AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Er i ekteskapet utelukkende for barna. Til dere som har skilt dere med små barn - gikk det greit med dem? Anonymkode: 28646...cfa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Vel, ikke helt den du spurte etter men som voksent skilsmissebarn så må jeg si at det er ikke nødvendigvis så trivelig i et hjem hvor mor og far helst ikke vil ha noe med hverandre å gjøre. Mine foreldre skilte seg da min yngste søster flyttet hjemmefra og det var ikke et sekund for tidlig. Var tidvis jævla dårlig stemning, det merker selvsagt barn. Jeg har i årenes løp lurt på mange ganger "hvorfor er de sammen når de mistrives sånn?" Og tenkt, er det virkelig sånn det er å være gift? I deres tilfelle var det mor som omsider brøt ut, far var ikke enig. Nå har mor ny kjæreste og har det så mye finere. Jeg blir lei meg når jeg tenker på årene de på en måte kastet bort sammen, selv om det på mange måter (praktisk, økonomisk, etc.) var fint at de bodde sammen. Hun hadde hatt det bedre alene eller med en annen. Hvorfor vil du bryte ut? Hvordan er stemningen mellom dere? Anonymkode: 9e500...b86 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Vil ut fordi jeg ikke har har følelser igjen for ham etter åresvis med psykisk vold (sinne mot barn etc) Skal fokusere først og fremst på at barna får hjelp og han innser at han må ha hjelp og så vil jeg ikke mer. Vil ikke han skal ta på meg ts Anonymkode: 28646...cfa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil ut fordi jeg ikke har har følelser igjen for ham etter åresvis med psykisk vold (sinne mot barn etc) Skal fokusere først og fremst på at barna får hjelp og han innser at han må ha hjelp og så vil jeg ikke mer. Vil ikke han skal ta på meg ts Anonymkode: 28646...cfa Da vil jeg absolutt tro det vil være bedre for barna med en skilsmisse enn at du blir i ekteskapet. Ja, en skilsmisse kan være dramatisk for barna, men det betyr ikke at man skal la være. Dårlig stemning hjemme kan også være langt mer dramatisk for barn enn en skilsmisse. Og psykisk vold er selvsagt også langt mer dramatisk for barnet. Jeg er ikke skilt selv, men har 4-5 venninner som skilte seg mens barna var små. Det har gått fint med alle de barna- alle er helt normale fine barn. En av de har et dårlig forhold til sin far, men det handler ikke om selve skilsmissen- men heller hvordan far har oppført seg i ettertid. Venninnene mine har også et ganske dårlig forhold til eksmennene sine (bortsett fra en- de er veldig gode venner)- men det går fint med barna likevel, har ikke inntrykk av at de lider av det. Her tenker jeg at du må ta vare på deg selv- og at bekymringen om hvordan barna vil håndtere en skilsmisse er noe du ikke trenger å bekymre deg over. Anonymkode: e6cf6...210
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Barnet vårt var bare 2 da vi skilte lag, og det er ca seks måneder siden nå. Det går veldig bra med barnet, men vi samarbeider godt og finner på ting sammen med barnet selv om vi ikke er sammen. Så mulig det hjelper. Anonymkode: 65e1e...d0f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Går fint med mine barn. De var syv og tre. Vi har hatt et velfungerende samarbeid med hverandre etter brudd og bodd nær hverandre, noe barna gir uttrykk for at har vært viktig. Anonymkode: eac67...fec
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er i ekteskapet utelukkende for barna. Til dere som har skilt dere med små barn - gikk det greit med dem? Anonymkode: 28646...cfa Jeg ble skilt når barna var ca. 10. Det var jeg som tok initiativet. Må si jeg angrer bittert. Barna er nå ca. 20 og har slitt enormt de siste 10 årene, og jeg ser at skilsmissen har vært en stor del av dette. Anonymkode: 09fab...e39 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ble skilt når barna var ca. 10. Det var jeg som tok initiativet. Må si jeg angrer bittert. Barna er nå ca. 20 og har slitt enormt de siste 10 årene, og jeg ser at skilsmissen har vært en stor del av dette. Anonymkode: 09fab...e39 Hva tenker du at du kunne ha gjort for å unngå skilsmisse da? Anonymkode: 28646...cfa
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Best å skille seg når barna er små! Min yngste var fire. Ingen av dem tenker over at vi er skilt i det hele tatt. Det å ha felles samvær for barna i ettertid er tull, det er bare falske forhåpninger for barna. Skilt er skilt! Barna forstår dette. Anonymkode: 2cd99...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå