AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Mannen min jobber kun med damer og jeg er så lei av at han alltid sitter i møter med de, har telefonsamtaler og TEAMS møter med damer. Damer kun på kontoret og som kunder han har tett dialog med. Jeg jobbet samme sted og han kommenterte alltid damenes klær, parfyme osv før jeg sa at det var litt flørtende. Han var ikke slibrig, men jeg synes det var litt for flørtete. Han stoppet med slike kommentarer da jeg sa dette. Jeg vet at jeg ikke burde reagere på det og det er kun jobb, men når han hele dagen kun har kontakt med damer, reiser bort på konferanser og arrangement med disse damene som er kunder og kollegaer, julebord, sommerfester osv - så synes jeg det er skikkelig kjipt og jeg gruer meg til hver dag pga dette. Er det noen av dere som har noen tips til hvordan jeg skal håndtere dette? Anonymkode: 7fb4a...dfa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Høres kjipt ut, for dere begge. Har dessverre ikke noen tips. Anonymkode: 966fb...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Ja, mitt tips er å ta deg sammen. Det høres litt krast ut, men av og til er det nødvendig. Du har tillitsproblemer. Min kjære jobber også nesten bare med damer, og har aldri tenkt på det som er problem, for det er selvsagt ikke et problem. Anonymkode: faaa6...77f 10
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Jeg har definitivt tillitsproblemer, så det går jeg og får hjelp for. Må være utrolig deilig for deg å ikke tenke på det som et problem at mannen din også jobber nesten bare med damer (mener ikke å være sarkastisk, jeg misunner og beundrer deg virkelig for det!) Anonymkode: 7fb4a...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Hvorfor er dette kjipt? Er det «bare» sjalusi? Stoler du ikke på mannen din? Har du grunn til å ikke stole på han? Stoler du ikke på de andre damene? Det høres ut som om du trenger å jobbe med noe her. Kan du ta det opp med mannen din kanskje, ikke at det er et problem, men at du sliter med vanskelige tanker rundt dette, uten grunn? Anonymkode: 3b70a...6ee
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er dette kjipt? Er det «bare» sjalusi? Stoler du ikke på mannen din? Har du grunn til å ikke stole på han? Stoler du ikke på de andre damene? Det høres ut som om du trenger å jobbe med noe her. Kan du ta det opp med mannen din kanskje, ikke at det er et problem, men at du sliter med vanskelige tanker rundt dette, uten grunn? Anonymkode: 3b70a...6ee Takk for svar. Jeg synes det er kjipt fordi jeg tenker at de andre er flottere og mer interessante damer enn det jeg er. Det er noen av de som jeg vet kunne lagt seg etter han, men jeg tror ikke at mannen min ville vært utro mot meg, så det går mer på min selvfølelse rundt det hele. Jeg føler ikke at jeg er pen nok og bra nok som jeg er, rett og slett.. For noen måneder siden tok jeg han i å lyve for meg for noe han hadde gjort noe bak min rygg i et par år (ikke utroskap, men noe vi ble enige om i starten av forholdet ikke skulle forekomme), så nå sliter jeg med å stole på at han ikke bryter den tillitten. Jeg er også redd for at han skal være litt vel flørtete med de nå som jeg ikke er der lenger og at det skal oppstå spenning mellom han og noen andre. Anonymkode: 7fb4a...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor er dette kjipt? Er det «bare» sjalusi? Stoler du ikke på mannen din? Har du grunn til å ikke stole på han? Stoler du ikke på de andre damene? Det høres ut som om du trenger å jobbe med noe her. Kan du ta det opp med mannen din kanskje, ikke at det er et problem, men at du sliter med vanskelige tanker rundt dette, uten grunn? Anonymkode: 3b70a...6ee Glemte å nevne at jeg har snakket med mannen min om dette og han er klar over utfordringene jeg har med det, men han sier bare at det ikke burde være noe jeg skal tenke på. Han må jo utføre arbeidsoppgaver, reise på det som er obligatorisk og ha disse møtene, telefonsamtalene osv. Men jeg virkelig hater det og synes det er skikkelig vanskelig. Anonymkode: 7fb4a...dfa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg synes det er kjipt fordi jeg tenker at de andre er flottere og mer interessante damer enn det jeg er. Det er noen av de som jeg vet kunne lagt seg etter han, men jeg tror ikke at mannen min ville vært utro mot meg, så det går mer på min selvfølelse rundt det hele. Jeg føler ikke at jeg er pen nok og bra nok som jeg er, rett og slett.. For noen måneder siden tok jeg han i å lyve for meg for noe han hadde gjort noe bak min rygg i et par år (ikke utroskap, men noe vi ble enige om i starten av forholdet ikke skulle forekomme), så nå sliter jeg med å stole på at han ikke bryter den tillitten. Jeg er også redd for at han skal være litt vel flørtete med de nå som jeg ikke er der lenger og at det skal oppstå spenning mellom han og noen andre. Anonymkode: 7fb4a...dfa Dette handler tydeligvis om mer enn at han jobber kun med damer. Så lenge han han har «tilgang på» damer, vil jo muligheten for tillitsbrudd være der. Det virker kanskje som om du eller dere bør oppsøke hjelp? Fvk kanskje? Når det er sagt er det nok ikke sjelden at man blir fascinert av andre mens man er i et forhold. Det tror jeg man må akseptere, så lenge det ikke går over i følelsesmessig eller seksuell utroskap. Anonymkode: 3b70a...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette handler tydeligvis om mer enn at han jobber kun med damer. Så lenge han han har «tilgang på» damer, vil jo muligheten for tillitsbrudd være der. Det virker kanskje som om du eller dere bør oppsøke hjelp? Fvk kanskje? Når det er sagt er det nok ikke sjelden at man blir fascinert av andre mens man er i et forhold. Det tror jeg man må akseptere, så lenge det ikke går over i følelsesmessig eller seksuell utroskap. Anonymkode: 3b70a...6ee Du har nok veldig rett i det du skriver (dessverre). Jeg har så lyst til å jobbe med selvbildet mitt, men jeg aner ikke hvordan. Jeg går til psykolog, men det kjennes ikke som det funker (har hatt tre ulike på fem år, så har forsøkt flere teknikker og personer). Anonymkode: 7fb4a...dfa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Det er sunt og naturlig å fløte med kollegaer av motsatt kjønn. Gir bedre arbeidsmiljø og du drar garantert utbytte av det. Ta deg sammen. Flørting er sunt, så lenge det ikke eskalerer. Anonymkode: af85b...0d2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Tror du gjør det enklest å bli sammen med en gravemaskinfører, helst på en fast plass langt fra sivilisasjonen hvor ingen kan komme i kontakt med han. Du kjører han til arbeidsplassen og du henter han. I gravemaskinen så installerer du videokamera slik at du har full kontroll på han hele arbeidsdagen. Når han kommer hjem så plasserer du han i kjelleren, lenker han fast til bordbeinet på sofaen med dobøtta ved siden av. Mat og drikke får du lage og servere til han. Er du den kvinnelige varianten av Fritzl? Anonymkode: f6023...8cb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du gjør det enklest å bli sammen med en gravemaskinfører, helst på en fast plass langt fra sivilisasjonen hvor ingen kan komme i kontakt med han. Du kjører han til arbeidsplassen og du henter han. I gravemaskinen så installerer du videokamera slik at du har full kontroll på han hele arbeidsdagen. Når han kommer hjem så plasserer du han i kjelleren, lenker han fast til bordbeinet på sofaen med dobøtta ved siden av. Mat og drikke får du lage og servere til han. Er du den kvinnelige varianten av Fritzl? Anonymkode: f6023...8cb Hadde jeg gjort disse tingene hadde jeg vært det ja. Men jeg forstår at det er jeg som har og er problemet, og jeg ønsker å løse det, så denne type kommentarer kan du spare deg for. Anonymkode: 7fb4a...dfa 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Her må du ta tak i problemet som ligger 100% hos deg, og det har du jo forstått så det er bra. Du må lære deg å stoppe disse følelsene med en gang de dukker opp. Du sier jo selv at han ikke vil være utro mot deg (tror du). Dette krever fokus og kan være fryktelig tungt til å begynne med Hver gang du begynner å tanke sirkuset: han kan jo kikke på damer - ja det kan han men han har valgt deg! Han velger deg hver eneste dag! Damer har jo ikke bare plutselig dukket opp, de har alltid vært i hans omgangskretts, selv om det dukker opp nye Ingenting driver folk mer fra deg en å måtte forholde seg til mistanke. Du må bestemme deg: Jeg stoler på min mann! 100% Skriv det ned sammen med ting som han gjør for å vise deg kjærlighet. Ta opp lappen hver gang du kjenner på følelsen. Jeg lover deg du vil trenge den sjeldnere og sjeldnere Lykke til Anonymkode: e8466...acc
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her må du ta tak i problemet som ligger 100% hos deg, og det har du jo forstått så det er bra. Du må lære deg å stoppe disse følelsene med en gang de dukker opp. Du sier jo selv at han ikke vil være utro mot deg (tror du). Dette krever fokus og kan være fryktelig tungt til å begynne med Hver gang du begynner å tanke sirkuset: han kan jo kikke på damer - ja det kan han men han har valgt deg! Han velger deg hver eneste dag! Damer har jo ikke bare plutselig dukket opp, de har alltid vært i hans omgangskretts, selv om det dukker opp nye Ingenting driver folk mer fra deg en å måtte forholde seg til mistanke. Du må bestemme deg: Jeg stoler på min mann! 100% Skriv det ned sammen med ting som han gjør for å vise deg kjærlighet. Ta opp lappen hver gang du kjenner på følelsen. Jeg lover deg du vil trenge den sjeldnere og sjeldnere Lykke til Anonymkode: e8466...acc Tusen, tusen takk for konkret tips Jeg skal forsøke dette (skrive lapp og ta den frem når det blir tøft). Jeg har prøvd det før også, ikke lappen, men å stoppe tankene. Som du skriver så er det skikkelig vanskelig, så jeg har nok bare gitt opp når livet generelt har gitt meg masse annet å styre med. Det er selvfølgelig mye mer krevende å ta tak i det enn å gi etter for følelsene og tankene som oppstår. Anonymkode: 7fb4a...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 MettaSutta skrev (17 minutter siden): Snu situasjonen på hodet, hvorfor ville det vært et problem hvis mannen din bare jobbet med menn? Jeg kan forstå at det var å trå over dine grenser hvis du syntes det ikke er greit at mannen din kommenterer parfymen til andre, men dette er tross alt arbeidsplassen hans. Har du like mye problemer med at han f.eks. går på et kjøpesenter hvor det er potensiale for å møte andre? Jeg tror bekymringen din bunner i et utgangspunkt at du frykter at han kommer til å gjøre noe som bryter tiliten din til han. Nei, det ville det nok ikke.. Jeg tror du har veldig rett i at jeg er skikkelig redd for at han kommer til å gjøre noe som bryter tilliten min. Og det har jeg sagt til han. Han er klar over utfordringene mine både mtp hans handlinger og min selvfølelse, men jeg har ikke lyst at det skal prege så mye av dagen vår og forsure ekteskapet sånn som det til stadighet gjør. Anonymkode: 7fb4a...dfa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg synes det er kjipt fordi jeg tenker at de andre er flottere og mer interessante damer enn det jeg er. Det er noen av de som jeg vet kunne lagt seg etter han, men jeg tror ikke at mannen min ville vært utro mot meg, så det går mer på min selvfølelse rundt det hele. Jeg føler ikke at jeg er pen nok og bra nok som jeg er, rett og slett.. For noen måneder siden tok jeg han i å lyve for meg for noe han hadde gjort noe bak min rygg i et par år (ikke utroskap, men noe vi ble enige om i starten av forholdet ikke skulle forekomme), så nå sliter jeg med å stole på at han ikke bryter den tillitten. Jeg er også redd for at han skal være litt vel flørtete med de nå som jeg ikke er der lenger og at det skal oppstå spenning mellom han og noen andre. Anonymkode: 7fb4a...dfa Kjenner meg igjen i dette. Har også en mann som stort sett har hatt kvinnelige kolleger. jeg har vært mye usikker pga dårlig selvtillit etter mobbing i barndommen, enda jeg egt tror jeg er både smart og interessant, og vet at jeg har draget på menn. likevle gikk jeg og var redd for at han skulle finne andre interessante. jeg var nok ganske begrensende på hans vegne, sånn opplevde han det. og det endte med at han hadde en fling også, etter 15 år. hadde aldri trodd det. jeg endte hos psykolog, det hjalp meg mye.. men det som hjalp meg mer var at jeg forelska meg i en fyr selv, etter å ha blitt totalt knust da jeg oppdaga hva han hadde drevet med (han hadde oppført seg skikkelig dritt mot meg lenge). DU må nok bare oppsøke hjelp og jobbe med deg selv. anbefaler ingvar wilhelmsens bøker. Anonymkode: fc21a...8c3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå