinen Skrevet 26. september 2005 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2005 Lurer på om det bare er den dyrebutikken jeg var i sist som hadde så dårlig utvalg da... Der var det liksom bare frysetørket sei og okse. Smille får ikke mye godter altså, det er bare sånn innimellom når ho er snill. Jeg gir ho ikke menneskemat (med unntak av fisk, kylling og skinke en veldig sjelden gang), og eller så går det i tørrfor med litt vått innimellom. Men ho syns det er veldig stas med litt snop innimellom Takk for gode råd, alle sammen
Lillesøster Skrevet 26. september 2005 #10 Skrevet 26. september 2005 Kattene mine vil heller ikke ha noen goderier. Fisk får de når de ønsker noe godt. Men de får også god kjøttpålegg.
-Fisken- Skrevet 26. september 2005 #11 Skrevet 26. september 2005 Pus får kun tørrfôr til hverdags. Hennes form for "godis" er boksemat, kokt torsk og kyllingskinn om vi har noe til overs.
Gjest Varg-Menja Skrevet 26. september 2005 #12 Skrevet 26. september 2005 Kattene mine er så kresne at de ikke liker noe kattegodis, og det er jo ikke akkurat noe de "trenger" heller. Dersom de foretrekker tørrforet så er jo det best. Det eneste de liker er opphakket tunfisk, og det bør man ikke gi for ofte, pga det høye saltinnholdet.
Dødspingvinen Skrevet 27. september 2005 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2005 Men hva med tørrfisk? Sånne pakker man får kjøpt til hund? Smille elsker jo fisk, så jeg lurer på om det er greit å gi ho sånt? Ellers syns ho det er digg meg rogn, en veldig sjelden gang (max en gang i måneden. Ho fikk det sist med ormkuren, så den gikk ned fort )
minienthe Skrevet 27. september 2005 #14 Skrevet 27. september 2005 katta mi er en landssviker... hun elsker sånne halvfaste stenger som du ofte får kjøpt i trepack men kun hvis de er kjøpt i sverige ? forstå det den som kan for du får kjøpt akkurat samme greia i norge
Gjest (Ursula) Skrevet 2. oktober 2005 #15 Skrevet 2. oktober 2005 Katten min får ikke godteri, han får tørrfor og boksemat og ferdig med det.
Rikke Skrevet 3. oktober 2005 #16 Skrevet 3. oktober 2005 Katten min får tørrfor til daglig (Iams), og våtfor i sånne små poser et par ganger i uka. Men han er noe sær, han godtar kun Whiskas - Friskies er uinteressant, da spiser han bare selve sausen.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #17 Skrevet 4. oktober 2005 Da jeg hadde katt, var hun helt vill etter tunfisk og blåskjell på boks. Ellers pleide jeg å gi henne et rått egg innimellom, skulle visst være bra for pelsen. Dessuten elsket hun majones! Vafler med brunost gikk også ned.....
Lisemor Skrevet 5. oktober 2005 #18 Skrevet 5. oktober 2005 Whiskas har noe som heter Kitbits, det er sånne små kattegodterier. ← Katten vår likte de gamle gode, men nå har de laget noen nye som katten ikke vil ha. Enig at dett er ikke noe godt for katter. Har prøvd mye, men.............. Kresen katt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå