Gå til innhold

Mye fokus på hvor lang tid vi har vært sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi giftet oss for snart to uker siden, var det en del fokus på at vi bare har vært sammen i 2,5 år (mim familie er bare støttende). Presten nevnte blant annet at majoriteten av par hun vier har vært sammen i årevis. Forloveren min innledet talen min med å si "tenk dere allerede er gift". Hun mente nok ikke noe vondt med det. Jeg synes likevel dette var litt ubehagelig/leit, for jeg skjønner ikke hvorfor det må være fokus. Vi har bodd sammen i to år, og har absolutt ikke svevd på rosa skyer hele tiden; livet har gitt oss utfordringer. Er det SÅ gæli å gifte seg etter 2,5 år? Vi er 27 og 30 år gamle. 

Vi ønsker oss egentlig barn sammen nå, men jeg tør jo nesten ikke fordi jeg er redd folk skal tenke "allerede?!" her også. 

Anonymkode: 5d370...a2d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss etter 1.5 år vi. Gikk bra det! Gift i 9 år nå.

Anonymkode: c7f36...4f1

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes ikke det er for kort tid. Hadde det vært et halv år så... 

Synes heller mange venter for lenge med å gifte seg. Folk som har vært sammen i 20 og har 3 unger og boliglån, men gifte seg er for skummelt... 

Skrevet

Det er da absolutt ikke kort tid? Vi giftet oss etter å ha vært sammen i 5 år, men da hadde vi allerede vært samboere i 4 år og hatt barn sammen i 2 år, så vi var jo heller treige med å gifte oss. 

Kjør på! 

Anonymkode: 30e11...ed6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da vi giftet oss for snart to uker siden, var det en del fokus på at vi bare har vært sammen i 2,5 år (mim familie er bare støttende). Presten nevnte blant annet at majoriteten av par hun vier har vært sammen i årevis. Forloveren min innledet talen min med å si "tenk dere allerede er gift". Hun mente nok ikke noe vondt med det. Jeg synes likevel dette var litt ubehagelig/leit, for jeg skjønner ikke hvorfor det må være fokus. Vi har bodd sammen i to år, og har absolutt ikke svevd på rosa skyer hele tiden; livet har gitt oss utfordringer. Er det SÅ gæli å gifte seg etter 2,5 år? Vi er 27 og 30 år gamle. 

Vi ønsker oss egentlig barn sammen nå, men jeg tør jo nesten ikke fordi jeg er redd folk skal tenke "allerede?!" her også. 

Anonymkode: 5d370...a2d

Klart du tør. Ditt liv! Heia dere 👏

Jeg hadde sex med mannen min andre gang jeg møtte ham. Det ble etter hvert ekteskap og barn og langvarig lykke. 

Følg deres vei!

Anonymkode: 47b10...b4d

• Liker 1
Skrevet

Eeeh. image.png.90f669e077e55c81ce98d3e49e654dc4.png

Anonymkode: ee6d3...ebf

Skrevet

Fordi presten nevnte det, og forloveren din sa det i talen? Er det flere som har sagt noe. 

Jeg tror ikke at forloveren din mente noe galt, men at du tolket det feil nettopp fordi du føler at det er mye fokus på at dere har giftet dere tidlig. 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Vi gifter oss før det var gått et år.  Har vært gift i 17 år. Så 2.5 år er ikke kort tid 🙂🙂

Skrevet

For meg er det motsatt. Jeg synes "alle" jeg vet om gifter seg etter kort tid sammen (2-3 år), og vi fikk høre det fordi vi ventet i 14 år. :ler:

Anonymkode: 8dd77...356

Skrevet

Tok ikke mange årene før folk begynte å spør når vi skulle gifte oss her, så jeg tror det der bare er noe man kommenterer uten å mene noe med det.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo litt tidlig? Men kommentaren er jo ment positiv. 

Anonymkode: b95be...1bd

Skrevet

Slapp av. Virkelig. 

Om du får barn etter 2 år sammen kommenterer folk "det gikk raskt". Om det tar 5 år kan kommentarene raskt være "det tok sin tid"

Folk sier ting. For å ha noe å si. Det betyr ingenting. 

Anonymkode: b5bcb...658

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke for tidlig.

Husk at eget og andres tidsperspektiv alltid er ulikt, fordi alle er sentrum av sitt eget liv. 

Når venner og kolleger blir gravide, så virker det for meg nesten som om de annonserer graviditeten det ene øyeblikket, forsvinner i permisjon det neste, og plutselig er tilbake med en baby i armene. Det er jo ganske enkelt fordi jeg har holdt på med mitt, mens de har holdt på med sitt. Det har kanskje føltes som en evighet for dem, men har forsvunnet i bakhodet for meg.

Hvis ikke mannen din har vært en veldig integrert del av livet til din familie og venner, så fremstår han kanskje som en mann du traff for "ikke så lenge siden". Det er rett og slett noe de sier fordi det føles slik for dem.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slapp av. Virkelig. 

Om du får barn etter 2 år sammen kommenterer folk "det gikk raskt". Om det tar 5 år kan kommentarene raskt være "det tok sin tid"

Folk sier ting. For å ha noe å si. Det betyr ingenting. 

Dette! De lager bare lyder for at det ikke skal være stille, og sier ting som de tror er selvfølgeligheter fordi det er det deres i eget liv.

Jeg ble gravid med min mann før vi ble ordentlig sammen, da kan vi snakke om kort tid! Fremdeles sammen og nr 2 på vei, men det har definitivt bydd på utfordringer å begynne forholdet med graviditet 😬. Synes det høres ut som dere gjør ting i rett rekkefølge og i et perfekt tempo jeg ❤️

Anonymkode: fe589...41a

• Liker 4
Skrevet

Er folk i omgangskretsen deres treige? :)

Syns også du må lære deg å ignorere slikt. Folk vil alltid ha en mening, hvorfor skal du la der påvirke deg? Da får du det tøft fremover om dere får barn.

Her ble vi forlovet etter 2,5 år og gift året etter. Syns det var perfekt, men det året i forskjell har ikke så mye å si. Vi var begge 31 når vi giftet oss.

Anonymkode: 091d9...609

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er folk i omgangskretsen deres treige? :)

Syns også du må lære deg å ignorere slikt. Folk vil alltid ha en mening, hvorfor skal du la der påvirke deg? Da får du det tøft fremover om dere får barn.

Her ble vi forlovet etter 2,5 år og gift året etter. Syns det var perfekt, men det året i forskjell har ikke så mye å si. Vi var begge 31 når vi giftet oss.

Anonymkode: 091d9...609

Nettopp!

Barn er jo det mest slitsomme av alt om man er sårbar i forhold til kommentarer. 

"Nå kommer det vel en liten snart?", "oi, allerede" eller; "det har vi ventet lenge på, deretter "når kommer nummer 2", "du må ikke la det bli for stor avstand", eller: "la det gå litt tid". "oi, nummer tre, det hadde jeg ikke trudd".

Og slik går dagene...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...