Gå til innhold

Er det stygt med kort hår på kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var på Tinder og andre steder for ca tre år siden, med langt rødblondt hår. Jeg fikk veldig mye respons og matcher. Og en kjæreste som det dessverre er slutt med. I fjor hadde jeg kreft og måtte ta cellegift og mista håret, og har dermed kort hår. Nå får jeg så godt som null respons, faktisk er det null matcher de siste ukene?

Jeg hadde tekst i bio den gangen også, og er bare noen få år eldre. Midten av 40 åra, det sies jeg har pent utseende og vakkert smil, slank. Eneste forskjellen er at jeg den gangen ikke skrev at jeg så etter fast forhold, og jeg skjønner at det luker vekk en del menn at jeg skriver det nå, men at alle unngår meg? Er det faktisk hårlengden? 

Anonymkode: e8964...23f

Nei, kort hår er ikke stygt. På mange damer så er det ennå finere med langt hår. Mens andre damer opp i åra med langt hår, burde klippet det for lengst. Alt spørs på stil, ansikt og hvor tykt hår man egentlig har. 

Kanskje du skulle prøvd en annen stil på klær eller hår? Prøvd en annen arena enn akkurat tinder? 

Anonymkode: be1ac...37f

• Liker 2

Fortsetter under...

Jeg blir så forbanna når jeg hører dette gnålet om at kvinner som passerer 40, ikke skal få lov til å ha kort hår.

Jeg tror kort hår på en dame er like pent som langt hår, og det er mye penere å ha kort hår når man blir voksen istedenfor å ha langt pistrete hår. Dessuten så begynner jo ansiktet å sige i 40-årene og da ser man mye yngre ut med kort hår, fordi håret er med på å trekke ansiktet oppover, istedenfor å ha langt pistrete hår som henger ned og drar ansiktet ned.

Anonymkode: 20e4b...aaf

• Liker 5
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Til kvinner som er i gang med eller skal starte med cellegiftbehandling: håper dere klarer å riste av dere bedritne kommentarer fra søppelmennesker. Dere er vakre, og jeg heier på dere alle sammen.

Hilsen jålete kvinne som pyntet seg med leppestift og lange øredobber før hver cellegiftbehandling. Men de usminkede kvinnene i joggebukse var like feminine i mine øyne. Jeg får fnatt av kommentarer om at kvinner gjøre noe spesielt eller ha en spesiell stil, kroppsbygning eller frisyre for å kunne kalles feminine.

Anonymkode: 87cea...bb9

Men altså, man har da lov å ha en mening! Så klart vil de aller aller fleste menn i et forhold være helt ok med at kvinne mister håret under cellegift. Men det er da lov å ellers foretrekke langt hår? 

Og både femininitet og maskulinitet har mange ting som ikke passer for alle. Er jo mange menn som ikke faller under maskuline menn og de får seg kjærester de også, også har du kvinner som ikke faller under typisj feminine ting som også har kjærester. Folk har lov til å se etter forskjellige ting. Jeg liker for eksempel veldig maskuline menn og hadde ikke klart å vært sammen en av de typiske liberale feminine mennene vi har mange av i dag, og de ville sikkert ikke vært sammen med meg heller 🤷🏻‍♀️

Som en annen sa i tråden, du trenger bare en mann/en kvinne, hvorfor bli så sint over at ikke hver eneste mann finner deg feminin eller er tiltrukket, det er nok av menn som er det.

Anonymkode: 4b1dc...2be

• Liker 1
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var på Tinder og andre steder for ca tre år siden, med langt rødblondt hår. Jeg fikk veldig mye respons og matcher. Og en kjæreste som det dessverre er slutt med. I fjor hadde jeg kreft og måtte ta cellegift og mista håret, og har dermed kort hår. Nå får jeg så godt som null respons, faktisk er det null matcher de siste ukene?

Jeg hadde tekst i bio den gangen også, og er bare noen få år eldre. Midten av 40 åra, det sies jeg har pent utseende og vakkert smil, slank. Eneste forskjellen er at jeg den gangen ikke skrev at jeg så etter fast forhold, og jeg skjønner at det luker vekk en del menn at jeg skriver det nå, men at alle unngår meg? Er det faktisk hårlengden? 

Om håret er dealbreakeren er dette ganske overfladisk. Jeg hadde ikke brydd meg. Det er tross alt en liten ting i det store bildet. 

Anonymkode: 445cf...bae

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om håret er dealbreakeren er dette ganske overfladisk. Jeg hadde ikke brydd meg. Det er tross alt en liten ting i det store bildet. 

Er ikke det selve definisjonen på tinder, overfladisk? 

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg blir så forbanna når jeg hører dette gnålet om at kvinner som passerer 40, ikke skal få lov til å ha kort hår.

Jeg tror kort hår på en dame er like pent som langt hår, og det er mye penere å ha kort hår når man blir voksen istedenfor å ha langt pistrete hår. Dessuten så begynner jo ansiktet å sige i 40-årene og da ser man mye yngre ut med kort hår, fordi håret er med på å trekke ansiktet oppover, istedenfor å ha langt pistrete hår som henger ned og drar ansiktet ned.

Virker som om du mener at alt langt hår er pistrete?

Vel, du tar helt feil. Det går an å ha langt hår uten at det er pistrete, selv når man har passert voksen alder. 

Anonymkode: d99e5...6f7

• Liker 2
Traktor skrev (29 minutter siden):

Er ikke det selve definisjonen på tinder, overfladisk? 

Joda, men om en virker ålreit og har en grei samtale er det også en faktor. Jeg dro på date med en uten hår jeg. Null stress! 

Takk for svar og engasjement! 😄 Jeg ble vel ikke så mye klokere, men fikk en påminnelse om at vi er veldig forskjellig! 

Vil bare nevne at dette er ikke noe krise for meg, jeg har jo bare vært singel noen få måneder, håret er nok langt før jeg begynner å bli "desperat" etter ny kjæreste. Men jeg syns det er veldig merkelig at forskjellen på interessen er så stor og lurte på om hårlengden faktisk kunne ha så mye å si. 

TS

• Liker 1
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da massevis av kvinner på 40+ som har langt hår uten et snev av pister.

Anonymkode: 8c0d5...8c7

• Liker 2
1 hour ago, AnonymBruker said:

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor blir kvinner alltid så sinte og provoserte om menn har preferanser :klo:

Om kvinner ikke vil ha lave menn (og det vil de stort sett ikke) så blir de nærmest hyllet, men om menn har preferanser er det alltid negativt

Anonymkode: 1c619...b11

• Liker 6
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor blir kvinner alltid så sinte og provoserte om menn har preferanser :klo:

Om kvinner ikke vil ha lave menn (og det vil de stort sett ikke) så blir de nærmest hyllet, men om menn har preferanser er det alltid negativt

Menn blir da akkurat like sinte og provoserte når kvinner har preferanser. Hvorfor ignorerer menn alt dritt som andre menn skriver til kvinner? Kvinner ignorerer ikke kvinner som skriver dritt til menn. 

Anonymkode: ceade...973

• Liker 3
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joa. Dem får ikke noe særlig tak på det etter 30åra.. Men på 50 er det faktisk full stopp.

Anonymkode: 40b0e...7ed

Nei. Det et bullshit. Mulig det er kona di som har sluttet å ha sex med deg, men da må du nesten se på deg selv. Noe feil gjør du jo. Mulig noe som gjør at hun ikke tenner på deg. Har du tenkt på det? Du kan i hvert fall ikke si det om alle kvinner. Regner med at du ikke har testet alle damer over 30-50 år.

• Liker 3

Annonse

Adrenalina1 skrev (9 minutter siden):

Nei. Det et bullshit. Mulig det er kona di som har sluttet å ha sex med deg, men da må du nesten se på deg selv. Noe feil gjør du jo. Mulig noe som gjør at hun ikke tenner på deg. Har du tenkt på det? Du kan i hvert fall ikke si det om alle kvinner. Regner med at du ikke har testet alle damer over 30-50 år.

Er singel, og etter et langt og liv med mye erfaring har jeg funnet ut at jeg aldri skal ligge med noen over 30 år.

Godt å være en kjekk mann på 51 som fortsatt får kose seg med jenter i slutten av 20åra..

Anonymkode: 40b0e...7ed

• Liker 1

Ja, det er en del menn som har imot kort hår på kvinner. Ofte er de tradisjonelle, har et mer rigid syn på kjønn (konvensjonelt - deler grovt inn i maskulint og feminint). Det er jo helt greit å være sånn selvfølgelig. Spørsmålet er jo om du har lyst til å være sammen med disse fyrene som velger deg vekk fordi du har kort hår? Men det kan og komme av at du har skrevet om forpliktelse også. Husk også at tinder jo er superoverflatisk, og at mennesker ikke er så ille irl, men på tinder o.l. blir man sånn.

Anonymkode: 1b7b3...8d5

• Liker 4
Annonse

Jeg synes kort hår på jenter kan være veldig fint, og det kan også være ganske stilig med den rette frisyren

MEN, jeg synes uansett det er mer feminint med langt hår av en eller annen grunn, og har av den grunn langt hår selv.

Dog, når det er sagt, det er ikke alle med langt hår som som er fine på håret, langt derifra. Slett (da mener jeg ikke rett uten krøller, men som i slett og "dødt"), pistrete, tynt, ustelt eller fett hår er aldri pent uansett om det er langt eller kort ;) 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Som mann 40+ kan jeg gi deg mine få tanker om tema. Jeg vil ikke si at kort hår er stygt, men jeg vet ikke om så mange menn som finner det spesielt attraktivt. Mye av en kvinnes feminimitet (fra en manns synspunkt) ligger nettopp i håret, og en kvinne med kort hår fremstår umiddelbart som noe mere maskulin. Kort hår er litt 'acquired taste', og er man i forhold med ei som klipper seg så går det seg til. Men, er en mann på jakt etter en ny kvinne går han nok for det litt mere tradisjonelle.

Min observasjon er at det er få kvinner jeg snur meg etter med kort hår. Det er noen få, men felles for dem er at de er av ganske 'petite' av størrelse og ellers er ganske feminine i stil og væremåte.

• Liker 4
20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke derfor vi menn jevnt over ikke liker kort hår, det er nok biologi inne i bildet. Langt og sunt hår er et tegn på ungdom og friskhet, derfor er menn programmert til å bli tiltrukket av dette. Fordi det er et tegn på at det er en sunn kvinne i fruktbar alder. Man kan ikke endre millioner av år med evolusjon.

Er mye rart. Jeg med mitt pistrete, tynne hår arvet fra min far blir alltid gravid på første forsøk. Og har brede hofter og smal midje som jeg har fått mye komplimenter for at ser så kvinnelig og fruktbart ut, men bekkenet som er usynlig på innsiden er lite og måtte få ut babyene mine på 3,5 kg via keisersnitt. En teit digresjon fra min side, men dette biologipratet kan gjøre meg irritert innimellom, som om det er en fasit. 

Ts, med den hårlengden du har nå vil det ikke ta lang tid før det er til haken, en sveis som er søt og feminin. 

Anonymkode: 1dc1b...f1b

• Liker 3
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ta bort den delen i bio hvor det står at du er ute etter fast forhold, så ser du fort hva som er årsaken. 

Unge, attraktive kvinner vil kunne ha en hvilken som helst hårfrisyre og fortsatt få napp. Men når man beveger seg litt opp i årene så vil nok kort hår være en årsak til at man ikke blir valgt. 

Det har vært flere tråder her på KG som viser at menn prefererer langt hår og at langt hår er et tegn på femininitet. 

Jeg hadde kort hår på begynnelsen av 2000 tallet. Var riktignok ung da. Men fikk betydelig flere beilere noen år senere når håret var langt. 

Uansett så vokser jo håret ditt ut igjen 😊

Anonymkode: 6319e...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...