Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev og sendt dere søknad selv, eller ordnet fastlege/jordmor det? 

Anonymkode: 6eb8a...9e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme

Anonymkode: ae86e...ff8

Skrevet

Trenger ikke søke fødeplass på Voss. Dette med å søke fødeplass er et østlandsfenomen. Aldri hørt om det andre steder. Jeg fødte på voss i ‘19 uten noen form for søknad. 

Anonymkode: 642f3...de9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke søke fødeplass på Voss. Dette med å søke fødeplass er et østlandsfenomen. Aldri hørt om det andre steder. Jeg fødte på voss i ‘19 uten noen form for søknad. 

Jeg «tilhører» geografisk sett Haukeland i Bergen men ønsker meg til Voss. Regner med de da må vite at jeg kommer.

ts

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil alle føde på Voss? Hører om folk som reiser land og strand for å føde der. Er det veldig mye bedre enn andre steder? 

Anonymkode: c514e...853

Skrevet

Og hvordan planlegger man at man vil føde et annet sted en der man bor? Reiser man dit i god tid da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg «tilhører» geografisk sett Haukeland i Bergen men ønsker meg til Voss. Regner med de da må vite at jeg kommer.

ts

Da henvises du dit for oul/samtale/trivselskontroll feks av jordmoren din. Ferdig med det. Trenger ikke formelt «søke» som i Oslo. 

Og hvordan planlegger man at man vil føde et annet sted en der man bor? Reiser man dit i god tid da? 

Fra Bergen (som de fleste kommer fra) er det bare en liten halvannen time til Voss. De aller fleste vil rekke å kjøre den veien selv om de kjører når fødselen er i gang. Mange har mye lenger vei til nærmeste sykehus, uten å tenke mer på det.

Skrevet

Da henvises du dit for oul/samtale/trivselskontroll feks av jordmoren din. Ferdig med det. Trenger ikke formelt «søke» som i Oslo. 

Fra Bergen (som de fleste kommer fra) er det bare en liten halvannen time til Voss. De aller fleste vil rekke å kjøre den veien selv om de kjører når fødselen er i gang. Mange har mye lenger vei til nærmeste sykehus, uten å tenke mer på det.

Ja, det er jo sant. Jeg kunne egentlig tenkt meg å føde på Voss selv fordi jeg blir påvirket av at alle snakker varm om det, men siden vi ikke har bil blir det vel kanskje litt vanskelig å få til. Kanskje ikke helt ideelt å sitte på toget eller bussen 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Er så lei av å høre gravide mase om fødeplass allerede i uke 7 😖

Anonymkode: e8f4e...deb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er i uke 30 nå.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er i uke 30 nå.

ts

Du ringer når fødselen er i gang. Verre er det ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du er lei av det fordi..?

Noen her i verden bryr seg faktisk om fødselen og det å planlegge den, ja kanskje allerede fra uke 7, hva har du med det hvis jeg kan spør? Blir faktisk oppriktig lei av sånne folk som deg som ikke har et liv og skal sutre over hva andre bryr seg om eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og du er lei av det fordi..?

Noen her i verden bryr seg faktisk om fødselen og det å planlegge den, ja kanskje allerede fra uke 7, hva har du med det hvis jeg kan spør? Blir faktisk oppriktig lei av sånne folk som deg som ikke har et liv og skal sutre over hva andre bryr seg om eller ikke. 

Hvis man bryr seg så mye om fødselen så vet man at man ikke skal søke fødeplass, så hvorfor drive å planlegge det da?

Anonymkode: f3446...978

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du ringer når fødselen er i gang. Verre er det ikke. 

Min utfordring er at jeg har noen tilleggsopplysninger vedrørende min helse, som Voss trenger å kjenne til. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min utfordring er at jeg har noen tilleggsopplysninger vedrørende min helse, som Voss trenger å kjenne til. 

ts

Da ringer du i dag. Verre er det ikke. 

Skrevet

Skjønner ikke at noen aktivt velger et dårligere utstyrt sykehus, men det er nå meg. Heller alt av utstyr/personell enn «roligere stemning».

• Liker 1
Skrevet
Sequoia skrev (25 minutter siden):

Skjønner ikke at noen aktivt velger et dårligere utstyrt sykehus, men det er nå meg. Heller alt av utstyr/personell enn «roligere stemning».

Enig. Synes det et et egoistisk valg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...