Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Hei, Jeg har ikke kjøpt klær på flere år. Føler vel rett og slett at jeg ikke har råd. Det har jo selvsagt med prioriteringer å gjøre, jeg har kanskje prioritert oppussing av leilighet, datautstyr osv i stedet for siste mote. Jeg har vært i lavtlønnet yrke og nå er jeg student. Trenger å kjøpe nye klær, men vet ikke om jeg har råd. Å kjøpe nye sko, jakke og noen nye antrekk vil jo komme på mange tusen. Jeg lurer rett og slett hvor mye penger dere som har shopping som hobby bruker på dette sånn ca pr måned? Og hvordan har dere i så fall råd til dette?
Gjest Gjesta Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg kjenner vel ingen som har shopping som hobby, men jeg kan svare for meg selv. Jeg er ganske kresen i klesveien, og shopper i rykk og napp. For det meste handler jeg i kjedebutikker, men enkelte klær som skal vare lenge, kjøpes gjerne til en litt høyere pris. Det er umulig å anslå hvor mye jeg bruker pr. måned, kanskje rundt tusenlappen hvis året regnes under ett? (Jeg har samboer, leilighet og huslån, og en jobb som er helt greit betalt). På kosmetikk vet jeg ikke, for det går i rykk og napp. Det ser ut til at alt blir tomt samtidig, og da blir det naturlig nok dyrt. Mellom 5-800/mnd? Endret 27. september 2005 av Elphaba
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Jeg tjener helt greit og bruker sånn gjennomsnittet normalt mye på klær og kosmetikk. Hver mnd går det vel ca. Til hårprodukter+ hudpleieprodukter(rens, krem,peeling+noen nye forsøk på produkter), kroppsprodukter(voksing,såoe,krem osv) og neglpleie/fotpleie osv 600 kr mnd. Litt vanskelig å vite heelt siden mye av det ikke kjøpes så veldig ofte... På klær/sko bruker jeg endel...Kjøper vel i gj.snitt ihvertfall èn ny topp og en ny bukse+litt undertøy hver mnd. I tillegg kommer jakker og sko litt skjeldnere. Vil kanskje annslå rundt 1500-2000 kr mnd?!
Miss Marple Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Jeg studerer, men jobber en del ved siden av, så jeg har ikke så veldig mye igjen etter faste avdrag er betalt (husleie, bil, mat, strøm o.l.), men kan tenke meg at jeg bruker mellom 500-1000 kr i gjennomsnitt pr måned på hår og hudpleie, sminke, klær o.l.
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Det har jeg faktisk aldri turt å regne på Men det er nok mer enn jeg liker å tenke på...
LilleMy Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 (endret) Har egentlig ingen ide, for her går det i rykk og napp. Men jeg kjøper endel og det blir fort noen tusen i måneden. Kanskje 2-3000 i gjennomsnitt pr måned?! Endret 27. september 2005 av LilleMy
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Jeg er student, og jobber ikke ved siden av.. og med dyr husleier er det ikke mye jeg kan bruke på klær, festing osv.. Igjenomsnittet pr mnd vil jeg tro jeg bruker.. hm.. maks 300 kroner. Kjøper klær veldig sjeldent. Sånn er det å studere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå