AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Jeg og barnet mitt bestemte oss for å spise en kanelsnurr idag. Inneholdt 32 gram sukker i én bolle. Har i et par uker greid å holde kcal nivå nede og antall karbohydrater. Har spist sunt ellers (og trent) så kjenner det er fælt å ha dårlig samvittighet for en liten bolle. Så idag havner jeg på rundt 42 gram kh, men er fortsatt innenfor kcal-grense. Er denne ene bolla ødeleggende for alt, erfaringer? Har lurt på om moderat lavkarbo kanskje er bedre. Anonymkode: e78ce...ecd
Ugresset Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Du går kanskje ut av ketose, men du er tilbake i ketose i morgen hvis du holder deg til keto, så nei, du ødelegger ikke alt Om du skal over på lavkarbo er det bare du som vet om er det riktige for deg. Lavkarbo kontra keto vil gi rom for flere karbo-utskeielser og for de fleste vil det være lettere å leve med på lang sikt. 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Ugresset skrev (32 minutter siden): Lavkarbo kontra keto vil gi rom for flere karbo-utskeielser og for de fleste vil det være lettere å leve med på lang sikt. Støtter denne. Ketose er strengt og for min del fungerte det i 4-5 måneder, også ga jeg fullstendig opp. Ble alt for heftig både sosialt og mentalt gjennom dagen. På lavkarbo slipper jeg tankekjøret, dårlig samvittighet ved planlagt utskeielse (feks en skål fruktsalat og Kesam uten sukker). Det er godt å ha litt flere kh å gå på. Men til slutt så vil jeg kanskje si det handler mer om din motivasjon og hensikten med keto. Jeg gikk opp alle kg jeg gikk ned på keto da jeg ikke klarte mer. Men kom meg likevel raskt ned på vanlig lavkarbo en stund etterpå, og der har jeg vært lenge. Anonymkode: cf306...bfb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Støtter denne. Ketose er strengt og for min del fungerte det i 4-5 måneder, også ga jeg fullstendig opp. Ble alt for heftig både sosialt og mentalt gjennom dagen. På lavkarbo slipper jeg tankekjøret, dårlig samvittighet ved planlagt utskeielse (feks en skål fruktsalat og Kesam uten sukker). Det er godt å ha litt flere kh å gå på. Men til slutt så vil jeg kanskje si det handler mer om din motivasjon og hensikten med keto. Jeg gikk opp alle kg jeg gikk ned på keto da jeg ikke klarte mer. Men kom meg likevel raskt ned på vanlig lavkarbo en stund etterpå, og der har jeg vært lenge. Anonymkode: cf306...bfb Vanlig LK er min plan når jeg har gått ned 4-5 kilo Er per def normalvektig, men har noen kilo som jeg vil ha vekk. Ser allerede at huden er blitt mye finere. Drittånde, lav energi og dårlig samvittighet for å overhodet tenke på karbohydrater er derimot ulempen med ketogen diett for min del. For ikke å snakke om det sosiale (vinkveld, restaurant besøk osv..) En slik diett er vel egentlig for folk med 30 i BMI og opp, men startet vel egentlig med dette for å få litt raske resultater. Anonymkode: e78ce...ecd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå