Gjest Lene23 Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Har lagt om kosthold og mosjonsvaner. Gått ned til sammen 13 kilo. Havnet her på 72 kg, og videre ned går det bare ikke. Er inneforstått med at en slik bråstopp er vanlig, men det er da måte på? Det rare er: når jeg faktisk skeier ut med middag, snop, etc, DA velger vekta å snu litt nedover! Og det som er enda rarere, er at jeg faktisk tror at jeg får i meg nok kalorier (sunne sådan) til vanlig! Så det kan da ikke være kroppen som har for lite å jobbe med til daglig. Noen som har noen ideer? Blir gal!
la_luz Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 To alternativer: 1. Du spiser for lite 2. Du spiser for mye ha ha ha Jeg gikk ned 13 kilo, også sa det stopp. Skjønte ingen ting, men man forbrenner jo mindre når man er tynnere. Etter mye futrasjon begynnte jeg og telle kalorier igjen, jeg var så vant til å spsie sunt at det hadde sklidd litt ut. Kansje en osteskive en gang ofr mye eller lignenes. I tilegg hadde jeg altid en dag i uka jeg spiste hva jeg ville. Får å ta av 5 kilo til telte jeg kalorier, aldri mer enn 1400 og kuttet ut "spisedagen" Det har vært hardt, men det fungerte ihvertfall. Tell kalorier så ser du jo om du spiser for mye eller for lite, du bør jo ikke ligge under 1400 kcal. Stå på !
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Kan jo tyde på at du rett å slett eter for lite?? Da går jo forbrenninga ned. Fortsett og spis normalt og ganske sunt, 3-4 hovedmåltider pr.dag. Om du regner kcal, noe jeg ALDRI gjør, men man har jo en viss peil på hvor mye kcal det er i maten man spiser. Spis hvertfall aldri under 1200 kcla pr.dag. Aner ikke hvor mye jeg eter jeg, men frokost, lunsj, middag, og noen ganger kvelds, samt en banan el kjeks i 1-2 mellommåltider. Trur jeg heller spiser litt lite, men så lenge vekta holder seg så greit. Livredd for å legge på meg.. grøss.
hecuba Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Det kommer alltid til et punkt hvor kroppen vender seg til opplegget ditt.. Dersom du har et kaloriunderskudd, vil du gå ned selv om det fra nå av kan ta mye lengre tid.. For at det skal gå fortere må du øke kaloriunderskuddet. Det kan du gjøre ved å spise mindre eller trene mer. En annen ting. Du snakket om at vekta noen ganger gikk ned når du hadde hatt en spisedag. Det er et tegn på at forbrenninga har gått litt ned. Kondisjonstreninging er en fin ting da.. Og kanskje det er lurt å fortsette med en spise dag hver 7. - 10. dag. Da mener jeg ikke snop, pizza og alt, men et høyt karboinntak. Vanlig sunn mat altså men med ekstra mye pasta, brød osv. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 En annen ting. Du snakket om at vekta noen ganger gikk ned når du hadde hatt en spisedag. Det er et tegn på at forbrenninga har gått litt ned. Kondisjonstreninging er en fin ting da.. Og kanskje det er lurt å fortsette med en spise dag hver 7. - 10. dag. Da mener jeg ikke snop, pizza og alt, men et høyt karboinntak. Vanlig sunn mat altså men med ekstra mye pasta, brød osv. ← Skjønner ikke helt.. Hvorfor går da vekta ned når energiinntaket går opp? (Har kroppen hatt for lite å arbeide med før?) Skal melde meg inn i helsestudio, så jeg får systematisert kondisjonstreningen. Takk for støtte!
vixen Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 Kroppen går på sparebluss om du spiser for lite... da forbrenner du mindre fordi kroppen vil spare på energien den får, og du går ikke ned i antall kilo. Får kroppen akkurat så mye mat den trenger for ikke å gå i sparebluss, går du ned..
hecuba Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Skjønner ikke helt.. Hvorfor går da vekta ned når energiinntaket går opp? (Har kroppen hatt for lite å arbeide med før?) Skal melde meg inn i helsestudio, så jeg får systematisert kondisjonstreningen. Takk for støtte! ← Når forbrenninga di går ned og energinivået ditt er det samme, stopper jo vektnedgangsprosessen opp. Du kan "lure" kroppen ved å ha høyt energiinntak en dag for å gi forbrenningen et kick igjen.
Gjest chilolo Skrevet 27. september 2005 #8 Skrevet 27. september 2005 Det kan ikke være at det er en vekt som passer til kroppen din? Selv er jeg 170cm og var slank på 69kg
Gjest Lene23 Skrevet 27. september 2005 #9 Skrevet 27. september 2005 Det kan ikke være at det er en vekt som passer til kroppen din? Selv er jeg 170cm og var slank på 69kg ← Nei, det tviler jeg på! Er 163 (kontra 168 som jeg har trodd hele tiden!) og veier 72..
hecuba Skrevet 27. september 2005 #10 Skrevet 27. september 2005 Anbefaler på det høyeste forumet for iform.no.. Der er det mange som har mye mer peiling på slikt enn meg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå