Gjest rampenissen72 Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 (endret) Vet ikke om dette blir under rett kategori, men, angående skjeggkre. Har nå sett 3stk i nye leiligheten vår (som vi leier), to store og en bitteliten. Den ene store så jeg nå i dag ute på altanen i ei lita potte, trodde den var død helt til jeg skulle ta den… Den var ikke dø nei 😂 Så jeg lurer da på om disse utgjør en trussel for inneplantene våre? Eller var det tilfeldig den lå i potta ute? Har ganske mange store planter, typ stueask, fredslilje og monstera. Så de har svære potter med MYE jord i. Vil skjeggkreet gå i jorda? Må jeg kvitte meg med plantene? Finner ikke noe om det på google 🥲 Lgger ved bilde av jævelen ute. Tror det er skjeggkre og ikke sølvkre, siden den ser hårete ut. Hva tror dere? Endret 9. september 2021 av rampenissen72
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Er nok skjeggkre, ja. Tror ikke de gjør noe fare for potteplantene dine. Anonymkode: b29bf...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Utvilsomt skjeggkre. Anonymkode: 28bf0...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Skjeggkre. Men de spiser heldigvis ikke på levende planter. Anonymkode: f7284...034 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Ute? Har lest at de ikke «overlever i norsk natur», kanskje de utvikler seg til å tåle det og faktisk virkelig kan begynne å spre seg til alle husstander 😄 ja jeg smiler, for jeg har de selv hos meg, og håper at den dagen jeg skal selge, så er det så vanlig at ingen bryr seg lengre 😄 Jeg er ikke plaget. Ser sjeldent noen dyr. Jeg vet de er nattdyr, men det er jeg også. I snitt 1 dyr i mnd (på kveld/natt). Noen ganger flere mnd mellom hver gang. Er mye mer plaget av edderkopper og hadde hatt mer ut av at edderkopp-bestanden måtte deklareres 😅😂 Anonymkode: 56fa8...b6c
Gjest rampenissen72 Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ute? Har lest at de ikke «overlever i norsk natur», kanskje de utvikler seg til å tåle det og faktisk virkelig kan begynne å spre seg til alle husstander 😄 ja jeg smiler, for jeg har de selv hos meg, og håper at den dagen jeg skal selge, så er det så vanlig at ingen bryr seg lengre 😄 Jeg er ikke plaget. Ser sjeldent noen dyr. Jeg vet de er nattdyr, men det er jeg også. I snitt 1 dyr i mnd (på kveld/natt). Noen ganger flere mnd mellom hver gang. Er mye mer plaget av edderkopper og hadde hatt mer ut av at edderkopp-bestanden måtte deklareres 😅😂 Anonymkode: 56fa8...b6c Jeg og syns det var sært den var ute. Det er en plante som alltid står ute… Kansje den falt ut vibduet? 😂 Jeg vet ikke.. Men som sagt trodde jeg den var død for den lå jo helt stille lenge. Jeg så den, gikk inn igjen å styrte i huset hvertfall en times tid før jeg gikk ut igjen for å ta bilde. Var 100% sikker den var frøset ihjel siden de ikke tåler norsk klima 😅
Gjest Tamsi Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Ikke skadelig for annet enn psyken heldigvis. Er du ikke redd dem skal det ikke være noe problem. Selv ble jeg et fullstendig vrak da jeg oppdaget skjeggkre i en tidligere leilighet, jeg sov med lyset på og turte ikke ta opp ting som lå på gulvet...
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Tamsi skrev (11 timer siden): Ikke skadelig for annet enn psyken heldigvis. Er du ikke redd dem skal det ikke være noe problem. Selv ble jeg et fullstendig vrak da jeg oppdaget skjeggkre i en tidligere leilighet, jeg sov med lyset på og turte ikke ta opp ting som lå på gulvet... Ja....Flyttet du pga.det? Anonymkode: f2dcb...624
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 De skader ingenting, heller ikke planter. Anonymkode: 33464...889
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De skader ingenting, heller ikke planter. Anonymkode: 33464...889 Psyken derimot... Anonymkode: f2dcb...624 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ute? Har lest at de ikke «overlever i norsk natur», kanskje de utvikler seg til å tåle det og faktisk virkelig kan begynne å spre seg til alle husstander 😄 ja jeg smiler, for jeg har de selv hos meg, og håper at den dagen jeg skal selge, så er det så vanlig at ingen bryr seg lengre 😄 Jeg er ikke plaget. Ser sjeldent noen dyr. Jeg vet de er nattdyr, men det er jeg også. I snitt 1 dyr i mnd (på kveld/natt). Noen ganger flere mnd mellom hver gang. Er mye mer plaget av edderkopper og hadde hatt mer ut av at edderkopp-bestanden måtte deklareres 😅😂 Anonymkode: 56fa8...b6c De overlever ikke vinteren, men kan selvfølgelig være ute når det er varmt. Anonymkode: 28bf0...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå