AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hvor gammel var han da? Min nærmer seg 50, og sier lysten har blitt mindre. Anonymkode: cb710...0d6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Min er 34 og har 0 lyst. Anonymkode: 243a6...d60
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Dette er veldig individuelt. Mannen min er 65, jeg 55, og vi ofte sex flere ganger om dagen. Merker ingen forskjell på ham nå som 65 sammenlignet med 45, som han var da jeg traff ham. Anonymkode: c256f...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er veldig individuelt. Mannen min er 65, jeg 55, og vi ofte sex flere ganger om dagen. Merker ingen forskjell på ham nå som 65 sammenlignet med 45, som han var da jeg traff ham. Anonymkode: c256f...1ba Hemmeligheten er å ha ei dame som vet å være fristende. Anonymkode: 7941e...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Eller som i mitt tilfelle... blitt avvist så ofte at jeg dessverre må fikse det selv. Det er grenser for hvor mange ganger man kaster ut et snøre uten å få fisk. Tilslutt gidder man ikke mer. Har selv aldri avvist noengang. Men har kapitulert. Anonymkode: c25b2...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Min eksmann mistet lysten fordi han ble syk. Det gjorde at jeg fikk enda mer lyst fordi det manglet nærhet. Han trakk seg unna og ønsket ikke kose eller gjøre andre ting heller. I mitt nye forhold var det jo sex "24/7" i starten, nå vil jeg si vi har et relativt normalt oppegående sexliv etter noen år sammen. Det gjør ingenting om vi ikke har sex hele tiden da vi er fysiske med mye nærhet. Vi har derimot veldig mye kommunikasjon rundt temaet da han vet det var et stort problem i mitt tidligere forhold. Så dersom lysten skulle forsvinne for meg eller for han så er vi åpne om å snakke sammen, finne løsninger og hjelpe hverandre. Anonymkode: 84d94...546
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller som i mitt tilfelle... blitt avvist så ofte at jeg dessverre må fikse det selv. Det er grenser for hvor mange ganger man kaster ut et snøre uten å få fisk. Tilslutt gidder man ikke mer. Har selv aldri avvist noengang. Men har kapitulert. Anonymkode: c25b2...0fd Det er litt sånn jeg føler jeg har det. Men er midt i 30-årene, så synes det er litt kjedelig å slutte og ha sex. Gått nedover siste året med mannen, han sier han ikke vet helt hvorfor, tror det er «alderen». Anonymkode: cb710...0d6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Ja. Eksen min var noe utrent og usunn, og fikk mindre lyst allerede i 30 årene. Min mann er godt trent og sunn, men likevel har lysten sunket utover 40-årene. Jeg får inntrykk av at han tenker like ofte på sex, kanskje til og med mer for å liksom gire seg opp, men behovet for å faktisk ha sex er sunket fra at han gjerne hadde hatt sex 1-2 ganger daglig til 2-3 ganger i uka. Det er helt greit, en helt normal utvikling, men jeg tror menn har veldig vanskelig for å vedkjenne seg at det er slik. "Like kåt som før!" hevdes det fort, men det tror jeg er basert på hvor ofte de tenker på sex, ikke hvor ofte de faktisk orker og trenger sex. Som er nedadgående. Anonymkode: bcf6b...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Ja. Tømmingsbehovet er der fortsatt daglig, men han fikser seg selv for det meste og tar seg ikke bryet med med nærhet. Nå er det ca 3 uker siden sist. Kjipt for meg som er tidlig i 40-årene. Han er i midten av 50-årene. På min alder var han på 1-2 ganger daglig. Som AB i #8, jeg tror ikke han ser nivået selv fordu han fortsatt i teorien har lyster. Han er alltid enig i at vi bør ha mer sex og er veldig happy når vi har det, han sier fortsatt at jeg er den beste han har hatt i senga, men i realiteten velger han hånda 14 av 15 ganger. Jeg har forandret meg nokså lite fysisk og han liker fortsatt kroppen min, men kan gå naken rundt ham uten at han kikker opp, selv om vi ikke har hatt sex på ukevis. Anonymkode: e799a...075 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja. Eksen min var noe utrent og usunn, og fikk mindre lyst allerede i 30 årene. Min mann er godt trent og sunn, men likevel har lysten sunket utover 40-årene. Jeg får inntrykk av at han tenker like ofte på sex, kanskje til og med mer for å liksom gire seg opp, men behovet for å faktisk ha sex er sunket fra at han gjerne hadde hatt sex 1-2 ganger daglig til 2-3 ganger i uka. Det er helt greit, en helt normal utvikling, men jeg tror menn har veldig vanskelig for å vedkjenne seg at det er slik. "Like kåt som før!" hevdes det fort, men det tror jeg er basert på hvor ofte de tenker på sex, ikke hvor ofte de faktisk orker og trenger sex. Som er nedadgående. Anonymkode: bcf6b...0bd Helt enig. Det er vanskelig å erkjenne - særlig i en tid hvor evig ungdom er det høyeste ideal. Teststeronnivået hos menn faller naturlig med alderen. Fra midten av 20-årene går det nokså jevnt og gradvis nedover. Kosthold og trening kan påvirke prossessen litt, men har ikke betydning for den grunnleggende trenden, som altså skyldes naturlig aldring og ikke sykdom, dårlig kosthold eller manglende mosjon. Teststerontilskudd er noe svært få med normalt testosteronnivå (for alderen) anbefales å ta siden det har noen negative (irreversible) helseeffekter, og også er forbundet med økt risiko for cancer. Anonymkode: a8cf7...172 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hemmeligheten er å ha ei dame som vet å være fristende. Anonymkode: 7941e...c9c Eller å ha en mann som behandler sin dame så godt at hun har lyst på ham, samt ikke anlegger pondus og senka baller! Anonymkode: 65033...fef 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Jeg er 37, mannen er 43. Barna er 2 og 4 år. Sammen i 9 år. Siden barn nr. 2 kom så har vi hatt sex kun 1-2 ganger i mnd. om ikke kjeldnere. Mannen sier han er ikke like ung og har ikke krefter/behovet/helsa til det.... Vet ikke. Jeg blir deprimert av tanken, hjelper ikke å snakke om det, har bare gitt opp. Anonymkode: 1e7a5...10b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Eller å ha en mann som behandler sin dame så godt at hun har lyst på ham, samt ikke anlegger pondus og senka baller! Anonymkode: 65033...fef Hva er senka baller? Anonymkode: 314ba...b6d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Eller å ha en mann som behandler sin dame så godt at hun har lyst på ham, samt ikke anlegger pondus og senka baller! Anonymkode: 65033...fef Mannen min og jeg har i hvert fall alltid vært flinke til å ta vare på gnisten i forholdet i vårt, og har nok også uvanlig sterk seksuell kjemi i utgangspunktet. Og ja, han behandler meg svært godt, det har han alltid gjort. Han er beskyttende, gir komplimenter hver eneste dag og varter meg opp hele tiden. Det samme gjør jeg. Vi kjærtegner hverandre bare vi passerer hverandre i gangen. Vi har begge en opplevelse av å bli begjært og at spennende initiativer er velkomne. Og noe av det viktigste tror jeg at vi begge har en følelse av å komme hjem hos hverandre. Uansett hva som skjer i løpet av en dag ender vi i hverandres armer når kvelden kommer. Jeg sier ikke dette for å skryte, men for å få fram at dette faktisk er mulig også etter veldig mange år i et forhold. Men at det nok er veldig betinget av både uvanlig god partnermatch og veldig stor vilje til å prioritere hverandre. Før ham hadde jeg aldri opplevd noe lignende. Anonymkode: c256f...1ba
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hemmeligheten er å ha ei dame som vet å være fristende. Anonymkode: 7941e...c9c AnonymBruker skrev (17 timer siden): Eller å ha en mann som behandler sin dame så godt at hun har lyst på ham, samt ikke anlegger pondus og senka baller! Anonymkode: 65033...fef Vi har begge deler på plass, men alderen påvirker likevel. Vi har fremdeles et godt og aktivt sexliv, men jeg ville løyet om jeg sa at lystnivået til mannen er uendret. Vi slet også en periode da dette begynte å bli merkbart, fordi han fikk en veldig seksualisert oppførsel, som ble ubehagelig for meg. Vanskelig å forklare, men vi har alltid hatt mye berøring og seksuell flørt i vårt forhold, som en fin ting, men plutselig ble han drøy og grov, på en måte jeg relaterer til at fulle og ufine "neandertaler" menn på byen, eller eldre sleske menn som grafset ekkelt og kom med svært upassende kommentarer da jeg var ung kvinne. Desperat på en måte. Ubehagelig. Jeg har forstått at det ble en slags panikk da han merket at noe hadde skjedd, og så skulle han vel på en måte motbevise det, eller gire seg opp, så han kunne "være like kåt som før". Late som iallefall. Mest for seg selv tror jeg. Uansett føltes det ikke ok. Jeg gikk fra å være stolt over mannen min til å bli flau over ham, og redd for at andre også skulle oppleve hans desperate forsøk på å kåte seg opp. For eksempel unge kvinner. At han fremsto som en slik ekkel eldre fyr som jeg selv opplevde for mange av da jeg var ung, og syntes var ufyselige. Nå har han landet bedre, men selv om jeg vet at hans behov for å ha sex har sunket ganske mye, som nevnt tidligere i tråden, tror jeg ikke han hadde klart å vedkjenne seg dette med ord. Det er litt elefanten i rommet, som jeg vet om og han vet om, men han ikke vil vedkjenne seg. Ikke vil prate om. Også det er litt rart etter et langt samliv der vi har pratet om absolutt alt tidligere. Jeg er likevel glad for at han ikke lenger oppfører seg så desperat. Anonymkode: bcf6b...0bd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 Ja, det har jeg merket. Søker nå spenning på andre måter Anonymkode: 4eed4...a36
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Helt enig. Det er vanskelig å erkjenne - særlig i en tid hvor evig ungdom er det høyeste ideal. Teststeronnivået hos menn faller naturlig med alderen. Fra midten av 20-årene går det nokså jevnt og gradvis nedover. Kosthold og trening kan påvirke prossessen litt, men har ikke betydning for den grunnleggende trenden, som altså skyldes naturlig aldring og ikke sykdom, dårlig kosthold eller manglende mosjon. Teststerontilskudd er noe svært få med normalt testosteronnivå (for alderen) anbefales å ta siden det har noen negative (irreversible) helseeffekter, og også er forbundet med økt risiko for cancer. Anonymkode: a8cf7...172 Akkurat, men å få en mann som ikke vil prate om dette eller vedkjenne det til å teste testosteronnivået er vanskelig. Anonymkode: bcf6b...0bd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Eller som i mitt tilfelle... blitt avvist så ofte at jeg dessverre må fikse det selv. Det er grenser for hvor mange ganger man kaster ut et snøre uten å få fisk. Tilslutt gidder man ikke mer. Har selv aldri avvist noengang. Men har kapitulert. Anonymkode: c25b2...0fd Dette. Meg. Ødelagt. Anonymkode: 01882...2bd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #19 Skrevet 10. september 2021 Det er mest sannsynlig fordi du har blitt eldre. Vet om menn i 60åra som knuller på ungjenter så det synger i vegga.. Anonymkode: 14960...3d7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #20 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mest sannsynlig fordi du har blitt eldre. Vet om menn i 60åra som knuller på ungjenter så det synger i vegga.. Anonymkode: 14960...3d7 Jeg har vært den unge jenta som hadde forhold til en "eldre" mann. Han var ikke i 60 årene, men 20 år yngre enn det, og i starten knullet han så det sang i veggene. Det tok imidlertidig ikke lang tid før aldersforskjellen ble tydelig, angående det seksuelle. Jeg var da ung, ble regnet som svært attraktiv og hadde perfekt kropp. Han tente veldig på meg. Det hjalp veldig lite, når han faktisk ikke orket å ha sex mer enn 1 gang i uka. Han påsto seg kåt hele tiden, men det var nok kun at han tenkte litt på sex, og ønsket å være det. Praksis var noe helt annet. Det er utrolig ufint av menn å skylde på kvinnene for en naturlig prosess i egen kropp. Klart at nytt og spennende kan rebooste systemet litt, men ikke over tid. Over tid er det hvilket nivå man er på angående testosteronnivået og alder som blir gjeldende, uansett hvordan kvinnen er. Anonymkode: bcf6b...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå