AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hei, Sliter med mat og drikke for tiden. Har helt forferdelig halsbrann som jeg lindrer med melk, novaluzid og gaviscon. Problemet nå er at det skal så fryktelig lite mat/drikke til og det føles som og hele spiserøret er fylt opp til randen. Det er vanskelig å bøye seg og gjøre husarbeid, er redd for at alt bare skal lekke ut av munnen. I dag. Eks spiste jeg to små wrap lefser med smøreost og skinke, plus et glass eplejuice og et glass melk. Dette var 0730 Nå kl 13 så kjennes det som om frokosten fremdeles sitter i halsen og jeg klarer nesten ikke bevege meg. Føler meg stappmett som om man har spist en julemiddag og en dessert og må rulle hjem. Andre som sliter med det samme? Har dere fått legemidler på resept hos lege, f. Eks somac eller andre syrepumpehemmer som har hjulpet mot lignende? Hvor lite kan dere spise/drikke av gangen for at dagen ikke skal bli ødelagt? Sist svangerskap hadde jeg det likedan, endte opp med å gå ned i vekt for det eneste jeg orka å få i meg var melk. Spiste nesten ikke mat de siste månedene. Det ble ikke synlig før etter fødsel og de massive ødemene forsvant med en gang. Tapte jo 30kg på bare noen få uker etter fødsel. Anonymkode: a95ae...a58
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Først og fremst må du jo prøve å legge om kostholdet? Eplejuice er jo bare ren syre. Jeg har holdt meg unna epler siden første trimester pga halsbrann. Om du ikke har spist siden kl 07:30 klokken 13 vil halsbrannen absolutt bli verre. Om det går for lang tid mellom måltidene har jeg så mye halsbrann at jeg kaster opp. De dagene jeg ikke spiser sukker, brød, poteter, ja rett og slett karbohydrater, så er halsbrannen ekstremt mye bedre. Får ofte servert lavkarbomat hos svigers og halsbrannen er fraværende etter besøk der. Har slitt med halsbrann siden 1.trimester. Anonymkode: 54fd0...727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå