AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Noen her som har erfaring med barnevernet i Mo I Rana? Trenger ingen dømmende svar. Vil høre deres opplevelser. Mange barnevern er bare ute etter å ta folk. Mens andre hjelper. Anonymkode: 190f3...011 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Hvorfor er de inne i bildet da? Jeg tenker at uavhengig av hvor du er i landet, er det sikkert lurt å samarbeide med dem, og være villig til å ta imot hjelp. Er du sammen med en fyr som er voldelig, må du flytte fra ham hvis du ikke vil miste barna. Er du voldelig selv, ja da er det kanskje verre.. Anonymkode: 787cc...401 15
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor er de inne i bildet da? Jeg tenker at uavhengig av hvor du er i landet, er det sikkert lurt å samarbeide med dem, og være villig til å ta imot hjelp. Er du sammen med en fyr som er voldelig, må du flytte fra ham hvis du ikke vil miste barna. Er du voldelig selv, ja da er det kanskje verre.. Anonymkode: 787cc...401 Ingenting med vold eller rus å gjøre. Samarbeid er en selvfølge. Men jeg spør om folks erfaringer fordi det er her jeg bor. Anonymkode: 190f3...011 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 14.46): Hvorfor er de inne i bildet da? Jeg tenker at uavhengig av hvor du er i landet, er det sikkert lurt å samarbeide med dem, og være villig til å ta imot hjelp. Er du sammen med en fyr som er voldelig, må du flytte fra ham hvis du ikke vil miste barna. Er du voldelig selv, ja da er det kanskje verre.. Anonymkode: 787cc...401 Det er en veldig veldig liten andel saker som gjelder vold. Anonymkode: a5178...35c 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Skal KG være en arena hvor en skal diskutere spesifikke instanser innenfor norske kommuner? Et googlesøk, og alle vet hvem som jobber ved det aktuelle kontoret. Dette synes jeg er skikkelig ugreit. Anonymkode: 2e6e2...8f7 15
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skal KG være en arena hvor en skal diskutere spesifikke instanser innenfor norske kommuner? Et googlesøk, og alle vet hvem som jobber ved det aktuelle kontoret. Dette synes jeg er skikkelig ugreit. Anonymkode: 2e6e2...8f7 Jeg er enig i at det ikke er greit, men det finnes jo allerede en lang tråd om butikker folk aldri vil besøke igjen. Der er det detaljerte opplysninger om navn på butikk, sted og ofte beskrivelse av ansatte også. Det er heller ikke greit, jeg tviler på at alle bidragsyterne i den tråden er spesielt sympatiske som kunder. Anonymkode: e743c...4f6 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Skal KG være en arena hvor en skal diskutere spesifikke instanser innenfor norske kommuner? Et googlesøk, og alle vet hvem som jobber ved det aktuelle kontoret. Dette synes jeg er skikkelig ugreit. Anonymkode: 2e6e2...8f7 Hvorfor er det ikke greit? Anonymkode: a5178...35c 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er enig i at det ikke er greit, men det finnes jo allerede en lang tråd om butikker folk aldri vil besøke igjen. Der er det detaljerte opplysninger om navn på butikk, sted og ofte beskrivelse av ansatte også. Det er heller ikke greit, jeg tviler på at alle bidragsyterne i den tråden er spesielt sympatiske som kunder. Anonymkode: e743c...4f6 Stor forskjell på å rakke ned på HM eller Cubus, og å skulle diskutere et spesifikt BV-kontor i Norge, mener nå jeg da. Anonymkode: 2e6e2...8f7 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Barnevernsansatte er offentlige ansatte og må tåle omdømme, kritikk og diskusjon. Det samme gjelder bl.a. politiet. Anonymkode: a5178...35c Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 29. oktober 2021 av Perelandra 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 jeg skrev at jeg ikke trengte dømmende svar.. Svar heller på det jeg spør om.. Anonymkode: 190f3...011 2
Perelandra Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, diskusjon med seg selv og svar til dette Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #13 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg vet om to stykker som har tatt kontakt med bv der for å få oppfølging, hun ene ble fratatt barnet sitt på føden og måtte jobbe et par år før hun fikk dattera tilbake, hun andre har fremdeles ikke fått barna sine tilbake. De er begge veldig spesielle da og jeg har fremdeles tillit til at bv gjorde det for barnas beste. Anonymkode: 2e80c...a56 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #14 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet om to stykker som har tatt kontakt med bv der for å få oppfølging, hun ene ble fratatt barnet sitt på føden og måtte jobbe et par år før hun fikk dattera tilbake, hun andre har fremdeles ikke fått barna sine tilbake. De er begge veldig spesielle da og jeg har fremdeles tillit til at bv gjorde det for barnas beste. Anonymkode: 2e80c...a56 Takk, endelig en som kan svare på det jeg spør om. Jeg er meldt hit, men har snakket med de og de sa at saken ikke er prioritert. Men at vi skulle på en samtale. Vil tro slike samtaler er obligatorisk Anonymkode: 190f3...011 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 On 10/29/2021 at 11:08 PM, AnonymBruker said: Takk, endelig en som kan svare på det jeg spør om. Jeg er meldt hit, men har snakket med de og de sa at saken ikke er prioritert. Men at vi skulle på en samtale. Vil tro slike samtaler er obligatorisk Anonymkode: 190f3...011 Bare hyggelig! Vet at de begge har vært veldig fortvilte, det høres forferdelig ut å miste barna sine, men regner også med at det skjer mer bak kulissene der enn at bv bare er slemme. Jobbet et par år i barnehage på Mo også og har meldt et foreldrepar én gang da de åpenbart trengte oppfølging, bv sa ikke så mye til oss, men det virker som de fikk den hjelpa de trengte Slike samtaler er nok obligatorisk ja, eller så bør man uansett dra. Håper det går bra med deg og dere! Anonymkode: 2e80c...a56
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare hyggelig! Vet at de begge har vært veldig fortvilte, det høres forferdelig ut å miste barna sine, men regner også med at det skjer mer bak kulissene der enn at bv bare er slemme. Jobbet et par år i barnehage på Mo også og har meldt et foreldrepar én gang da de åpenbart trengte oppfølging, bv sa ikke så mye til oss, men det virker som de fikk den hjelpa de trengte Slike samtaler er nok obligatorisk ja, eller så bør man uansett dra. Håper det går bra med deg og dere! Anonymkode: 2e80c...a56 Her har jeg pratet med dem nå og de har ikke prioritert saken . Men vil bli innkalt til møtet. Regner med møte er obligatorisk. Hadde de sett på saken som alvorlig hadde de vell prioritert den med engang. Gjelder ufødt barn forresten. Anonymkode: 190f3...011
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare hyggelig! Vet at de begge har vært veldig fortvilte, det høres forferdelig ut å miste barna sine, men regner også med at det skjer mer bak kulissene der enn at bv bare er slemme. Jobbet et par år i barnehage på Mo også og har meldt et foreldrepar én gang da de åpenbart trengte oppfølging, bv sa ikke så mye til oss, men det virker som de fikk den hjelpa de trengte Slike samtaler er nok obligatorisk ja, eller så bør man uansett dra. Håper det går bra med deg og dere! Anonymkode: 2e80c...a56 Alt er bra med oss foresten. Men man blir jo automatisk bekymret. Vet melder har meldt meg pga jeg er uføretrygda, og har begrensninger i benet. For meg skal ikke det ha noe å si. Anonymkode: 190f3...011
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har jeg pratet med dem nå og de har ikke prioritert saken . Men vil bli innkalt til møtet. Regner med møte er obligatorisk. Hadde de sett på saken som alvorlig hadde de vell prioritert den med engang. Gjelder ufødt barn forresten. Anonymkode: 190f3...011 Jeg anbefaler at du krever å få utlevert bekymringsmeldingen samt andre eventuelle dokumenter før du stiller opp i møte hvis du aner ikke hva det gjelder. Man kan nemlig bli helt sjokkert av ekstremt drøye og syke påstander som har ingenting med virkeligheten å gjøre. Anonymkode: a5178...35c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg anbefaler at du krever å få utlevert bekymringsmeldingen samt andre eventuelle dokumenter før du stiller opp i møte hvis du aner ikke hva det gjelder. Man kan nemlig bli helt sjokkert av ekstremt drøye og syke påstander som har ingenting med virkeligheten å gjøre. Anonymkode: a5178...35c Fikk kopi av bekymringsmeldingen så jeg vet hva som står. Å det er egentlig ting som ikke er bekymringsverdig. Står jeg det er fordi jeg er uføretrygda og har begrensninger. Anonymkode: 190f3...011
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Alt er bra med oss foresten. Men man blir jo automatisk bekymret. Vet melder har meldt meg pga jeg er uføretrygda, og har begrensninger i benet. For meg skal ikke det ha noe å si. Anonymkode: 190f3...011 Så godt å høre! Det går nok helt fint da Og til de som spekulerer i bekymringsmeldinga som ble sendt fra barnehagen, det var absolutt grunn til at bv skulle inn i bildet, men Mo er en liten plass så jeg går ikke mer inn på det. BV får nok ganske mange meldinger fra folk som bare vil være sikre på at ungene har det greit. Heldigvis. Anonymkode: 2e80c...a56 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå