Gå til innhold

Jeg kunne aldri donert vekk et egg fordi jeg hadde ikke klart følelsen av at «mitt» barn var der ute et sted. Hva føler du om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en samtale med mamma der hun sa at hun hadde ikke hatt noe problem med det, og føler ikke at det barnet har noe å gjøre med henne, selv om det er hennes egg og egentlig er jo det barnet like mye hennes biologisk som meg og mine brødre er. Mens jeg kunne aldri donert et egg fordi jeg sliter med den tanken at jeg aldri vet hva som skjedde med det, hvor det barnet eventuelt er og at det er et av «mine» barn der ute som jeg ikke har kontakt med. 

og jeg vet jo at det ikke hadde vært mitt barn juridisk eller at dette barnet hadde vært mitt på noen måte. Men jeg føler at det er det. Jeg trekkes veldig sterkt mot det biologiske. Dette er og grunnen til at jeg ikke har så lyst til å adoptere, fordi jeg har et behov for mine egne biologiske barn. 

Men hva tenker dere om dette? Ble litt nysgjerrig siden det var så forskjell på meg og mamma. Det er selvfølgelig ingen rett eller galt svar, dette er jo følelser. Men ble bare litt nysgjerrig😊

Anonymkode: 9471c...1b5

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde følt litt sånn som deg egentlig

Anonymkode: 7020e...5a9

• Liker 39
Skrevet

Hadde jeg fått lov, hadde jeg gjort det. Jeg ser ikke på dna som avgjørelse for familieforbindelse. 

Anonymkode: 93b2d...2ed

• Liker 16
Skrevet

Jeg kunne ikke gjort det. Syns ikke noen som ikke kan få barn på naturlig måte skal få det, med mindre de adopterer.

Anonymkode: 7c8dc...1a3

• Liker 19
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg kunne ikke gjort det. Syns ikke noen som ikke kan få barn på naturlig måte skal få det, med mindre de adopterer.

Anonymkode: 7c8dc...1a3

...fordi?

Anonymkode: 783f8...662

• Liker 19
Skrevet

Jeg kunne fint ha gitt bort eggene mine. Akkurat det med biologisk bånd bryr jeg meg ikke så mye om.

• Liker 6
Skrevet

Kunne enkelt donert det bort. Er ikke som om jeg bruker eggene mine. De går rett i dass. Er jo kjekt om de kan brukes til noe fornuftig istedenfor. 

Skrevet

Enig med deg, hadde følt det som jeg gav bort mitt eget barn (man gjør jo det strengt tatt)! Undrer meg litt over følelseslivet til de som donerer (både egg og sæd). 

Anonymkode: 37ac6...904

• Liker 23
Skrevet

Føler som deg ts. Nå har jeg barn og så tanken på at jeg skulle hatt en som var min som løp rundt og var andre sin. Det hadde jeg ikke fikset.

• Liker 26
Skrevet

Jeg kunne lett gjort det, men det krever jo en del. Altså, at man må ta medisiner, passe på eggløsning og hente ut egg og så videre. Ikke så enkelt som å ejakulere i en kopp, liksom. 

Ville vurdert det om jeg følte jeg hadde tid. Donerer blod og donerte også melk i sin tid. Kunne også donert egg om det ikke var så gruelig tidkrevende. Hadde det vært mulig å donere egg til en venninne så ville jeg også gjort det, og jeg ville også valgt å bruke den tida det hadde tatt. 

Anonymkode: 7a817...b87

• Liker 9
Skrevet

Jeg vurderer å donere egg. Først og fremst fordi jeg ikke ønsker å bli mor selv, og tenker at det er en fin ting dersom noen annen kan ta i bruk eggene jeg ikke selv har behov for. Å kunne hjelpe andre med å oppfylle en drøm de selv går og bærer på er jo også en fin ting.

Det er bare et egg. Jeg tror kvinnen som vil kjenne at det vokser liv inne i henne vil ha et mye sterkere bånd til barnet, enn det en eggdonor vil ha :)

Anonymkode: e529c...90d

• Liker 13
Skrevet

Kunne jeg glatt gjort! Hadde bare vært skikkelig glad for å hjelpe noen som ellers kanskje ikke hadde fått barn. 

Anonymkode: c8df4...5b6

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vurderer å donere egg. Først og fremst fordi jeg ikke ønsker å bli mor selv, og tenker at det er en fin ting dersom noen annen kan ta i bruk eggene jeg ikke selv har behov for. Å kunne hjelpe andre med å oppfylle en drøm de selv går og bærer på er jo også en fin ting.

Det er bare et egg. Jeg tror kvinnen som vil kjenne at det vokser liv inne i henne vil ha et mye sterkere bånd til barnet, enn det en eggdonor vil ha :)

Anonymkode: e529c...90d

Samme tenker jeg. Jeg vil heller ikke ha egne barn så om noen kan ha nytte av mine egg så er jo det bare fint :) 

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe som helst. Er en kald fisk, og vil ikke ha barn selv, så eggdonasjon er jeg veldig åpen for(dersom jeg hadde fått grei kompensasjon for det). Hadde ikke ofret det en tanke at det hadde vært «mitt barn».

Anonymkode: 2ddd1...eea

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg ville tenkt som deg, TS. 

Men

Jeg oppdaget svært sent i livet at min pappa ikke var min biologiske far. Han lever, men jeg føler ikke noen binding til ham. Biologien gir altså ingen automatisk følelse av slektskap eller tilhørighet, det er det livet mitt med min pappa som gjør. 

Anonymkode: c0d38...431

• Liker 8
Skrevet

Enig med deg ts. Jeg vil ikke være donor heller, for jeg vil ha hele meg med meg i grava når jeg dør.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig, tenker akkurat det samme. Hadde aldri klart å vite at mitt barn jeg aldri skulle sett eller treffe fantes et sted der ute i verden. Det hadde jo vært 100%  like mye mitt barn, enten det ble til med min mann, one night stand eller ved å donere bort egget. 

Anonymkode: b83ba...d1e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde jeg fått lov, hadde jeg gjort det. Jeg ser ikke på dna som avgjørelse for familieforbindelse. 

Eller kanskje ikke når jeg tenker meg om. Det er jo ikke akkurat klimavennlig å få alle disse barna… 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har donert egg.. vet jeg har ett barn da fra det uttaket. Er så rart, jeg så en jente på ca den alderen i byen om var lik meg en prikk da jeg var liten.. ble helt fucka av det…

Anonymkode: 31daa...9ef

• Liker 2
Skrevet

For meg står det biologiske sterkt. Kunne aldri donert egg eller tatt imot egg eller sæd. Hadde vi ikke kunnet få egne barn, hadde vi latt være. Kunne heller aldri adoptert. Jeg ser heller ikke for meg at jeg kunne blitt sammen med en mann som har barn fra før.

Anonymkode: 7f6db...ff1

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...