AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Del Skrevet 9. september 2021 Det er vel en del uenighet rundt om kokosolje er sunt eller ikke, og så sies det vel litt av hvert om hva det eventuelt kan være godt for. Noen som bruker kokosolje og har merket noen effekt av det på noen måte? Anonymkode: 06f5a...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Del Skrevet 9. september 2021 Bruker kun kokosolje til noen typer steking, men sjeldent, og på huden og som sminkefjerner - helt genialt, funker som bare det og billig. Bruker mest kokosmelk i matlaging. Spiser stort sett plantebasert. Var en periode hvor jeg brukte mye kokosolje i Smoothie, men vanskelig å si om det har hatt noen effekt på noen måter. Gikk ihvertfall ned i vekt, men er jo ikke nødvendigvis pga kokosoljen. Og en matvare vil jo ikke ha noe effekt ene og alene, men et helhetlig sunt kosthold. Anonymkode: a1a87...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. september 2021 #3 Del Skrevet 10. september 2021 (endret) Bruker kokosolje til å steke i når smør ikke egner seg, f.eks. wok. Bruker ikke vanlig kokosolje som "kosttilskudd", men tar 1 ts MCT-olje(utvunnet fra bl.a. kokosolje) + 1 ts smør i en kopp kaffe hver dag, det gir meg energi fram til lunsj. Endret 10. september 2021 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Del Skrevet 10. september 2021 Jeg ville mye heller brukt oliven- eller rapsolje til steking. Umettet fett er mye sunnere enn mettet fett. Kokosolje inneholder mye mettet fett. https://forskning.no/mat-og-helse-vitaminer-sykdommer/er-kokosolje-virkelig-ren-gift/1228694 https://www.sats.no/magazine/mat/kost-og-ernaring/er-det-bra-a-spise-kokosolje/ Anonymkode: b8774...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå