Gå til innhold

boligsalg, ta med bildehyller/vegghyller og skohylle. Fjerne spikerhull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å undersøke løsøre-listene som ble oppdatert i 2020. Men ble ikke helt klok på hva som menes med fastmontert. Altså alt som henges opp på veggen er jo fastmontert. Hva med gardinstenger og gardinoppheng.

Selve det gardinstengene henger på er fastmontert. De er forresten sånne stygge plastikk-oppheng, så spiller ingen rolle for meg om jeg må ta de med eller ikke. Men dersom jeg tar de ned blir det stygge spikerhull. Må jeg gipse og male over spikerhull?

Så har jeg noen spikere som det henger bilder eller speil på. Skal slike spikere henge igjen eller tas ut? Da jeg flyttet inn hadde tidligere eier fjernet _alt_ av spikre, men ikke tettet hullene, så jeg endte med å skru inn nye spikre der uansett.

Vil en slik vegghylle medfølge boligsalg om ikke annet er spesifisert i prospektet? Etter reglene fra 1.januar 2020.

110972620_Screenshot2021-09-0913_01_01.png.72a1b4caafd55bb111505f2357b16295.png

Vet at klesskap skal medfølge handel, men hva med en skohylle som må festes til veggen?1387449268_Screenshot2021-09-0913_04_10.png.664dcf7800b8a81fa3f35256e595888e.png

Vet at det beste er å spesifisere alt i prospektet for ordnes skyld, men jeg bare lurer på reglene dersom ingenting av dette blir spesifisert. 

Nå er jo også mye av det man får kjøpt hos ikea mulig å feste til vegg. F.eks vitrineskap og vanlige kommoder. 

Anonymkode: d3a30...391

Skrevet

Hylla følger med ja. Alt som henger på spikre følger ikke med.

Anonymkode: d926d...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...