AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hver gang jeg leser om hvordan overvektige skal kle seg, går de samme tingene igjen. Blant annet "marker midjen". Midjen finnes ikke lenger hos meg. Leser også at man skal være stolt av kroppen, og gjerne bruke litt ettersittende overdeler selv om man har diger mage. Jeg fikser ikke å fremheve de ekstra kiloene. Jeg er på slankern, og skal gå ned de forb.... kiloene (overgangsalder-kilo). Men i mellomtiden må jeg bevege meg ute blant folk. Jeg føler meg mest vel i skinnyjeans og store, løse overdeler. Og så leser jeg at dette er fy-fy. Hvordan skal jeg da kle meg? Jeg har slanke ben, normal rumpe, stor mage, forholdsvis stor byste (men den er mindre enn magen), ingen midje. Hjelp? Anonymkode: 22de1...a89
Slitenmamma Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Sliter vel egentlig med akkurat samme, vi har en ganske vanskelig kroppsfasong. Liker også å skjule magen,men har gått ned endel kilo så nå kan jeg bruke litt mere ettersittende klær. Peblum topper er en litt grei måte å skjule hengemagen, og kjoler som er trang oppe og som er skjæret litt under bryset men litt over midjen som vi da ikke har.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Overdeler/kjoler med empires-snitt (dvs løsere fra under bysten)? Smale bukser, litt trange topper med en løsere, lang Cardigan over? Anonymkode: 67648...1ce
Bruglen Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Jeg er alltid på utkikk etter kjoler med gode fasonger, gjerne ettersittende i midjen, men ikke over hoftene. De kan ikke være i stretchmateriale. Noen ganger finner jeg en som gir meg midje😊
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Synes at det er fint med skinny jeans og løse bluser med v-hals, cardigan eller ei litt innsvinget jakke over. Det er også fint med store sjal. Anonymkode: 41091...5db 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hver gang jeg leser om hvordan overvektige skal kle seg, går de samme tingene igjen. Blant annet "marker midjen". Midjen finnes ikke lenger hos meg. Leser også at man skal være stolt av kroppen, og gjerne bruke litt ettersittende overdeler selv om man har diger mage. Jeg fikser ikke å fremheve de ekstra kiloene. Jeg er på slankern, og skal gå ned de forb.... kiloene (overgangsalder-kilo). Men i mellomtiden må jeg bevege meg ute blant folk. Jeg føler meg mest vel i skinnyjeans og store, løse overdeler. Og så leser jeg at dette er fy-fy. Hvordan skal jeg da kle meg? Jeg har slanke ben, normal rumpe, stor mage, forholdsvis stor byste (men den er mindre enn magen), ingen midje. Hjelp? Anonymkode: 22de1...a89 Hvorfor er det fyfy? Jeg har samme form og slik du beskriver er Stram underdel og vid litt lang overdel det eneste jeg kan gå i og. Det er et problem med tettsittende når magen er større enn hoftene/lårene, da ser det veldig rart ut form-messig. som noen her foreslår; empirieliv? Da ser man hvertfall gravid ut! Anonymkode: 1e74a...b72 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synes at det er fint med skinny jeans og løse bluser med v-hals, cardigan eller ei litt innsvinget jakke over. Det er også fint med store sjal. Anonymkode: 41091...5db Nei, nei, nei! Skjønner ikke hvorfor kvinner med eplefasong insister på å se anda mer topptunge ut med smale bukser og løsere overdeler. Vi ser ut som vandrende overkropper med det snittet. Balanser ut med å ha videre bukser. Og empireliv gir faktisk et hint av en form samtidig som det skjuler magen og en bred midje. Jeg har selv gode erfaringer med det i kjoler. Anonymkode: a4c94...f3a 5
Mannisinbestealder Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Joggeklær til BMI er under 25 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 Trange bukser og løse overdeler gjør iallefall at du ser uproposjonal ut. Er enig med Ab over her med den røde kjolen. Ingen klær kan kamuflere ekstra kilo, men det ser mye bedre ut. Prøvd en skikkelig hold-in truse eller overdel? Anonymkode: 3181d...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Trange bukser og løse overdeler markerer at du er «topptung», ja. Det beste er kjoler med empirie-liv slik som vist over (i den kalde sesongen kan du jo supplere med ei strømpebukse og noen pene støvletter) Evt. bør du balansere med ei bukse med mer vidde, og begrense hvor løs toppen er. Den bør altså ikke være så trang at valkene syntes, men heller ikke et «telt» (les: tunika) Anonymkode: 11b7a...e8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå