Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbutlysninger fremstiller veldig profesjonelt, men mangler en særdeles viktig detalj. Det handler om på hvilken måte rekrutterer har lagt plan for innkallelse til intervju. 

Det kommer ikke frem hvilket tidspunkt dem har planlagt å ha jobbintervju, det kommer heller ikke frem når ansettelse er forventet å skje. Det skaper en særdeles usikkerhet ovenfor jobbsøker. 

Personlig legger jeg jo slike bedrifter i søpla som ikke kan være mer bevisst på at det er noen som har sett deres jobbannonse, og valgt å legge tid til å skrive en jobbsøknad til deres bedrift.

Har bedrifter generelt dårlige holdninger ovenfor kandidater som søker til bedrifter og gir virkelig ikke bedrifter informasjon til alle kandidater samtidig slik at dem vet tidspunkt det er lagt opp til jobbintervju?

Anonymkode: 18a0b...ffc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har bedrifter generelt dårlige holdninger ovenfor kandidater som søker til bedrifter

JA. Bedrifter er svært arrogante og tror de gjør arbeidssøkerne en tjeneste ved å ansette dem. De skjønner ikke at en jobbsøknad er en toveiskommunikasjon over en reell og langvarig byttehandel der selve arbeidskraften er undervurdert. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

gir virkelig ikke bedrifter informasjon til alle kandidater samtidig slik at dem vet tidspunkt det er lagt opp til jobbintervju?

Med utgangspunkt i hva jeg skrev ovenfor, så er også bedrifter svært hemmelighetsfulle og tilbakeholdne om informasjon. Ofte handler det om en kombinasjon mellom latskap, arroganse og kunnskapsløshet. En fæl miks. 

Anonymkode: 92144...64c

• Liker 2
Skrevet

Denne skjønte jeg ikke. Mener du at de skal oppgi tidspunkt for intervju og ansettelse i annonsen? 

Anonymkode: 4b894...cad

• Liker 1
Skrevet

Det er overhodet ikke normalt å informerer om tidspunkt for intervju og ansettelse i jobbannonsen, du må komme deg tilbake til den virkelige verden. 

Anonymkode: 1380f...7ad

• Liker 3
Skrevet

Dette er da ikke rart i det hele tatt?

De gangene jeg har søkt stillinger har jeg gått ut i fra at intervjuene er en uke eller to etter søknadsfrist. Spesifikk dato for intervju har jeg og arbeidsgiver bestemt sammen, etter som når det passer for både meg og dem. Ansettelse det samme - når det passer meg som arbeidstaker, ut i fra forpliktelser til tidligere jobb. 

Det jeg savner i stillingsutlysninger er mer åpenhet rundt lønn... Om ikke fastsatt lønn, så i hvert fall hvilket sjikte man kan forvente. "Konkurransedyktige betingelser" sier jo ingen ting! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...