Gå til innhold

Hvordan løser dere krangler i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man krangler så ender det som regel opp med at en av partene sier unnskyld i forholdet mellom meg og kona.

Hvordan løser dere som er sammen krangling i forholdet?

Er det noen som har kranglet foran barna sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dobbeltgjengleder skrev (1 minutt siden):

Når man krangler så ender det som regel opp med at en av partene sier unnskyld i forholdet mellom meg og kona.

Hvordan løser dere som er sammen krangling i forholdet?

Er det noen som har kranglet foran barna sine?

Vi løser det ved at vi tar kompliserte interessekonflikter via e-post så begge kan tenke seg om før man svarer den andre.

Anonymkode: b9812...976

• Liker 4
Skrevet

Jeg er et voksent menneske som er såpass velfungerende at jeg er en ok partner. Det same gjelder min partner. 

Voksne mennesker av den typen krangler ikke. Så vi krangler ikke.

Diskuterer vi? Ja. Krangler? Nei. Krangling er ikke forenelig med verken å være voksen eller å respektere noen.

Den dagen vi krangler er den dagen forholdet ligger i graven, ferdig kremert og kompostert. Og jeg håper inderlig at vi begge er voksne nok til å ha endt forholdet for lenge, lenge siden.

Anonymkode: 9da58...43b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er et voksent menneske som er såpass velfungerende at jeg er en ok partner. Det same gjelder min partner. 

Diskuterer vi? Ja. Krangler? Nei. Krangling er ikke forenelig med verken å være voksen eller å respektere noen.

Den dagen vi krangler er den dagen forholdet ligger i graven, ferdig kremert og kompostert. Og jeg håper inderlig at vi begge er voksne nok til å ha endt forholdet for lenge, lenge siden.

Kona krangler med meg, men jeg krangler ikke. Kona krangler om masse tull og blir sinna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er til å både smile og le av spør du meg. Bor dere i Hakkebakkeskogen eller under en stein?

Voksne mennesker kan gjøre feil som gjør partneren blir såret som det blir en krangel av. Voksne mennesker kan ha det vondt inni seg, kombinert med at forholdet er i en dårlig periode som igjen gjør at det blir en krangel. Det kan være hundre årsaker bak en krangel. 

Problemet er ikke at voksne krangler, men det er hyppigheten og intensiteten av kranglene som gjør at forholdet kan ødelegges. 

Kranglet selv ikke med min samboer de første 7 årene, etter det har vi hatt en krangel eller to i året. Diskuterer en gang i måneden. Aldri med alkohol i bildet. Har vært sammen i 17 år. I løpet av de 17 årene har vi valgt å ikke dele seng samme kveld vi har kranglet 1 gang. 

Anonymkode: 93e9f...1be

• Liker 9
Gjest På druen
Skrevet
Dobbeltgjengleder skrev (5 minutter siden):

Kona krangler med meg, men jeg krangler ikke. Kona krangler om masse tull og blir sinna.

Det er ikke rart hun blir sint. Hun prøver sikkert å ta opp ting med deg. Siden du kaller det masse tull, så har hun sikkert prøvd å si i fra roligere før, uten at du hører etter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi løser det ved at vi tar kompliserte interessekonflikter via e-post så begge kan tenke seg om før man svarer den andre.

Anonymkode: b9812...976

😂😂Forsiktig med ironi her inne.

• Liker 2
Skrevet
robot91 skrev (1 time siden):

😂😂Forsiktig med ironi her inne.

Ikke sikkert det var ironi.. Vi har i fler eår endt opp med å diskutere på meldinger når kranglene topper seg, og det er fordi mannen min ikke har noe selvregulering når han blir sint. Han blir ekstremt stygg verbalt, nedlatende, rasende, roper og banner.. og da når man jo ikke inn!!! Ekstremt utfordrende for meg som har vokst opp i et rolig hjem og som ikke er noen kruttønne selv.

Får frem en del poenger bedre skriftlig, og så vet jeg jo at da slipper jeg å stå face to face med en maniac. Hna har ved enkelte tilf også blitt fysisk, klyping, risting, slått meg i en arm, sparka etter meg osv. Sparka hull i en dør og. SÅ da unngår jeg muntlig dialog til vi har fått skrevet ut krangelen.. :( 

Anonymkode: daf79...4fd

• Liker 4
Skrevet
På druen skrev (1 time siden):

Det er ikke rart hun blir sint. Hun prøver sikkert å ta opp ting med deg. Siden du kaller det masse tull, så har hun sikkert prøvd å si i fra roligere før, uten at du hører etter. 

Eller kanskje kona bare har psykiske problemer som hun ikke er moden nok til å få hjelp til å håndtere.

At en kvinne er irrasjonell er hennes eget ansvar. Det er aldri en manns feil. Alltid hennes eget ansvar. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er til å både smile og le av spør du meg. Bor dere i Hakkebakkeskogen eller under en stein?

Voksne mennesker kan gjøre feil som gjør partneren blir såret som det blir en krangel av. Voksne mennesker kan ha det vondt inni seg, kombinert med at forholdet er i en dårlig periode som igjen gjør at det blir en krangel. Det kan være hundre årsaker bak en krangel. 

Problemet er ikke at voksne krangler, men det er hyppigheten og intensiteten av kranglene som gjør at forholdet kan ødelegges. 

Kranglet selv ikke med min samboer de første 7 årene, etter det har vi hatt en krangel eller to i året. Diskuterer en gang i måneden. Aldri med alkohol i bildet. Har vært sammen i 17 år. I løpet av de 17 årene har vi valgt å ikke dele seng samme kveld vi har kranglet 1 gang. 

Anonymkode: 93e9f...1be

Liker alltid når folk forteller meg at jeg lever i en eventyrverden. Selvsagt gjør jeg det. Akkurat sånn min oldemor ville trodd nyhetene i VG i 2021 var ren fiksjon (hun døde på 70-tallet) virker min verden for folk som velger å leve med krangling og uro som et eventyr. 

Men jeg håper du også kan leve i hakkebakkeskogen før du blir pensjonist. Det er fint her. :) Jeg unner alle et livslangt opphold. Og ingen burde få barn utenfor hakkebakkeskogen. 

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg kranglet med en partner, var da han var utro. Nå har jeg ny partner, og vi krangler ikke. Vi diskuterer, og vi snakker sammen som voksne mennesker. 

Anonymkode: 400cd...245

• Liker 1
Skrevet

Kona krangler om:

1. at jeg aldri spør hvordan det står til
2. at jeg ser på mobilen når vi snakker
3. at jeg bare ler når kona er oprørt
4. at jeg ikke ser på kona når vi prater
5. at jeg bare dusjer når jeg skal treffe andre eller jobbe
6. at jeg ikke introduserer kona for vennegjengen
7. at jeg alltid går i joggebukse hjemme, men er pent kledd ute
8. at jeg snakker for mye om counter strike og world of warcraft
9. at jeg snakker så mye om exen
10. at jeg snakker med andre damer om forholdet vårt

Det er ikke en ting kona krangler om. Når kona tar opp disse tingene så ber jeg henne stoppe så vi unngår krangel, men hun fortsetter å prate. Jeg tror kona må lære å akseptere meg for den jeg er som mennesket.

Håper bare at kona slutter å ta opp disse punktene det alltid blir krangel om. Lurer på om kona er diva?

Skrevet
Dobbeltgjengleder skrev (2 minutter siden):

Kona krangler om:

Det er ikke en ting kona krangler om. Når kona tar opp disse tingene så ber jeg henne stoppe så vi unngår krangel, men hun fortsetter å prate. Jeg tror kona må lære å akseptere meg for den jeg er som mennesket.

Håper bare at kona slutter å ta opp disse punktene det alltid blir krangel om. Lurer på om kona er diva?

Er dette tull? Ingenting av dette er jo akseptabelt i et forhold. Mener du seriøst at hun bare skal godta en  så respektløs oppførsel? Jeg hadde ikke orket noe av dette.

Anonymkode: caeda...b1b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke sikkert det var ironi.. Vi har i fler eår endt opp med å diskutere på meldinger når kranglene topper seg, og det er fordi mannen min ikke har noe selvregulering når han blir sint. Han blir ekstremt stygg verbalt, nedlatende, rasende, roper og banner.. og da når man jo ikke inn!!! Ekstremt utfordrende for meg som har vokst opp i et rolig hjem og som ikke er noen kruttønne selv.

Får frem en del poenger bedre skriftlig, og så vet jeg jo at da slipper jeg å stå face to face med en maniac. Hna har ved enkelte tilf også blitt fysisk, klyping, risting, slått meg i en arm, sparka etter meg osv. Sparka hull i en dør og. SÅ da unngår jeg muntlig dialog til vi har fått skrevet ut krangelen.. :( 

Han har fysisk med deg, slått deg og sparka etter deg? Og du er enda sammen med han?

Dette er absolutt ikke ok, her mangler mannen selvregulering. Grunne til jeg er obs her er fordi jeg selv har vært der du er.. 

Anonymkode: 5274b...7d4

• Liker 2
Skrevet

Vi snakker sammen og unnskylder om noe har blitt gjort eller sagt eller var begrunnet i krangelen.

Når det er sagt, det er jeg som krangler og stort sett aldri han 🙃 Han er fryktelig rolig, ydmyk og rasjonell. Jeg er fyrrig og heit.

Anonymkode: 1f70b...c7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er dette tull? Ingenting av dette er jo akseptabelt i et forhold. Mener du seriøst at hun bare skal godta en  så respektløs oppførsel? Jeg hadde ikke orket noe av dette.

Anonymkode: caeda...b1b

noe av det er litt sant, men kona overdriver det skikkelig. Det sier alle damene jeg har diskutert problemet med. For eksempel så har nok alle tittet ned i mobilen en gang mens de pratet med partner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han har fysisk med deg, slått deg og sparka etter deg? Og du er enda sammen med han?

Dette er absolutt ikke ok, her mangler mannen selvregulering. Grunne til jeg er obs her er fordi jeg selv har vært der du er.. 

Anonymkode: 5274b...7d4

Ja, er klar over det.. På ingen som helst måte greit noe av dette.. :(

Vi har gått i parterapi over tid, og han i sinnemestring. Har blitt bedre, iaf. Men- han vil nok alltid uansett være en hissig fyr som fort blir sint i diskusjoner. Og jeg har fått så nok av det, at jeg reagerer på den minste antydning, og trekker meg unna. Ond spiral, mao. Har vært et så voldsomt kjærlighetsfylt forhold og, men samtidig ganske vondt. vet ikke helt hvor vi ender, for sinnet hans har dessverre drept en del av mine følelser, selv om jeg er ekstremt glad i ham og etter 20 år. Men kjenner jeg nesten avskyr den sinte utgaven av ham!

bra du kom deg vekk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, er klar over det.. På ingen som helst måte greit noe av dette.. :(

Vi har gått i parterapi over tid, og han i sinnemestring. Har blitt bedre, iaf. Men- han vil nok alltid uansett være en hissig fyr som fort blir sint i diskusjoner. Og jeg har fått så nok av det, at jeg reagerer på den minste antydning, og trekker meg unna. Ond spiral, mao. Har vært et så voldsomt kjærlighetsfylt forhold og, men samtidig ganske vondt. vet ikke helt hvor vi ender, for sinnet hans har dessverre drept en del av mine følelser, selv om jeg er ekstremt glad i ham og etter 20 år. Men kjenner jeg nesten avskyr den sinte utgaven av ham!

bra du kom deg vekk.

Har dere barn?

Anonymkode: 83b37...7b8

Skrevet
Dobbeltgjengleder skrev (20 minutter siden):

Kona krangler om:

Om bare halvparten av dette er sant så er det et under at du i det hele tatt har kone.

Anonymkode: 58928...44b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere barn?

Anonymkode: 83b37...7b8

Kona er gravid så i fremtiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Eller kanskje kona bare har psykiske problemer som hun ikke er moden nok til å få hjelp til å håndtere.

Og likevel har han kjørt henne på tjukken. 

Det blir gøy når barselstida starter og  svangerskapsdepresjonen setter inn. 

Anonymkode: 6b3aa...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...