AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Forsøkt å google meg frem til dette, men finner ingenting om akkurat det jeg lurer på. Jeg har en jobb hvor man stiger i lønn hvert eneste år. Har søkt om fastsettelse og innkreving av bidrag. Hvordan i all verden gjøres dette i praksis? Må man da betale nytt gebyr 1 gang pr år for å få nav til å fastsette beløpet på nytt? Noen som får bidrag via nav, som også stiger i lønn hvert år, som vet hvordan dette fungerer? Anonymkode: ab173...b4f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Alle stiger i lønn. Bidraget er det samme. Ingen som får fastsatt nytt hvert år. Med mindre det er veldig store endringer i samvær eller inntekt. Anonymkode: ad4a9...0e6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Alle stiger i lønn. Bidraget er det samme. Ingen som får fastsatt nytt hvert år. Med mindre det er veldig store endringer i samvær eller inntekt. Anonymkode: ad4a9...0e6 Bidraget blir ikke det samme. Barnebidraget blir indeksregulert hvert år. Når barnet går over til neste aldersgruppe, øker bidraget tilsvarende. MEN, inntektsopplysninger blir ikke hentet inn. Så om der er vesentlige endringer, må man selv evt be om ny beregning. Men da endres det kun om endringen blir mer eller mindre enn 10% av allerede beregnet bidrag. Anonymkode: 0a984...027
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Det er fire aldersgrupper: 0–5 år 6–10 år 11–14 år 15 år og eldre https://www.nav.no/barnebidrag Anonymkode: 0a984...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå