AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hei, jeg er pr nå 24 uker på vei, så har fortsatt god tid til å tenke på. Men kjenner litt på at jeg ikke ønsker barnefar tilstede under fødsel. Vi er ikke sammen, har vært det tidligere, og vi har en god tone sammen, men tror ikke han klarer og gi meg den støtten jeg trenger under en fødsel. Jeg har nevnt til han at hvis det blir en lang hard fødsel og han sier noe jeg synes er teit så er jeg truende til og be han ha seg ut under fødsel, da ble han fornærmet. Han er veldig hårsår på ting. Saken er at jeg kjenner jeg ønsker heller og ha med min mor som vet hva hun skal si til meg hvis ting blir vanskelig, men samtidig føler jeg at hvis jeg nekter barnefar og bli med på fødsel så tar jeg i fra han den delen av det å bli far. Jeg ønsker ikke og være drittsekk ovenfor han heller. Noen med gode råd? Anonymkode: 01e00...e43 2
Trolltunge Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 (endret) Jeg er gift, men valgte likevel å ikke ta min mann med på fødselen. Han tåler ikke blod og gørr, og hadde ikke vært en god støtte for meg. Jeg er veldig glad for det valget, og min mann respekterte det. Jeg tok min søster med på fødselen. Jeg kjenner en som var i din situasjon, som lot seg presse til at barnefar hadde rett til å være med på fødselen. Det gjorde opplevelsen svært ubehagelig for henne. Han ble ingen støtte, men til frustrasjon. Jeg synes fødsel er en så krevende, vond, tung og opprivende opplevelse for kvinner at det bør være helt akseptert å ikke ta med far på fødselen, men en man stoler på at vil være en god støtte i situasjonen. Jada, han er far til barnet, men akkurat under fødselen trenger du en som gir styrke, trygghet og støtte. Endret 9. september 2021 av Trolltunge 20
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Støttepersonen skal være der for deg, så det er du som skal bestemme hvem dette skal være. Tror du moren din er den beste til å støtte deg så er det henne du tar med. Ferdig snakka! Anonymkode: 66690...773 24
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Siden dere ikke er sammen synes jeg du kan velge det helt selv. Anonymkode: 53cb1...a31 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Mulig har er hårsår fordi du gir mye ufortjent kritikk da. Anonymkode: 53cb1...a31 3
Brunello Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Du velger hvem du vil, men starter dårlig i forhold til samarbeid om du ikke lar faren være med om han vil. 1
Gjest Niek79 Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Det er du som er pasienten og det er du som bestemmer om han skal være til stede. Det ville vært det samme dersom dere bodde sammen for den saks skyld. (Når det er sagt så kan det bli ensomt alene under en fødsel.) Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig har er hårsår fordi du gir mye ufortjent kritikk da. Anonymkode: 53cb1...a31 Det er ikke ufortjent kritikk å advare om at hun ønsker å be eksen gå ut under fødsel hvis han ikke er støttende🤦♀️ Anonymkode: f562b...b22 20
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Niek79 skrev (Akkurat nå): Det er du som er pasienten og det er du som bestemmer om han skal være til stede. Det ville vært det samme dersom dere bodde sammen for den saks skyld. (Når det er sagt så kan det bli ensomt alene under en fødsel.) Lykke til! Hun blir ikke alene, hun ønsker å ta med mor. Anonymkode: f562b...b22 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Du velger hvem du vil, men starter dårlig i forhold til samarbeid om du ikke lar faren være med om han vil. Hvorfor det? Samarbeid er ikke å si ja til alt. Far kan vente utenfor, og se baby i grei tid etter fødsel. Stress under fødsel er ikke bra, for verken mor eller barn, jeg regner med det er viktigere enn fars følelser her? Om far gjør seg vanskelig i samarbeidet om han ikke får være med på fødsel sier dette utelukkende noe om hans fungering. Anonymkode: 1d00b...cf5 28
Gjest Tamsi Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Ikke sett hensynet til hans følelser foran ditt eget ubehag. Ingen bør ta det for gitt å få være med på en fødsel. Jeg kan faktisk ikke tenke meg et eneste menneske jeg hadde ønsket å ha med meg i den situasjonen der, inkludert min egen kjæreste (Meen akkurat han hadde nok fått lov, fordi han er fantastisk på alle andre måter).
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Samarbeid er ikke å si ja til alt. Far kan vente utenfor, og se baby i grei tid etter fødsel. Stress under fødsel er ikke bra, for verken mor eller barn, jeg regner med det er viktigere enn fars følelser her? Om far gjør seg vanskelig i samarbeidet om han ikke får være med på fødsel sier dette utelukkende noe om hans fungering. Anonymkode: 1d00b...cf5 Dette! Fødsel er sterkt påvirket av hormoner. Selvsagt er det dumt å ha med seg en person som man er bekymret for at blir et stressmoment. Anonymkode: 66690...773 12
Trolltunge Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 (endret) Brunello skrev (7 minutter siden): Du velger hvem du vil, men starter dårlig i forhold til samarbeid om du ikke lar faren være med om han vil. Han viser ikke akkurat vilje til forståelse og samarbeid han heller, om han presser på at han har rett til å være med på fødselen, selv om det blir feil for ts, slik situasjonen er. Hun skal gjennom noe veldig tøft, og har behov i den anledning som burde veie tyngre enn at han har lyst til å se. Hennes behov er faktisk mye mer tungtveiende enn hans her, og evner han ikke å forstå det er det ikke hun som viser dårlig evne til samarbeid. Endret 9. september 2021 av Trolltunge 13
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Har dere snakket ordentlig sammen om dette, eller bare kranglet? Anonymkode: 53cb1...a31 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 Jeg lagde en sånn tråd for 3 år siden når jeg skulle ha barn, fikk bare hets Anonymkode: 79360...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 Kanskje helt crazy forslag av meg, men kan ikke både din mor og barnefaren være med? Da blir du ikke alene dersom du kaster han ut? Og kanskje holder han seg mest i bakgrunnen? Anonymkode: 95226...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mulig har er hårsår fordi du gir mye ufortjent kritikk da. Anonymkode: 53cb1...a31 What? Anonymkode: cdd03...a24 2
Gjest Chroma Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Far kan vente utenfor, og se baby i grei tid etter fødsel. Anonymkode: 1d00b...cf5 Pga covid er det slettes ikke sikkert at han kan det, det er faktisk ikke sikkert at han får mulighet til å se barnet sitt før de kommer hjem fra sykehuset. Men ellers synes jeg det er den fødende som bestemmer hvem som skal være med. Jeg forstår at det er sårt for far å ikke få være med, men sånn er det av og til når man ikke lenger er sammen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje helt crazy forslag av meg, men kan ikke både din mor og barnefaren være med? Da blir du ikke alene dersom du kaster han ut? Og kanskje holder han seg mest i bakgrunnen? Anonymkode: 95226...ff5 Men hvorfor? Hvilket utbytte har egentlig barnefar av å sitte å se på eksen(?) sin gå gjennom noe av det mest smertefulle hun vil oppleve, kanskje i et døgn og vel så det? Da min mann var med på mine fødsler var det overhodet ikke for å knytte bånd til babyen, det er det nok av tid til etterpå, han var med utelukkende for å støtte meg. Anonymkode: 1d00b...cf5 22
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje helt crazy forslag av meg, men kan ikke både din mor og barnefaren være med? Da blir du ikke alene dersom du kaster han ut? Og kanskje holder han seg mest i bakgrunnen? Anonymkode: 95226...ff5 Jeg tenker det samme, far behøver jo heller ikke være med hele veien. Men hvis han ønsker å være der å se sitt barn bli født så synes jeg det er feil å nekte ham det. Mor kan være med hele veien, så kan jo far komme når det nærmer seg fødsel selv om moren fremdeles er hos ts til barnet er født eller så lenge ts ønsker det. Anonymkode: 74e3e...96e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå