Gå til innhold

Kjøp av Privatistnotater

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle kjøpe noteter til fagene jeg tar som privatist, men ser at alle annonser på Finn som var der tidligere er blitt fjernet. Noen som har tips til andre steder enn Finn som jeg kan kjøpe notater til Vgs-fag? 

Anonymkode: 13e76...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle kjøpe noteter til fagene jeg tar som privatist, men ser at alle annonser på Finn som var der tidligere er blitt fjernet. Noen som har tips til andre steder enn Finn som jeg kan kjøpe notater til Vgs-fag? 

Nei, men leser du tidligere eksamener ( de ligger ute ) får du raskt et meget godt innblikk i hva de egentlig ser etter.

Anonymkode: f7d5b...f4b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som selger notater på Tise, kjøpte nettopp Psykologi, historie og sosialkunnskap av en på Tise. Du kan søke opp på fb, Sonans eller Bjørknes kanskje? 

Anonymkode: 3c15d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si... Men sliter med å lære så mye stoff på en gang siden jeg tar så mange fag samtidig + jobb og barn. Kjøpte notater på finn forrige semester og da fikk jeg 6 på nesten alt. Derfor jeg gjerne skulle Funni en side som solgte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@førstedamen Takk for tips! har sjekket det ut allerede, men det er bare for høyere utdanning. Jeg tar opp fag fra videregående skole, og det har de ikke på Filefora. Takk likevel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjå på tise. Ho eg  har kjøpt av på finn tidligere har lagt ut notatene der. Eg sliter og med å lære og ferdige notater funker bra for meg. Sjølvom det er en risiko for at mann blir lurt. har kjøpt mye dårlig notater på finn, men vært sjukt fornøyd med di jeg har kjøpt av ho. anbefales

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, anonym. Er du privatist nå? hvilke fag kjøpte du og hvor på tise finner jeg dette? ser ut som jeg må laste ned app. Er ikke så glup når det kommer til sånn..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjå på tise. Ho eg  har kjøpt av på finn tidligere har lagt ut notatene der. Eg sliter og med å lære og ferdige notater funker bra for meg. Sjølvom det er en risiko for at mann blir lurt. har kjøpt mye dårlig notater på finn, men vært sjukt fornøyd med di jeg har kjøpt av ho. anbefales

Jeg har kjøpt mye dårlige notater på filefora. Om man ikke ønsker å kjøpe dårlige notater kan det være lurt å sjekke om det finnes anmeldelser av notatene eller å spørre andre om erfaringer med notatene. 

Anonymkode: 761ad...447

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en app men du kan også bruke pc, de har egen nettside.  Lillsu heter ho som jeg kjøpte av nå og tidligere. også en som heter Said som selger notater men vet ikke hvordan di er. Fikk iallefall 6 og 5 da jeg brukte hos notater i historie i fjor, å jeg er absolutt ikke skole flink. finnes også notater på studienett. der kan du laste ned dokumenter for en viss summ

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk! sant, er jo en viss risiko, har også kjøpt et par kjipe notater. Syntes det er verdt å ta sjansen, eneste muligheten jeg har til å komme meg gjennom alt pensum. Boka blir for tung for meg, og har rett og slett ikke tid til å sette meg inn i så mange bøker..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juks er fyfy! Jeg tenker at du bør stille deg selv spørsmålet: hvorfor tar jeg opp vgs i utgangspunktet? 

Hvis svaret er at du gjør det for å komme inn på høyere utdanning så bør du vite at det straffer seg når du kommer dit. Poenget med utdanning er jo læring og dannelse. Jeg har store vanskeligheter med å se hvordan du kan oppnå dette med andres arbeid mellom hendene...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (23 minutter siden):

Juks er fyfy! Jeg tenker at du bør stille deg selv spørsmålet: hvorfor tar jeg opp vgs i utgangspunktet? 

Hvis svaret er at du gjør det for å komme inn på høyere utdanning så bør du vite at det straffer seg når du kommer dit. Poenget med utdanning er jo læring og dannelse. Jeg har store vanskeligheter med å se hvordan du kan oppnå dette med andres arbeid mellom hendene...

jeg skal søke deltidsstudie på vernepleie. Målet er å komme inn ved neste inntak og må dermed ta 8 eksamener i år siden jeg ikke fullførte vgs. Derfor trenger jeg litt hjelp til noen av fagene. Vanskelig å lese seg opp på 8 fag med kun fagbøker, har heller ikke økonomi til å ta privat undervisning, i tillegg har jeg et barn på 2 år. Jeg er altså ute etter eksamensrettede notater fremfor å lese gjennom alle bøkene. Å kjøpe seg ferdigskrevne notater er da absolutt ikke juks. Jeg skal ta eksamen på nøyaktig lik linje med alle andre, uten hjelpemidler (jeg får 20 min forberedelse fremfor 24 timer som vis-elever får), så vil absolutt ikke karakterisere dette som "juks og fyfy". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Finnes muligens noe på studocu? 

Anonymkode: 20d9a...78c

Fikk nå kjøpt av Lillsu på tise på pcen :-) veldig røddig kjøp, så satser på at notatene holder til å komme inn på vernepleie, takk for tips dere!! :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg skal søke deltidsstudie på vernepleie. Målet er å komme inn ved neste inntak og må dermed ta 8 eksamener i år siden jeg ikke fullførte vgs. Derfor trenger jeg litt hjelp til noen av fagene. Vanskelig å lese seg opp på 8 fag med kun fagbøker, har heller ikke økonomi til å ta privat undervisning, i tillegg har jeg et barn på 2 år. Jeg er altså ute etter eksamensrettede notater fremfor å lese gjennom alle bøkene. Å kjøpe seg ferdigskrevne notater er da absolutt ikke juks. Jeg skal ta eksamen på nøyaktig lik linje med alle andre, uten hjelpemidler (jeg får 20 min forberedelse fremfor 24 timer som vis-elever får), så vil absolutt ikke karakterisere dette som "juks og fyfy". 

Det er selvsagt ikke juks å kjøpe notater.  Har også stor forståelse for at ting er vanskelig når man skal kombinere jobb, barn og det å ta opp fag. 

Anonymkode: 02db2...25a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, Den Sagnomsuste said:

Tror du bør sette deg inn i hva som er juks, og hva som bare er (muligens) smart studieteknikk. Det er en grunn til at vi har «hvordan lykkes med bøker» som er essensen av faget destillert ned, på samme måte som andres notater er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...