AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Tok 2 dose av korona vaksinen i går og er veldig dårlig. Har tatt meg av min 5 måneder gamle baby som alltid hele dagen, men nå føles det som kroppen har gått i lås og jeg har muskelsmerter som er veldig intense. Er det ok å sette på tv med postmann Pat en gang eller kan det være skadelig? Han er lei alt annet nå og jeg klarer ikke bære rundt mer. Hva synes dere. Føler meg som dårlig mor, men er helt utslitt. Han sovner nok snart... Noen andre som gjør slike unntak en sjelden gang? Anonymkode: f3294...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Hvis man virkelig er dårlig, så er alt (bortsett fra voldt etc) lov, syns jeg. Er man så syk at man kan risikere å skade babyen pga besvimelse, dårlig kontroll på kroppen etc, så er det mye bedre å sette ungen foran TV enn at det skjer en ulykke fordi mor presser seg. Anonymkode: 0d10b...e81 22
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Det er da ikke skadelig med tv en dag fordi du er så dårlig. Kjør på. Anonymkode: f1388...a65 30
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Jeg ble nødt til å gjøre det samme som deg. Det ga meg litt hvile slik at jeg kom meg igjennom dagen 🙂 Anonymkode: cdb62...a83 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 I slike situasjoner lot jeg tv'en stå på fra morgen til kveld. Er man dårlig så er man dårlig. Anonymkode: e6938...7db 29
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Har kronisk sykdom, og særlig da barna var små var det ofte stritt å komme igjennom dagene. Plasserte de i lekegrind og la meg nedpå. Tror neppe de tok skade av det. Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor noen tror at barn tar skade av å ikke få oppmerksomhet i hvert våkent øye. Anonymkode: 77504...e60 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Nei, ville aldri blandet inn skjermbruk til en så liten en dessverre. Vet det ikke er det du vil og trenger å høre, men. Anonymkode: 03e7a...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har kronisk sykdom, og særlig da barna var små var det ofte stritt å komme igjennom dagene. Plasserte de i lekegrind og la meg nedpå. Tror neppe de tok skade av det. Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor noen tror at barn tar skade av å ikke få oppmerksomhet i hvert våkent øye. Anonymkode: 77504...e60 De påstår at barnet da senere vil ha vanskeligheter med å melde sine behov. Masse nærhet og oppfølging første året gir mer harmoniske barn senere. Min søster som er spes pedagog hevder det er sant. Det er visst en god investering. Jeg vet ikke jeg... Anonymkode: f3294...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ville aldri blandet inn skjermbruk til en så liten en dessverre. Vet det ikke er det du vil og trenger å høre, men. Anonymkode: 03e7a...6fc Nei jeg mener selv det er feil. Men besvimer nesten. Og uten tv nå så gråter baby. Har prøvd alt annet Anonymkode: f3294...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har kronisk sykdom, og særlig da barna var små var det ofte stritt å komme igjennom dagene. Plasserte de i lekegrind og la meg nedpå. Tror neppe de tok skade av det. Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor noen tror at barn tar skade av å ikke få oppmerksomhet i hvert våkent øye. Anonymkode: 77504...e60 Lot du dem bare gråte da til de gav seg? Tvang dem til å innfinne seg? Min tåler ikke at jeg forsvinner ut av syne. Anonymkode: f3294...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg mener selv det er feil. Men besvimer nesten. Og uten tv nå så gråter baby. Har prøvd alt annet Anonymkode: f3294...9e3 Fordi babyen prøver å formidle et behov til deg. Har du feks prøvd å kontakte en venn/nabo/barnefar? Få hjelp? Be om hjelp? Anonymkode: 03e7a...6fc
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De påstår at barnet da senere vil ha vanskeligheter med å melde sine behov. Masse nærhet og oppfølging første året gir mer harmoniske barn senere. Min søster som er spes pedagog hevder det er sant. Det er visst en god investering. Jeg vet ikke jeg... Anonymkode: f3294...9e3 Det er ikke noe motsetningsforhold mellom det å ha barnet i lekegrind for at mor skal få hvile 1/2 time og det å gi nærhet og oppfølging. Tror enten din søster tar bøkene sine for bokstavelig, eller du har misforstått. Det er en god investering i en uthvilt mor og. Anonymkode: 77504...e60 14
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi babyen prøver å formidle et behov til deg. Har du feks prøvd å kontakte en venn/nabo/barnefar? Få hjelp? Be om hjelp? Anonymkode: 03e7a...6fc Barnefar svarer ikke. Er på jobb og synes synd på seg selv. Anonymkode: f3294...9e3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg mener selv det er feil. Men besvimer nesten. Og uten tv nå så gråter baby. Har prøvd alt annet Anonymkode: f3294...9e3 Dette skal du ikke føle på, Ts. Det er selvsagt heeeelt greit å sette babyen foran TV i en nødsituasjon. Babyen tar ingen skade av at det skjer en sjelden gang. Hvis du holder på å besvime så skal du ikke presse deg, for dét kan bli svært farlig for babyen! Anonymkode: 0d10b...e81 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lot du dem bare gråte da til de gav seg? Tvang dem til å innfinne seg? Min tåler ikke at jeg forsvinner ut av syne. Anonymkode: f3294...9e3 Man da er de lært opp til at du hele tiden skal være der. Mine koste seg i lekegrinden. Hadde leker, mykt teppe og var trygge der. Gjerne noe kjekk musikk i bakgrunnen. Jeg tror foreldre mer eller mindre bevisst gir ut signaler som gjør barna trygge eller utrygge. Husker det var en mor i et av mine barns barnehage som trengte å gå på toalettet. Så jeg så til datteren imens. Datteren enset ikke at moren var vekke, hun koste seg med de andre barna. Så kommer moren tilbake og umiddelbart tar barnet til seg "Ja, mamma er her lille venn. Ikke være redd". Hvorpå barnet selvsagt satte i å grine - for her skjedde det tydeligvis noe skummelt. Anonymkode: 77504...e60 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 Herregud. Du får det jo til å høres ut som om du skal forlate ungen på en badestrand.. Anonymkode: 7c5e6...100 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 Alt er greit unntaksvis tenker jeg. Hadde hatt null problem med å sette på tv når man er sjuk. Du kan jo velge noe rolig ala drømmehagen el. Bare pass på at du ikke sovner på sofaen med baby, og så faller dere ut begge to. God bedring! (Jeg fikk en gang spysjuka da jeg var alene med tre unger på hytta, og absolutt alle jeg kjente var på ferie. Da ble det mye tv, og mye ansvar for den eldste (på 6!) kan du tro! Men de led ingen nød. Faktisk husker de det som koselig, for de satt inntil meg i sofaen og så på tv hele dagen. Og 6åringen smurte skiver til dem) Alt går. Anonymkode: 709ce...bb8 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 Sett på TVn du. Baby tar ikke skade av det. Herregud dagens anbefalinger, frarådinger osv er jo gått helt av skaftet. Man er ikke en god mor hvis man ikke bærer rundt eller har øyekontakt med baby hvert våkent sekund.... mine foreldre var ikke sånne som lå på gulvet å pludret med oss 10 timer om dagen. Og jeg er utrolig glad i foreldrene mine, og har et nært og trygt forhold til de likevel. Det ER lov å tenke litt på seg selv og så lenge det ikke er farlig eller helseskadelig for ungen. Å ligge på sofaen en liten stund mens baby tirtter litt på minibarna eller whatever går helt fint. Slapp av, og tenk at når du er frisk har du tusen muligheter til å leke og pludre igjen. Anonymkode: a1bd6...889 10
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man da er de lært opp til at du hele tiden skal være der. Mine koste seg i lekegrinden. Hadde leker, mykt teppe og var trygge der. Gjerne noe kjekk musikk i bakgrunnen. Jeg tror foreldre mer eller mindre bevisst gir ut signaler som gjør barna trygge eller utrygge. Husker det var en mor i et av mine barns barnehage som trengte å gå på toalettet. Så jeg så til datteren imens. Datteren enset ikke at moren var vekke, hun koste seg med de andre barna. Så kommer moren tilbake og umiddelbart tar barnet til seg "Ja, mamma er her lille venn. Ikke være redd". Hvorpå barnet selvsagt satte i å grine - for her skjedde det tydeligvis noe skummelt. Anonymkode: 77504...e60 Husk at mange er klistremerke fra fødselen da, de har ikke blitt lært opp til noe som helst, de er født slik. Og så tror jeg at grunnen til at dette ble en slags diskusjon, var fordi vedkommende som hvilte på sofaen mens ungen var i lekegrinda ikke spesifiserte hvor lenge dette pågikk om gangen. Brukeren som siterte tolket det vel som at det pågikk et par timer, men det kan like gjerne være snakk om en halvtime. Anonymkode: 0d10b...e81 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man da er de lært opp til at du hele tiden skal være der. Mine koste seg i lekegrinden. Hadde leker, mykt teppe og var trygge der. Gjerne noe kjekk musikk i bakgrunnen. Jeg tror foreldre mer eller mindre bevisst gir ut signaler som gjør barna trygge eller utrygge. Husker det var en mor i et av mine barns barnehage som trengte å gå på toalettet. Så jeg så til datteren imens. Datteren enset ikke at moren var vekke, hun koste seg med de andre barna. Så kommer moren tilbake og umiddelbart tar barnet til seg "Ja, mamma er her lille venn. Ikke være redd". Hvorpå barnet selvsagt satte i å grine - for her skjedde det tydeligvis noe skummelt. Anonymkode: 77504...e60 Feil. Det kalles trygg tilknytning å gråte når foreldrene går. Barn er ikke «lært opp» til en dritt. Anonymkode: 03e7a...6fc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå