AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hei Jeg har to barn. Eldste er 2 år gammel. Yngste er 4 mnd gammel. Jeg er på perm og er hjemme med babyen. Eldste barnet startet i bhg forrige mnd. Jeg leverer han 7-7:30 og henter 14:30-14:45. Syns dere han er altfor lenge i barnehagen? Siden jeg er jo hjemme nå fortiden. Eller høres det greit ut? Sigerinna mi mener at jeg leverer han altfor tidlig. Hun leverer barnet sitt 9:30 og henter 15. Barnet mitt våkner mellom 6/7 tida og spør om å gå til bhg. Kanskje fordi han har nettop startet og liker å være der. Vil kanskje bli litt kjedelig etterhvert med samme rutine så kan hende han begynner å gå litt sent. Hvordan er det med dere andre mødre som er på perm eller er hjemmeværendne? Når henter/leverer dere? :)) Anonymkode: f0477...11c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Jeg jobber ikke, men studerer deltid. Leverer ungen 9.30 og henter ca kl. 15. 7/7.30 høres tidlig ut, men hvis barnet ditt tåler det bra, så er det jo greit at du leverer til den tiden. Anonymkode: 8fe5e...230 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 De fleste barnehager ønsker at barna leveres innen et vist tidspunkt. Gjerne til frokost eller før de går i gang med dagens aktiviteter. 09.30 er de som regel godt i gang og da kan det være vanskelig for barnet å komme inn i leken. Hør med barnehagen når det er ønskelig å levere og hente slik at du ikke kommer "midt oppi" noe. Anonymkode: 5b871...731 10
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Jeg hadde et par mnd hvilket søkte jobber. Tenkte jeg endelig skulle få vært «god mor» og levert kl 9 fremfor 7.30. Det likte barnet skikkelig dårlig, ble bare gråting - kom liksom midt inn i kaotisk lek og levering. I tillegg ble han sur av å hentes tidlig 😋 Anonymkode: f0a38...715 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 TS HER Glemte å skrive at jeg våkner 3 ganger om natta pga amming. Så får jeg sovet også litt etter å ha levert eldste. Ts Anonymkode: f0477...11c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Det høres veldig greit ut, syns jeg. Selv hadde jeg mine i bhg 09-14 ca i mine permisjoner med søsken. 09.30 ble for sent, da strevde de med å komme inn i gruppa/leken, men kl 09 var akkuart frokost avsluttet for de som spiste frokost i barnehagen. Dermed kom vi akkurat i det nye lekegrupper ble etablert og før opplegg startet. Passer oss veldig fint. Med litt større baby blir det enklere med en fridag innimellom også. Tenker det er bedre å komme tidlig og hente tidlig enn motsatt, da får barnet en rolig start og blir hentet før det blir slitent. Anonymkode: 22eb4...2d1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Er sykemeldt, leverer alt fra 07-08:15, ikke senere pga frokost. Henter som regel 16. barna koser seg. Har nok med helgene, og nok med meg selv nå, så jeg lar de være hele dagen. Anonymkode: aaa9e...a2a 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Hvorfor i alle dager har dere ungene i barnehage hvis dere ikke jobber? Anonymkode: 797ea...f67 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Jeg leverer mine mellom halv ni og halv ti. Henter somregel mellom 15 og 16 alt ettersom hva de skal og hvor slitne de er! Anonymkode: d6009...232
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Stort sett var de i barnehagen 9-15. Jeg hadde aldri levert så tidlig som du gjør, som om ikke barnehagedagene er lange nok når begge er i full jobb. Jeg får lyst til å spørre hva som er vitsen med å få barn hvis man ikke vil bruke tid med dem. Anonymkode: 21fc3...f0d 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Leverer 08:30, henter 15:00. Anonymkode: 20191...ceb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Leverer mellom 8-8:30 og henter 12:30. vi står opp, spiser frokost, gjør oss klare, og da løper småen (1.5 år) til døren og banker på den…han vil i barnehagen. Synes du kan levere så tidlig du bare vil, de gleder jo seg og er opplagte og kvikke om morgenen! Anonymkode: e70c1...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager har dere ungene i barnehage hvis dere ikke jobber? Anonymkode: 797ea...f67 Fordi det er viktig for barna å ha en hverdag med andre barn! Gå i bhg å skape sin egen identitet sosialt???? de kan jo ikke henge i mammas ben til de begynner på skolen. Anonymkode: d6009...232 24
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi det er viktig for barna å ha en hverdag med andre barn! Gå i bhg å skape sin egen identitet sosialt???? de kan jo ikke henge i mammas ben til de begynner på skolen. Anonymkode: d6009...232 Morsomt at du tror unger som såvidt vet hva et eple er driver å «skaper seg en sosial identitet». Anonymkode: 797ea...f67 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor i alle dager har dere ungene i barnehage hvis dere ikke jobber? Anonymkode: 797ea...f67 For en merkelig kommentar. Fordi de koser seg der og har godt av sosial lek. Vi har én i barnehage og han har det kjempemorsomt der. Merker han kjeder seg hvis han er med meg hele dagen (vi gjør masse gøy og aktiviteter sammen men jeg har også en baby å passe på). I barnehagen er de flinke og kreative og gjør masse ting jeg aldri hadde kommet på selv. Anonymkode: e70c1...9e3 14
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en merkelig kommentar. Fordi de koser seg der og har godt av sosial lek. Vi har én i barnehage og han har det kjempemorsomt der. Merker han kjeder seg hvis han er med meg hele dagen (vi gjør masse gøy og aktiviteter sammen men jeg har også en baby å passe på). I barnehagen er de flinke og kreative og gjør masse ting jeg aldri hadde kommet på selv. Anonymkode: e70c1...9e3 Synes det er mer merkelig å velge å ikke jobbe, men samtidig være hjemme uten barna. Trodde hele «SAHM» greia innebar én viktig faktor, barn. Anonymkode: 797ea...f67 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er mer merkelig å velge å ikke jobbe, men samtidig være hjemme uten barna. Trodde hele «SAHM» greia innebar én viktig faktor, barn. Anonymkode: 797ea...f67 TS er i permisjon med en liten. Derfor er TS hjemme. Når barn når en viss alder bør de faktisk gå i barnehagen for sosial læring blant annet. Anonymkode: 94541...ff1 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er mer merkelig å velge å ikke jobbe, men samtidig være hjemme uten barna. Trodde hele «SAHM» greia innebar én viktig faktor, barn. Anonymkode: 797ea...f67 Jeg aner ikke hva SAHM er. Men jeg trenger ikke jobbe, så jeg jobber ikke. Det er jo ikke sånn i livet at enten så jobber du ellers så er du 100% husmor 😊 jeg har nok å henge fingrene i, og lar ungen ha korte dager i barnehagen. Det liker han, og det liker jeg 👍🏼 Anonymkode: e70c1...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor i alle dager har dere ungene i barnehage hvis dere ikke jobber? Anonymkode: 797ea...f67 De færreste som er hjemme er friske og frivillige husmødre. De kan være ufør eller sykemeldt, de kan være studenter som har mulighet til å være fleksible, men som allikevel MÅ få jobbet med studiene. Eller de kan være som Ts, hjemme i barselpermisjon. Nå har jeg bare ett barn selv, men jeg vet at hvis en eventuell nestemann blir like krevende som nr.1, så hadde det vært helt uaktuelt å holde nr.1 hjemme, for da hadde jeg hatt mer enn nok med babyen. Nå kommer nr.1 uansett til å være 3 år+ hvis han får søsken. Apropos det, så bør barn fra i hvert fall 3-årsalderen i barnehage for å sosialisere seg. Anonymkode: fcdb4...814 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå