AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 På hvilket tidspunkt i graviditeten merket du at det var flere en et barn? Eller merker man ikke det? Man blir jo ikke dobbelt så stor selv om det er to:) Ble det avdekket på ultralyd før du merket noe? Anonymkode: d6415...486
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Var ikke førstegangsgravid og begynte å få mistanke da jeg var 13-14 uker på vei. Er liten og slank, men syntes jeg veldig fort fikk stor mage. Ul. bekreftet mistanken. Anonymkode: 8531e...5d4 1
Trolltunge Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Jeg visste nesten umiddelbart at det var tvillinger, siden jeg ble gravid med spiral, og måtte til ultralyd med en gang for å se om jeg var gravid i eller utenfor livmoren. I forhold til første svangerskap, med en, var mitt tvillingsvangerskap mye greiere. Jeg la på meg halvparten av første svangerskap, hadde svært få plager, og det var egentlig kun fra 7 måned det var tydelig at det var to, angående tungt. De ble født en mnd for tidlig, så kun en knapp måned jeg syntes det var tungt med to. Magen ble veldig stor, og presset på indre organer ble merkbart. Frem til 7 måned var det egentlig bare dobbelt opp med spark og bevegelser, og riktig koselig. Jeg syntes det var tungt på slutten med bare en også, så jeg vet egentlig ikke om jeg kan påstå så veldig differanse. 2
Elhaym Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Jeg visste det begge gangene før ultralyd.. var vanvittig kvalm og uvel, alle symptomer gange tusen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På hvilket tidspunkt i graviditeten merket du at det var flere en et barn? Eller merker man ikke det? Man blir jo ikke dobbelt så stor selv om det er to:) Ble det avdekket på ultralyd før du merket noe? Anonymkode: d6415...486 Merket det i uke 6-7 Jeg ble ikke dobbelt så stor, men jeg fikk mage i uke 8-9 noe som også fikk meg til å undre om det var to. Valgte derfor også å ta en ultralyd. Å to stk var det 🙈 Så jeg merket det først og det var også det at jeg begynte å lure om det kan være flere som fikk meg til å bestille tidlig ultralyd. Anonymkode: 0157c...06b 1
Snart7 Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Tok graviditet den dagen jeg skulle hatt mens. Følte noe var galt, følte meg uvel, vondt ol.. har 3 barn fra før. Gikk på tidlig ultralyd uke 6 +2 , det viste tvillinger 😁kjente meg mye dårligere hele veien, tyngre,bekkenvondt og fikk strekkmerker på hele magen, har ikke fått det med de andre svangerskapene.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Jeg var førstegangsgravid med tvilliger. Ble ekstremt kvalm fra uke 5-6 ish, men hadde ingen mistanke i og med at det er veldig vanlig med kvalme. Fant det ut i uke 8 da jeg var på tidlig ultralyd. Dro kun på ultralyd siden det var første gang jeg var gravid og ville vite om det var noe foster/alt så bra ut. Jeg følte selv at jeg var veldig stor. Normalvektig til vanlig, og la på meg kanskje over 20 kg. Jeg var vel dårlig hele svangerskapet, sykemeldt fra uke 20 tror jeg. Anonymkode: 1a668...a76
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Førstegangs, og fant det ikke ut før på UL. Kom som ett sjokk, selv om vi har mange tvillinger i familien. Anonymkode: a34be...c8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Fant det ut på tidlig ultralyd. Tok lang tid før jeg fikk synlig mage, så var mer magefølelsen det gikk på egentlig Anonymkode: 56386...685
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 Har alle dere som har fått tvillinger også tvillinger i familien? Anonymkode: 811b6...1ac
Snart7 Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 11.12): Har alle dere som har fått tvillinger også tvillinger i familien? Anonymkode: 811b6...1ac Morfar var tvilling..enegget. jeg fikk 2 eggende
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 11.12): Har alle dere som har fått tvillinger også tvillinger i familien? Anonymkode: 811b6...1ac Toeggede tvillinger er arvelig, men ikke eneggede, hvis det var det du lurte på? Eldre kvinner (35+) har også større sjans for å få toeggede tvillinger, fordi det slippes flere egg når eggene begynner å bli dårlige. Anonymkode: 9e8cb...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå